Ohlédnutí

Za soumraku o Zlaté neděli jsem sbalila krám, sedla za volant a vydala se pro ten rok naposledy  na cestu z Brna do Stepi. Už v Rousínově jsem pociťovala silnou otupělost a říkala si, že vrcholící Advent nemilosrdně zatíná spár. Domů jsem dojela v nouzovém režimu. Strážnej anděl ve chvíli vyndání klíčku ze startéru neandělsky zaklel a odletěl do lázní. Zaslouženě. V prosinci se nadřel neskutečně.

Já padla do postele a umřela. Sestřelil mne spánkový deficit, psychická dřina, fyzická únava a invaze virů. Vánoce se závěrem roku prošly kolem mne aniž bych se probudila. Stejně tak Tři králové a Hromnice. Jestli skřivan vrznul, fakt netuším. Jedu v zombie módu. Musím si psát, co mám udělat a škrtat si hotové.

Pomalinku se mi podařilo se zakotvit se v prostoru. Začínám třídit poštu a odpovídat na dopisy. Ještě potřebuji sladit svůj vnitřní čas s pásmem, ve kterém žiju.

Byla jsem poctěna, že mohu jet prodávat svou práci na brněnské výstaviště. Dřela jsem od konce října až do zahajovacího dne nonstop. Spánku málo. Méně než málo. Mám Brno, tedy BVV, ve škatuli hóch akce. Prostě něco exkluzivního, výběrového, snového. Nevěřícně jsem zírala na vjezdku a visačku vystavovatele, která na mne vypadla z obálky. Nevěřila jsem, že tu jsem, když jsem parkovala před pavilonem, procházela pavilonem hledajíc svůj stánek. Nechápala jsem, že se mi to povedlo. Čančala jsem tkaniny a štípala se do ruky, že se mi to nezdá.

Otevřela se brána pro návštěvníky. Davy se kolem nás valily bez valnějšího zájmu. Řemeslo v roli zaprášeného křoví u pěšiny za tím lepším pravým. Nechápala jsem. Pochopila jsem až třetí den. Nevstřebala dosud. Řemeslný trh byl malebně rozmístěn okolo pódia a hlediště. Potěmkinova vesnice nesmrtelná a neusmrtitelná. Davy šly do toho samého pavilonu, jen za roh. Tam to žilo, tam to bylo to pravé. Hrabárny vše za dvacet pět. Poslední výprodej skladu. Vyhodili nás s šuntovým herberkem z Josefské, nevadí, BVV je lepší. Nájem na metr čtvereční zabrané plochy shodný pro překupníka i řemeslo předvádějící cvičenou vopici. Pořadatel svůj vejvar má, tak wocogou.

Šok z poznání převálcoval všechny světlé a kladné a štěstím jiskřivé chvilky. Bylo jich opravdu hodně. Děkuji za ně. Na dopisy odpovím. Jen mi dejte ještě trochu času.

Na BVV jsem vystavovala hned v lednu. Jela jsem tam s vědomím, že nájem bude okamžitou ztrátou, tedy investicí do reklamy, ale snad budoucím ziskem. Nejela jsem tam prodávat své zboží, ale samu sebe. REGIONTOUR. Opět koutek pro řemeslníky. V porovnání s vánočním trhem řemeslo tak o tři úrovně výš. Návštěvníci kultivovaní a uznalí.

Zisk lehce nad nulou, diář od konce března našlapán až do půle listopadu. Neříkám hop, ještě nepřekočilo.  Zbylé kozy (redukce chovu byla nezbytností) jsou jak vzducholodě. Kůzlata by se měla narodit do první trávy. Včera jsem sebrala první kachní vejce. Vypadá to, že nesou všechny kachny. Je čas vydesinfikovat líheň.

Je čas se probudit do jara.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice Až já budu velká ...., jak to vidím, povzdechy. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Ohlédnutí

  1. Mimo.ň napsal:

    Držím pěsti, ať se to daří celé nějak ukočírovat. Taky už vyhlížím jaro – za sebe poprvé po x letech. Dřív jsem se ho bávala. A nejen proto, že ve městě je leccos jiné než ve Stepi… 🌞

    • oldwomen napsal:

      Včul jsem dodělala nástřel daňového přiznání. Pravda, první rok bývá bolestný. Je mi šťovíkově.
      V předjaří jsem ve městě trpěla nedostatkem barev a trpěla beznadějí v další (nový) život. Řešila jsem to nákupy petrklíčů a kapských fialek, aby byly živý alespoň parapety. Na vsi tento typ chandry zmizel, Díky zvířatům.

  2. anna napsal:

    Oldwomen, jsem moc ráda, že jste se ozvala. Bylo bez vás smutno. Držím palce, aby se vám s jarem vrátilo i zdraví a vůbec všechno se dařilo k úplné spokojenosti. Dávejte na sebe pozor🙂. A.

    • oldwomen napsal:

      Odmlka nebyla způsobena fyzickou nemocí. Pravda, chřipka byla protivná, ale vyležela jsem jí ve standardním čase. Jen jsem nějak neustála desetidenní srážku s politiky opěvovaným obyčejným člověkem a jeho klony.

  3. Taky jsem moc ráda, že jsi v pořádku a že jsem dnes našla příspěvek. Však jsme i s Annou nahoře nade mnou se obě ptaly, zda se ti nic nestalo. Drž se a opatruj sebe a zvířátka ze Stepi, pohlazení Báře a přeji hodně spokojených zákazníků!

  4. Witch napsal:

    Přichází čas nadějí – tak ať se na jejich plnění nedřeme zbytečně 🙂

Zanechat Odpověď

