To vono samo, to já ne

Skoro jako tradiční dětská výmluva nad čímsi pochroumaným, zhusta neopravitelně, zní dnešní nadpis. Je to zavádějící titulek, protože titulek má slibovat NĚCO a samotný text pak už může (a často tomu tak je), a zde i bude, obsahovat docela mrňavé nic obalené do milionu plevelných písmen.
Chystám se na příchod zedníků. Vyhodnotila jsem, že přicházející zimu na Staříkovo pomocníky Se-To a To-Je-Fous s učedníkem To-Je-Hned z firmy Brnkačka už čekat nebudu. Něco málo jsem našetřila, tak akorát, aby byla zapravena další dvě okna a aby v dotčených místnostech byla opravena omítka. Jedna z místností je pokoj Robátek. Ano, ten pokoj, který jsem zabrala poctivým tkalcovským stavem. Ano, ten pokoj, který jsem počátkem roku zavalila bezmála tunou hadrů. Inspirovala mne Andreina gameska. Odvažovat na decimálce sklad materiálu i hotového a body evidovat…. to jsem vzdala. Nakonec, že se věci hejbou je zřejmé už jen z toho, že jsem našetřila něco málo na zedníka, aby se přízemí domu o milimetřík přiblížilo ze stavu opakovaně prodělané ofenzivy obou znepřátelených vojsk do stavu skromného lidského obydlí v čase delšího klidu zbraní. Abych viděla (hlavně já), že se smetiště proměňuje v pracoviště a že sklad materiálu klesá (chachá, kde je vize, že dokud tu haldu nesetkám, tak nedokoupím ani milimetr, ani deko?), začala jsem místnost vhodnou pro nájezd uklízeček z „Máte doma uklizeno?“ fotit. Napřed večer po skončení práce a ráno před prvním prošupem. Pak jen ráno. Pak jak jsem si někdy za světla vzpomněla. Fotosy to jsou opravdu jen pro soukromé užití. Možná, až odejdou mistři omítek hrubých i fajnových a usoudím, že nastala chvilka pro ohlížení se a veřejné sebemrskačství, tak stav PŘED a PO poodhalím.
Samozřejmě, že když všechen nezvířecí a nespací čas trávím za velkým stavem (nebo na cestách za výdělkem tam i zpět), tak holt pracovna může žít svým vlastním životem. Vlastně do ní chodím jen stříknout sajrajt proti mouchám a molům a když si všimnu, že fíkus se mění v Trifida a jde vodě naproti, tak přeleju kytky na parapetu.
A tak se stalo, že mne pracovna profackovala za to, že na sebe kašlu a neodpočívám, protože mi úplně uniklo, že mi nakvétá orchidea, že jsem se připravila o radost z poupat a těšení se. Přišla jsem až k hotovému a ještě spíš pět minut po dvanácté, než včas. Při lití odkaleného hnusu z akvárka do misky pod fíkusem jsem zírala na ještě vloni olezlý a polámaný nebožátko z OBI výprodeje:
img_1619

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice Až já budu velká ..... Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

7 reakcí na To vono samo, to já ne

  1. Ty jsou krásné, orchidey.krásně se Ti odvděčily za skrytou péči-nepéči.

  2. Liba napsal:

    Nedalo by se říkat prošlup místo prošup? Nebo jsou to dva různé pojmy?

    • oldwomen napsal:

      Tak a teď jsem zmatená. Vytvořila jsem ze slovesa prošoupnout podstatné jméno prošup. Jenže prošoupávám prošlupem. Prošlup je to véčko, co se udělá, když zvednu jeden list, aby mohla projít útkové cokoli osnovou….
      Zkusím najít méně zvukomalebné slovesné podstatné jméno označující vytvoření další řady v tkanině 🙂

  3. jolana88 napsal:

    hnus z akvárka do misky?? zlepšovák? Neznám. PS: asi dám taky kytkám něco málo „ke koukání“ – vidím, že acces se osvědčil 🙂

    • oldwomen napsal:

      Hm 😦 snažím se databázi na míru. Jak by to mělo fungovat vím, dřepnout celovíkendově k PC a definovat pole se mi dlouhodobě nedaří. Asi nakonec skončím u méně elegantní verze v EXELu 😦
      Normálka – odkalím akvárko a sajrajtem zaleju kytky. Včetně orchideí. Tak mne napadá, že nic jínýho, než hovňajzy z akvárka a zbytky zvětralého čaje z konvice, včetně vyloužených lístků, kytky v pracovně nedostávají. Fíkus občas i lógr z kafe. Jak to tak po sobě čtu… asi jsem dost dobytek čuňátkovskej. Ale kytkám to asi svědčí. Koukám, že orchidea z IKEA (taky odkvétající výprodej) nahazuje dva výhony z poupaty. Jsem napjatá. V obchodě kvetla bíle.

      • jolana88 napsal:

        Akvárko neznám, ále zkusím. K ostatnímu vyjmenovanému moji beruškové dostávají (čas od času) tabak výluh. Rostou, kvetou, nic neříkají – tak asi dobré. PS: jj- jak by co mělo vypadat vím, akorát uvést v život je problém (včetně mě). Posílám majla, snáď dorazí.

  4. Witch napsal:

    Jojo, dny jsou jakési běsné…Můžu jen říct, že na Vás myslím, proletím se někdy FB, zakliknu a zapadnu utahaná jako sluníčko… 🙂 Takhle mi vyrostl jeden stromeček…

Zanechat Odpověď

