… a to je hned…

Líhňařské sezona pro letošek končí i u mne. Mám vsazena poslední kachní vejce – mzdu za předchozí várky. Ten, kterému líhnu kachny mi s jeho posledními indickými běžci dával i platíčko desetivaječné s barevnými slepičími vejci. Že jsou sousedky, že jí dával kachní a že nedala jinak, než vejce za vejce… Vyklovalo se to, šest kuřat zatím neznámých plemen, v pátek. A tři nedochůdčata. Dohodla jsem se s chovatelem, že mu to podržím přes svátky a dám mu to najednou i s káčaty. Změna je život. Sousedka kuřata nechce, chovatel je zaveden na kachny. Vajíčka to byla konzumní. Tak mi k vlaškám koroptvím přibylo pět kuřat něčeho. Maranska a arukana podle barvy skořápky zcela jistě. Podle barvy kuřat – ví bůh. Tohle bude napínavý čtvrt rok, než se ptáčata přepeří a začnou vypadat, tak jak mají. Při mé smůle to budou kohouti 🙂
Dva roky byl s kozama klid. Co se sousedských vztahů týká. A letos hned dvakrát v jednom týdnu stržený plot, dacan kozel, a sousedovo štěpy sežrané. Co nestihli při první návštěvě, to dorazili při druhé. Asi není třeba víc dodávat.
Letos jsem měla v údržbářském plánu opravit chouly po řádění Svině a předuklidit dvůr a zahradu pro příští rok, kdy by už mělo oboje dostávat podobu bližší člověčímu vkusu. Chtěla jsem mít alespoň jeden choul hotový, než začne kozí říje. Tedy do srpna. Zároveň s tím i kozlíky a neperspektivní kozičky ubytované v mrazáku. Aby kozel neměl potřebu zvětšovat teritorium. Poblázněné počasí, zmatená zvěř. Říje dorazila před letním slunovratem. Viz předchozí odstavec.
Ano, kozy jsou už přes týden pevně zavřené, býček s nimi. Jen kozel zůstal venku. Jsem tomu ráda i nerada. Ráda, že je oddělen od koz. Nerada, protože sousedovo štěpnice. Ale nemá stádo za zadkem, nemůže se předvádět. Drží se poblíž choulu s kozama.
V neděli byly ve vsi Hody. Před chvílí odešel soused drbna. Přišel s pytlem nastřihané révy. Pro kozy. Jestli teda ještě mám. Že lidi povídaj, že mi je býk všechny zabil. A co že není slyšet ani býk. Jenže zase proč jezdím denně na futro, že jo.
Proč mínus jedno silné kuře? Protože Bára. Nevzala jsem ji s sebou na výlet, nejela jsem na louku, ale do míchárny. To se nedělá, zavřít jezevčici dveře před čenichem. Kyselé hrozny – určitě to byl kohout. Pozitivum – uzdravila se děvenka, čas úlev skončil.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice povzdechy. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na … a to je hned…

  1. A tak si tam žiješ…a vůbec ,ale vůbec se nenudíš, si myslím ,když to čtu! Moc mne Tvůj příspěvek pobavil, díky! Pohlazení Báře posílám, za to uzdravení a Tobě taky, za svatou trpělivost. Tak příjemné další letní dny, podle Tvých představ splněné. Marcela

    • oldwomen napsal:

      Dík 🙂
      Co je Svině v mrazáku a sýr dělám jednou týdně, tak je klidněji a méně hekticky. I když tedy… místo krav je stav 😀 a místo hrabání sena trh.
      Ale máš pravdu. Dlouhé chvíle nudy si uzurpoval Stařík sám pro sebe. Jo a s ním ještě jeho kámoši Se-To-Udělá a To-Bude-Hned 😦 Já na takovýhle kratochvíle nemám kdy 🙂 Celkem se těším, až budu zase, za rok, dva, dělat první záhonky.

Zanechat Odpověď

