Pidiohlédnutí za červencovým farmářským trhem v Kroměříži

Do Kroměříže jezdím prodávat velice ráda. Trh na Hanáckém náměstí má komorní atmosféru, zákazníci jej ještě pořádně neobjevili. K jejich škodě. Pokud mohu porovnat s ostatními „žracími“ trhy, tak se pořadatelům podařilo získat malé lokální prodejce z nejbližšího okolí. Absenci „malovýrobců“ s vlastním řetězem kamenných prodejen považuji za velký klad. Ti, co později vstávají, si mohou užít loudavý sobotní brunch. Klidně i rodinný. Stolky jsou i lavice jsou, místo pro hry a pobíhání také, doprovodné živé koncerty mají příjemnou hladinu hluku, v pauze šumí vodotrysk. Mlsat lze zdravě RAW sladce, bezlepkově masově (klobásy přímo z udírny) i tradičně „jedovatě“ třeba langoš. Ale plivanec na langoše je z mé strany kyselý hrozen. Dietní chyba, kterou tělo neodpouští. Čím jsem starší, tím je seznam potravin na indexu delší a lepší už to asi nebude. A popíjet lze alko i nealko, teplé i chlazené. Jak chuť a černý Petr v podobě „dneska-řídím-já“ velí.
Jako jedinou pihu na kráse vnímám (kde je příjem je i výdej) tamní paní toaletářku. No hajzlbábu. Tak protivné, neurvalé a hnusné (verbálním projevem zejména) stvoření jsem snad ještě nepoznala. Chápu, že toto povolání není zrovna většinovým kariérním snem, ale někdo to dělat musí. A když se mi to ekluje, tak to nedělám a jdu se bavit něčím jiným.

Poslední červencovou sobotu jsem do poloprázdného Traktoru, toho jména Druhého, přihodila ještě teplou roli hadráků, jak jsem to kolem páté ranní odstřihla ze stavu. Žádné flákání se u stánku, pěkně trénovat plochý uzlík a zakončovat tkané třásněmi.

Se mi ještě nepodařilo zacpat ďouru ve skladu po fičáku na Helfštýně.

A tak se mi přihodilo, že zákazník trpělivě čekal, až začistím konce, protože si vybral. Vše je jednou poprvé 🙂

Byl to hadrák poněkud zvláštní. Strukturou i historií vzniku. Jak mne pobolívá koleno, tak jsem protivná i sama sobě, protože jsem omezena v pohybu a vlastně i v tvorbě. Kámoška depka vpadává na návštěvu nečekána a nezvána a vyhazuje se tuze blbě. Zafňukala jsem do éteru, že ani jíst mi nechutná, ani spát mi nechutná, bla bla bla, nikdo mne nemá rád, nikdo si se mnou nechce hrát. A volalo večer robátko-holčička, že včul je v práci, ale zítra má volno, tak že hned ráno posnídáme spolu. Zírala jsem. Už o půl šesté ranní otevírala dveře do síně. Musela vstávat neskutečně brzo, má to sem devadesát kiláků nejkratším směrem. Prožily jsme den oboustranně prospěšný. Robě pravilo, že troška destruktivní činnosti by jeho duši prospělo a vrhlo se na stříhání a trhání trik a toho dalšího v haldách kolem stavu. Já jsem ty proužky brala pomocí generátoru náhodné pracky z krabice a nechala tvořit náhodu. Sem tam jsem, protože se dostavila rozverná nálada, šoupla do tričkoviny kus svetru. Povedl se hadrák jen obtížně okoukatelný, zajímavý i 3D strukturou. Gratuluji manželskému páru ke koupi, druhý podobný se mi sto pro nepovede.
Pak mne příjemně překvapilo náhlé zjevení se Andrey. Celozávodní dovolená, děti v trapu, hurá do vejletění s manželem. Sobota je pro procházku v Podzámecké zahradě jak dělaná. Však do Zlína to máme kousek a ze Zlína je to do Kroměříže už co šutrem hodíš. Jupí.
Den jsem si užila. Jen domů jsem jela s poněkud těžkou hlavou. Před koncem trhu mne vyhledala členka komunity Vlnění a povídaly jsme si o tkaní. Tedy o tkalcovských stavech. Tuze rozsáhlé téma.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice jak to vidím. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Pidiohlédnutí za červencovým farmářským trhem v Kroměříži

  1. kecka napsal:

    a jestlipak je hadrák unikátní nafocen?

Zanechat Odpověď

