Kozí mlíko přímo od čepu nebo antihistaminika?

Vím, že dělám věci obyčejné.  Vím, že mé kutění dává sousedům bohatá sousta k povzbuzení fantazijního pábení. Když to tak občas zaslechnu, co to vlastně dělám a co že se to u mne ve dvoře děje, nestačím zírat. Jak  v oblasti partnerské, tak i mateřské, chovatelské. Ve šmodrchací sekci je klid. Tomu nudící se pánové nerozumí. Zvláštní. Dámy mne netrápí. Vox po papuli je pouze hlásnou troubou jediných správných názorů Chlapa k hovnu. A jeho našeptavačů z klubu My, hoši, co spolu mluvíme. Hm, všude plno keců o postavení ženy v muslimském světě. Ach, co já se jen v poslední pětiletce dozvěděla, co nemůžu umět a znát, protože JÁ CHLAP to nezvládám, neumím, nerozumím tomu, fyzicky ne to nemám… tak to jako ženská prostě nemůžu taky. Od křesťanů kovaných a zakalených, neděli co neděli na kázání spěchajících. No jo, vono vobčas i Stařík. Ten zdůrazňuje, že stár a sláb. Lenoch to je. Vím to zcela přesně. Jsem, dle rodného listu, starší. Podivné. Propírána jsem těmi, kteří mají místo kurníku bazén a pole sklízí v Kauflandu.
Proč zdánlivě ubečený úvod? Vždyť dědina čítá na šest set duší a pod mikroskop si mne dávají dva, tři, i kdyby pět, Všeználci Bezchybní. Mlčky podporujících je jednoznačně víc. A u Staříka také klady převažují.
Stalo se mi. Utrpěla jsem řemeslný úspěch. Proč se neraduji? Proč nejásám? Proč jsem zaskočena?
Protože jsem v patové situaci.
V jednom dni jsem prodala vše pletené a všechny hadráky delší metru a půl. A druhý den zmizelo i pár těch kratších. A přibylo pozvání, které nešlo odmítnout, na anenskou pouť do sekce tradičních řemesel. Paráda, že jo. Jenže kouknou se, laskavě, do kalendáře, kdypa vono je svatý Anny a kolipátýho vono je dneska? Fůra času, že jo. A ta tržba! Už zbývá po zaplacení výpalného státu i na zalepení děr v účtu po předchozích měsících, kdy holt výpalné bylo vyšší, než tržby. O zisku si nechám ještě pár neděl zdát.
Jenže metr hadráku, i s přípravou a začištěním krajů, dělám pět hodin a to se nezastavím. Ani neposadím. Za to se ale zapotím. Se to nezdá, ale tkaní na kobercovém stavu je schopný silový tělocvik. A přijala jsem zakázky, které prostě MUSÍM mít v termínu hotové. Jasně, že by zákazník pochopil bolavý koleno a úmornej hic a objektivní příčiny, ale slíbila jsem a přes to nejede vlak.
Jenže šálu či pléd tkám, i s nasnování a zavedením osnovy, mezi osmi a dvanácti hodinami.
Jenže ponožky pletu, stejně jako rukavice, podle velikosti a složitosti vzoru, mezi sedmi a deseti hodinami pár.
Jenže krajkové rukavice háčkuji dvacet hodin a tak nějak podobně dlouho trvá i upletení krajkového šátku či šálu. A krajkové koktejlky, bezprstové, sežerou hodin třicet. Proč tolik? Háčkuji z nití nebo z bavlněné příze č.80. Pavučinková záležitost.
Tak mám prázdný sklad hotových výrobků, dva rozpletené šátky, relativně slušně plný sklad ořezů a textilu na hadráky, skromně plný sklad vlny a přízí ke tkaní a pletení i háčkování a paličkování. Naháčkované díly tašek a plátno na ně. A taky mám bolavý koleno, co protestuje při sebemenším zatížení. A celkem slušně narvanej diář závazně slíbeného. Jasně, managerovi by se zdál prázdný. Jenže s ohledem na dobu nutnou k výrobě a taky, že minimálně pět hodin denně bych spát měla, protože heslo „nestíháš? spi míň!“ mne už profackovalo mikrospánkem – no jasně že jsem si zdřímla za volantem (naštěstí to odneslo jen kolo ztrátou puklice); je co týden jeden trh prostě moc.
Opakovaně prodávám víc, než v daném časovém úseku stačím udělat. A nasyslené z dob, kdy jsem „se válela na pracáku“ je pryč.
Prekérní situace. A to jsem už v sobotu tkací zakázky i odmítla. Protože vím, že bych to do počátku září, kdy tam budu opět, nestihla.
Proč titulek s textem nesouvisejí? Jsem astmatik. Běžně jedu tak na sedmdesát procent kapacity plic. Když piju nepasterizovaný kozí mlíko a po porodech se proleju oddojeným (co zbyde po kůzlatech) mlezivem, nepotřebuji Claritin, šňupadla do nosu ani vdechovadla do plic. Ventolin sice s sebou tahám, co kdyby náhodou, ale naposledy jsem jej použila vloni – na Helfštýně. Prach a neskutečný hic. Čas, kdy jsou kozy zasušené, na průduškách pociťuji celkem zřetelně. Stejně tak i úlevu a nárůst síly po pročištění těla mlezivem.
Stádečko také svůj díl času sebere.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice Až já budu velká ...., jak to vidím, povzdechy. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Kozí mlíko přímo od čepu nebo antihistaminika?

  1. Sedmi napsal:

    To jsem netušila, kolik času to trvá… Fiha…

  2. kecka napsal:

    by člověk řekl, že úspěch s ono i jo……

    • oldwomen napsal:

      Před chvílí jsem dopletla první nový vlňák 🙂 blokovat budu až zítra. A vrhám se na další rozpletený. Jsem si v poledním žáru dopřála trošku siesty, tak jsem ještě funkční. A taky skřítci domácníčci zaúřadovali. Vlastně kladně. Když jsem posílala platbu za stánek do Olomouce, tak mi vypadla z účtu jedna číslice. Tak jsem jako neplatič darebný z trhu škrtnuta. Zcela upřímně – jsem tomu ráda. Stánkovné mám zpět na účtu a den na práci k dobru.

  3. Moc dobře vím, jak trvá dlouho to či ono! A když se páře, mnohdy je i těch hodin daleko víc. Tak ráda bych Ti pomohla, ale nedá se!Ale fandín z té dálky pořád, od začátku. Drž se a at Ti to jde ještě líp než dosud. Jo a kolena mi stávkují obě, dnes jsem vyplela čtvrt záhonu vzadu a do koupelny po schodech lezla po čtyřech a říkala si- no ted by mně měl někdo vidět… ale zítra se do zbytku pustím znova. Mávám do dálky Marcela

    • oldwomen napsal:

      Na jednu stranu je to radost a plutí na růžovém obláčku, že tvorba má úspěch a že minimálně měsíční usilovná práce je během cca hodiny pryč. No a pak vystřízlivění cestou domů, protože „sklad“ vlastně prázdný a další závazně slíbená účast na trhu už za týden a pak hned ten další také. A vánoční trhy na krku. Dva týdny v kuse. To chce být řádně předzásobena.
      Mimochodem, spirála vypadá skvěle. Příští rok budou sousedi čubrnět, jak může vypadat předzahrádka. Držím palce v zahradničení.

Zanechat Odpověď

