Poděkování Adamovi a jeho mamince za setkání se

Když jsem si před pár lety domlouvala lektorskou spolupráci s multifunkčním Pohyblivým svátkem, tak jsem, a myslela jsem to opravdu vážně a definitivně, si vymínila, že mohu vést kurz pro dospělé nebo pro děti. Kombinace matka (babička) plus dítko ani náhodou a nebrat. Byla jsem tou dobou ze všech stran odstřelována a bombardována a válcována kultem dítěte ve všech jeho podobách. A šlapala do min v podobě dominantních matek udupávajících dětskou duši až do ztracena.
Nechtěla jsem se dostat do situace, kdy budu v zubech vynášet dospěláka za práh učebny a roběti na krátkou chvíli buď budovat sebevědomí nebo si jej rovnat do latě.
Zapoměla jsem, že stále existují i normální matky s normálními dětmi a že je jich většina. Jsem proto ráda za sobotní tkací setkání s Adamem a jeho maminkou, Adam byl během vteřiny Mistrem tkalcem a jeho maminka úžasnou asistentkou i tovaryšem. No jo, stavy mám stavěné na dospělé rozměry a dítka mají ještě krátké údy. Nedosáhnou. Neobsáhnou. Fyzicky. Ovšem – kam se na ně hrabeme s mozkovým výkonem. Klobouk dolů, před dítky v mladším školním věku!

Adam si vybral stav s pevným listem a tkal koberec do sestřiného domku pro panenky. Zírala jsem, jak dovedl udržet oba kraje rovné. Hned při prvním posazení se ke stavu. Skláním se před jeho soustředěností a výdrží. Kurz je pětihodinový a to je sakra dlouho i na mnohého dospělého. A ještě mne stíhal zasypávat otázkami typu „jak věci fungují“.

Bude mi ctí, setkat se s tímto kloučkem i v budoucnu.

img_20170225_140705 img_20170225_140718 img_20170225_141756

 

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice jak to vidím, šmodrchání. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Poděkování Adamovi a jeho mamince za setkání se

  1. Ella napsal:

    Sikovny klucina.

  2. samazakanalem napsal:

    Ten koberecek fakt zvladl utkat ten klucina ? Tak to je BOMBA ! A ten napad, do pokojicku pro panenky. To me vyslovene pobavilo :-).
    Jo jo, setkani s normalnim ditetem – a predevsim normalnim rodicem – to je balzam na dusi. Ja mam decka rada kdyz jsou proste decka. Ne spratci, kterym se musi klanet cely svet a na ktere rodic nabozne kouka s tim, ze ostatni v jejich andilku taky vidi genia, ackoli se to dite chova jako idiot. To bohuzel clovek kolem sebe vidi denne.

Zanechat Odpověď

