Je středa, chtělo by to poplout si na vlně. Ovčí…

Poslouchám skvěle načtenou audioknihu Vyhoďme ho z kola ven (Přelet nad kukaččím hnízdem) a pletením doplňuji vyprázdněný sklad. Pletu jak o dušu. Svoje bavlněný polotriko – sedmiosminový rukáv, límec s možností proměny do roláku jsem hodila k ledu, kšeft má přednost. Pletu, co jsem si vymyslela. Teda poskládala ze vzorníků z přelomu minulého a předminulého století a zamiklíkovala to, aby to vyšlo. Ten už hotový se mi tuze líbí, kočičí tlapka je můj oblíbený vzor i v paličkované krajce. Ten, co mám rozpletený a sbírám psaním blogu sílu k „doklepnutí“, jsem v půli uzavírání okrajovou krajkou (jedna odvěsna je, druhá ne), na mne působí poněkud rozpačitě. Nevím, jestli se mi líbí nebo ne. Pochybnosti mám u pásku přechodového vzorku. Ale je fakt, že dopletené a vyblokované vypadá úplně jinak, než z jehlic spadlý „polotovar“.
Nahazovala jsem v pátek večer u televize a v sobotu na trhu. Je středa. Když to vezmu kolem a dokola – nenudím se.
IMG_1423

IMG_1424

IMG_1430

IMG_1431

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice šmodrchání. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na Je středa, chtělo by to poplout si na vlně. Ovčí…

  1. Nádhera -vzor kočičí tlapka, kde jsi ho našla? A díky za pochvalu spirály, mám z ní radost! Oba šátky vypadají super, to pleteš z hlavy? Mohla bych poprosit o návod? Jestli ho nemáš, kvůli mně nesepisuj, máš svých starostí až nad hlavu! Jen jestli náhodou, třeba v počítači. Jinak se s tím opravdu nezabývej…

    • oldwomen napsal:

      Vydrž, mám to načmáraný a počmáraný. A je jich víc. Počítám, že z nich udělám návody – musím překreslit a naskenovat.
      Ale kočičí tlapka je jednoduchá.
      2 hladce, 2 oka splést doprava, nahodit, 1 hladce, nahodit, 2 oka splést hladce doleva, 2 hladce
      rubová řada může být hladce i obrace, záleží na ostatním pletení
      1 hladce, 2 oka splést doprava, nahodit, 3 hladce, nahodit, 2 oka splést hladce doleva, 1 hladce
      rubová řada
      3 hladce, nahodit, splést 3 oka, nahodit, 3 hladce
      rubová řada
      Neumím vložit zpětné lomítko, je místo něj I, graficky je to takhle:
      1. – – I o – o / —
      3. – I o – – – o / –
      5. – – – o / I o – – –

      • na kolik očí musí být pletenina? Nějak to nepoznám.

        • oldwomen napsal:

          Na samotný vzor potřebuješ 9 ok. Kolik očí si dáš mezi, je jen na tobě. Obvykle se dávají tři pro hodně vzdušné krajkoví (počet ok dělitelný dvanácti plus oka krajová), pět až sedm pro základní vzor šátků. A můžeš kočičí tlapku plést buď v řádku nad sebou a střídat s jiným pásovým vzorem, nebo jí plést jako plošný vzor, tam kolik očí ti odděluje vzor, tak plus mínus řada (uplést vzorek, jak ti to bude lahodit oku) pleteš bez vzoru a další kočičí tlapky dáváš do mezer, proto oddělené lichým počtem ok. Graficky asi takhle:
          xoxoxoxo
          oxoxoxox
          xoxoxoxo
          pro celoplošný vzor
          xox
          xox
          xox
          pro vzor v řádku.
          x jsou oči mezery, o je kočičí tlapka.
          V oddělovacích pásech na šátcích můžeš plést jen skupiny kočičích tlapek oddělené širším nevzorovaným. A mezi jednotlivými motivy ve skupině nechat jen jedno oko mezi motivky.
          Si to čmárni na čtverečkový papír a pohraj si.

Zanechat Odpověď

