Smrt v přímém přenosu

Kdyby zmínky o tomto videu na You Tube neproběhly rychlostí blesku s důrazností uragánu sociálními sítěmi a kdyby se o něm nezmínily snad všechny deníky a kdyby mi o něm, s očima navrch hlavy, nevykládal náš hrobník, který si dodnes myslí, že Internet je hodně sprostý slovo a sociální síť si plete se sociálkou (add. MPSV), tak by mne tato nahrávka minula. You Tube používám jako obsáhlou knihovnu – poslech při rutinní práci. Video blogy nesleduji.

Jenže když se o něčem mluví v celé emoční škále, tak prostě zvědavost vítězí.

Shlédla a vyposlechla jsem celý záznam. Není mi z toho ani trošku dobře. Na videu ani na zvukovém záznamu není nic, co by nemohlo vidět či slyšet třeba i batole.

Žádná krev, žádná polámaná těla, žádný bolavý řev, dramatické sténání a tak podobně.

Děs čiší z toho, že vše se děje v reálném čase. Bez vědomí zúčastněných, že jsou součástí přímého přenosu. Detailní audio dokument o tom, co se děje po havárii. Dokonalé video ukazující, že mezi bytím a nebytím je hranice tenčí vlasu.

Tohle video, při vší úctě k pozůstalým rodičům a příbuzným, by mělo být zařazeno do výuky všech autoškol. Syrovější a pravdivější BESIP nemá šanci natočit.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice jak to vidím. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

3 reakce na Smrt v přímém přenosu

  1. Kutil napsal:

    Vy věříte, že shlédnutí sebedrsnějšího videa odradí budoucí řidiče od hazardu? Možná frekventanty autoškol ve věku od padesáti nahoru. A to ještě jen ty, kteří mají rozum. To byste popírala podstatu mládí, najmě těch náctiletých. Proto to tak sdílejí, protože to taky zkusí. A neplatí to jen u automobilismu, vemte třeba selfie…
    (Ale omlouvám se, reaguju obecně, zmiňovanou událost jsme zaznamenal jen „zpravodajsky“, bez emocí, video jsem neviděl a ani mě to neláká.)

    • oldwomen napsal:

      Toto video není drsné. Sledovala jsem jej z profesního zájmu. Mi ta analýza průšvihových dat vyloženě chybí. Kozule a nenažraný stav tkalcovský dávají málo podnětů k rozhejbání závitů pod šedou kůrou 😦 Jasně, že taky ze zvědavosti, když už náš hrobník, s očima navrch hlavy… Kritickou část jsem si pustila několikrát. Je mi řidičky líto, život restartovat nejde. Vysoká rychlost, rozptýlení čmouhou na čelním skle – to je hned.
      Kdo chce riskovat, toho neodradí nic. Ale silně pochybuji, že i nejotrlejší pubescent bude toužit napodobit taran do zdi. Přeci jen zbytkový pud sebezáchovy…
      Jsem dneska ráno kličkovala rozkopaným Brnem tam a zase zpět. Skoro přes celý město a nejvíc kolem Moraváku. Plus D1 k tomu. Jsem v příjemném šoku, že nikdo nepředjížděl na poslední chvíli v místech zúžení, že fungoval zip i bez troubení, že nákladní auta používala stoupací pruhy a že díky tomu i když provoz byl celkem hustý, tak to odsejpalo. Jasně, že to není výstražným filmečkem. Že se prostě sešla dobrá konstelace hvězd 🙂

  2. samazakanalem napsal:

    Tak nakonec jsem to taky videla. Vyskakovalo to na me totiz vsude kam jsem se podivala. Musim priznat, ze jsem se podivala jeste i podruhe, nebot napoprve jsem nebyla schopna uverit. Takova mira arogance, hlouposti ale taky neskutecne vulgarity se hned tak nevidi. A to tedy rozhodne nejsem pruderni a ano, moc dobre si pamatuji, jak jsme vyvadeli v mladi my (a bouracka se mi stala taky, bohuzel, i kdyz z uplne jinych duvodu nez tem holkam). Kdyz pominu vsecko ostatni, co, proboha, nuti dneska divky, aby se chovaly jako stetky a byly tak agresivni ? A to jsem si kdysi myslela, jak jaky jsem odvaz kdyz na oslavach zpivam Nasel to dedecek, nasel to v lese…no, tohle je teda uplne jina liga a cloveku to az zvedne zaludek.

    O zpusobu jizdy snad ani nema cenu mluvit. Jezdime si tu sem a tam a kaslem na vsecko (ty p*co cervena) plus momenty kdy ani jedna (!) ruka nedrzi volant, k tomu zive vysilani – coz je jako by za jizdy sledovaly telinu, navic interaktivni. Mladi je lehkovazne a svym zpusobem i musi byt, jinak by se lidstvo nikdy nikam neposunulo, ale tohle bylo vazne hodne za hranou. Zazrakem bylo, ze ta holka nesejmula nikoho jinyho.

    Priklady, jak se nema jezdit jsme vidavali uz za komancu, kdy vystavovali rozbita auta po obzvlaste tezkych havarkach na namesti. Vzdycky mi to prislo docela nechutny a morbidni. Dav ocumuje vrak a premysli, casto nahlas, jak to cele probehlo. Nevim, zda to nekoho nekdy odradilo od nebezpecne jizdy. Ovsem toto video, to bych ukazovala. I kdyz chapu, ze pozustalym se to nebude libit. Denne totiz vidim, jak pribyva naprosto nezodpovednych – a prevazne hodne mladych – ridicu, kteri jsou schopni veci, o jakych se nam driv ani nesnilo. Nekdo uz by jim mel konecne dusledne rict, ze auto neni hracka.

Zanechat Odpověď

