Buď to bude totální průšvih, nebo parádní den. V každém případě nezapomenutelný dlouhý den.

Už dlouho se mi nepodařilo zaspat. Dílem je to tím, že dělám doma a tak odpadá budík a píchačky a tak podobně, protože svou denní dávku povinností si prostě a jednoduše splnit musím, a dílem je to tím, že čím jsem starší, tím hůř spím.  A nebo měli skřítci Naschválníčci a Škodílci delší dovolenou a byli na cestě někam Tam a pak zase zpět. A zrovna v sobotu nad ránem se vrátili.

A tak jsem v sobotu zaspala. Brutálně. Měla jsem natažené DVA budíky na pátou ranní, protože sprcha, kafe, svačina, vyvenčit psa, dobalit auto, nejpozději za deset šest otočit klíčem v zámku a klíčkem v zapalování….

…. s trhnutím jsem se posadila na posteli a otevřela oči a natáhla se po budíku, protože něco bylo tuze špatně. Světlo za oknem. Denní světlo! Budíky vyzvoněné, aktuální čas sedm patnáct.
Bez sprchy, se žvýkačkou místo řádné dentální hygieny, s vyvenčeným  psem a doplněným autem, bez kafe, bez svačiny, bez pití, v očích děs a v rukou třes jsem v sedm dvacet dva míjela koncovou ceduli s názvem vsi, ve které bydlím.  V osm jsem měla být o sto čtyřicet kilometrů západněji, než jsem v danou chvíli byla. Samozřejmě, že na místě, které neznám a na které mne musí v poslední dvacce kilometrů dovést hlas Nataši z navigace.
Neptej se mne, jak se mi to povedlo, co jsem na D1 vyváděla, ale já  i s blouděním na místě samém a navigací pomocí domorodců zvládla dorazit jen s třiceti pěti minutovým zpožděním.

Fofrem jsem rozbalila pracoviště, vděčně přijala kelímek džezvovýho kafe, snažila se prsty vytvořit z mastných pramínků vlasů dojem ležérní neučesanosti lví hřívy a zapudit pocit ulepenosti a upocenosti. Dnešek bude buď totální průser nebo absolutní špica. Nic mezi.

Byl to krásný a vydařený den. Bohatý na zážitky i setkání. Je pravdou, že v Kralicích se Den tiskařů a oslava půl milénia od vzniku reformního hnutí a také oslava Bible kralické setkala s brutálním nezájmem veřejnosti. Zda to bylo dokonalým utajením na místě samém (cesta k památníku špatně značená a ještě přerušená výkopem kanalizace přes vozovku a objízdná trasa nevyznačena raději vůbec) nebo jinou akcí na zámku v sousední Náměšti, je těžké odhadnout.

V každém případě – kdo nebyl, jeho škoda. K vidění i slyšení toho bylo hodně.  Hm, po hříšně dlouhé době jsem si koupila papírovou knížku. Útlý svazek dopisů Jana z Husi přátelům.

Z Kralic jsem jela domů zkratkou přes Brno. Chtěla jsem jen nakouknout na čerstvě otevřený dyzajn koutek v po rekonstrukci se rozbíhající Industře a taky se domluvit na případném lektorování a zdrbnout si s přítomnými známými. Industra mne odbourala už při vstupu do hlavní haly. Byla plná „mých“ sedáků.  Skoro jsem si z toho kecla na zadek. Radostným překvapením.

 

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice Až já budu velká ...., jak to vidím, někdy strašně kecám, šmodrchání. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na Buď to bude totální průšvih, nebo parádní den. V každém případě nezapomenutelný dlouhý den.

  1. Sedmi napsal:

    hezký 🙂 je fajn pozorovat, jak se ti daří 🙂 držím palce, ať to jde i nadále tak dobře

  2. samazakanalem napsal:

    No vidis, takova akce by se zrovna me libila moc. Jenze odsud je to daleko.

    Jo papirovy knizky. Uz to zase nemam kam davat a to jsem si rikala, ze proc neco kupovat, kdyz se to da vesmes pujcit v knihovnach. To se vzdycky zacne tak, ze se rekne, ale tuhle si chci nechat. Pak zase vsak za nic moc neutracim, toz co bych si nekoupila obcas knizku. A pak prijde doba, kdy je potreba zakoupit nove regaly. Pri kazdym stehovani jsem se dusovala, ze takto se uz nikdy nezahazim. A uz je to tu zas.

  3. samazakanalem napsal:

    Jo s tim zaspanim, tak tahhle moc se mi to uz dlouho nepovedlo, ale neboj, znam to. I ten pocit, kdyz clovek vypadne z domu bez sprchy. UF !
    Ja mam ted spis problem, ze kdyz uz vyjimecne musim nekam moc brzo, tak se v noci porad budim, protoze se mi zda, ze spim uz moc dlouho.

    • oldwomen napsal:

      Když jedu na trh, tak normálně vyjíždím mezi půl pátou a půl sedmou ráno. Výjimka je jarmark v Olomouci, tam stačí být na půl devátou, protože v devět začíná platit zákaz vjezdu do pěší zóny. Tak jsem celkem zvyklá na vstávání v podivné hodiny. Nebo na odpolední vydatný spánek s budíčkem kolem desáté večerní a půlnoční cestování. To si ale už na místě trhu zamlouvám nocleh, nejsem sebevrah. Bez večeře vydržím, bez odpočinku ne. Nechápu, jak se mi to povedlo, takhle brutálně zaspat.
      Knížka, co jsem si koupila, v knihovnách není volně k mání. A není ani v e-verzi. Je to děsně dlouhý době první neodborná publikace.

Zanechat Odpověď

