Hep hep hep hepčíííííííííííík cifix

Bych si s takovou chutí někde za rohem nafackovala. Jako by nestačilo, že mi počátek roku celkem hnusně rozhodil kašílek. No, kašílek. Zápaloplicovej. Ono si vlastní blbostí způsobím kašlavé repete. I s dalšími doprovodnými nepříjemnostmi. Nohy v teple jsou prostě nutnost. A opomenutí této věky prověřené pravdy holt bolí.
Míla napsala manuál, já chystala materiál. Ano, o akci „Uf, pletu puf“ mluvím. Vozila jsem domů pytle ořezů, klubíčkovala z nich vhodné špagety k pletení a nevhodné jsem nechávala ležet na podlaze u stavu. Se to zpočátku nejevilo nijak dramaticky. Troška víc materiálu ke zpracování, během týdne to bude pryč. Jenže pletení pufu mělo úspěch. Byl vypsán nový kurz a byl potřeba další vhodný materiál. Podlaha přestala být pod odhozenými, pro pletení nevhodnými, ořezy vidět. Do toho jsem s nadšením převzala pytle s vyřazeným textilem. Vánoční úklid skříní spáchala robátka, švagrová, tchýně, kamarádka, sousedka… Jasně, že to zužitkuji. Dej to sem, šoupnu to ke stavu. Z kurzů pár obřích klubek zbylo. Však nevadí, stav je hladový. Hm. Nějak došlo k tomu, že halda toho všeho nabobtnala tak moc, že nejen že nabyla vidět podlaha okolo stavu, ale i pod stavem a ořezy se roztáhly i pod nožní ovládání listů.
Rekonvalescence tkaní moc nepřála. Vlastně jsem se „do toho“ obula o velikonoční sobotě. Bosa. Ani ponožky jsem neměla. Zabrala jsem se do práce a nevnímala čas. Probraly mne křeče v chodidlech a hnusné bolení v artritických palcích. Ořezy z pod stavu zmizely, pedálům nic nepřekáží k plnému sešlápnutí. Velikonoční neděle mne probudila bolavým krkem, angínovým dechem a neuhasitelnou žízní.
Měli by mi, když se nacházím v zombie stavu, sebrat klávesnici. Mezi třemi pšíky a dvěma odběhnutími na záchod jsem se se přihlásila na jarní Floru. Jasně, že na všechny čtyři dny. Jasně, že jsem i hned v ten okamžik i zaplatila za stánek. Jasně, že z odloženého na zdravotní a sociální berni splatnou v dubnu.
A tak, v tlustých vlněných ponožkách na nohou, záparným obkladem kolem krku a kapesníkem u nosu se propšíkávám a protkávám k čisté podlaze. Nejspíš i ke konci osnovy. Jedu podsedákové blues. Cestou ke stavu už nelezu přes pytle s vyřazeným textilem. Hotové rovnou skládám do nákladového prostoru Traktoru, toho jména Druhého. Zpětné zrcátko se opět stává zbytným.
Prochrblávám se další malou smrtí z vyděšení. Čtyři dny na Floře. Děs snoubící se s nadějí. Šílenství startující už za tři týdny. A před ním trh v Brně. A Kumštování v Čechách pod Kosířem.
Z líhně se ozývají klovající se kuřata. Ani nevím, jaká byla oplozenost vajec. Letos jsem se snad poprvé nedostala k prosvětlení vajec.
Potřebuji uklidit dvůr. Potřebuji opravit ohradu. Potřebuji….
Mlátím bidlenem, aby tkanina byla festovní. Před očima mám sekeru v účtu, v hlavě pochybnosti o jejím zamáznutí. Na zbožovém válci přibývá příběh o plavbě vodami Podivna. A taky dubnové téma soutěže krajů – višňový květ. Klovající se kuřata, první poletující mouchy, zjevující se podlaha, kvetoucí fialky, nos plný rýmy i voňavého vzduchu. Zombie stav těla i mysli. Je to radost, nebo zadřená tříska?
IMG_1182

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice Až já budu velká ...., povzdechy. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Hep hep hep hepčíííííííííííík cifix

  1. jolana88 napsal:

    Radost, jasně 🙂 Hlavně klid (a nohy v teple) .. ať se uzdravíš co nejdřív, přeju. Jinak – jsem přesvědčena, že To dáš – a s Úspěchem. Nehledě k tomu, že kdybys měla v počátcích nákladovou stranu nižší než příjmovou, bylo by to divné. Když na to koukneš (jako já), určitě uvidíš (sympatické) nákladové položky (pracovna, topení, elektrika, dovoz-odvoz, Traktor, ořezy, pronájem …), a to se vyplatí 😆

    • oldwomen napsal:

      Jo, počítala jsem, že první čtvrtletí budu těžce v mínusu. Pak že se budu pomalinku dostávat k nulové bilanci na konci roku. Do nákladů mohu dát pronájem stánků, faktury za příze a osnovu. Zatím se mi podařilo odsypat výpalné státu z utrženého. A úspory mít uložené v materiálu a ve zboží. Popravdě ani pro příští rok nepočítám s nějakým závratným ziskem, Vidím se sice v modrých číslech, ale těsně lízající nulu.
      S Florou jsem si asi ukousla větší sousto, než jsem schopna požvýkat. Jak fyzicky, tak i psychicky. Psýcha se nejspíš cuká víc. Hrůza z davu především. Pak obavy z vhodnosti toho co dělám k tématu akce. Asi liché. Však mezi klíčová slova pro vyhledavač píšu u svého zboží „zahrada, příroda, chata, chalupa, byt, volnočasový…..“ A hned po obavách z nevhodnosti zboží nastupuje děs z možného úspěchu. Že budu mít málo zboží. Že nebudu stíhat dotkat další, protože hned týden na to jedu do Šternberku. Že mne navštíví kontrolní orgán a něco najde, to o čem až do té chvíle nebudu mít tušení, že to se taky musí. Že pro samý šmodrchání začnu flákat stádo.

  2. Marcela napsal:

    Držím palce, přeju rychlé uzdravení a věřím, že to dáš!

    • oldwomen napsal:

      Marcelo, dobrej osobní blog. Je mi líto, že práce skončila dřív, než začala.Držím palce, aby se brzo objevila další, trvalejší.

  3. Witch napsal:

    Vy to dáte!
    Všichni se bojíme naprosto stejně ve stejný moment, i když to, co děláme, se liší i ve velkých detailech. Jenže když už se to pootáčí, musí se tím hýbat dál. A Vy jste schopná to utáhnout – a vyprodáno? Tím líp, budete vzácná. A štítky? Přesně sedí. Nebo ještě líp, jste sakra trendy!!! Já totiž v poslední době, tedy asi 5 let, pravidelně koukala do pipi příloh deníků, dostávala jsem ženozobí čtivo v několika titulech od dárců – a co tam bylo? VIP kousky jako to nejlepší, co je – ruční práce, venkovský styl, tradice, originály, navíc případně se jmény designérů cena tak 4x vyšší, než Vaše, takže znalí budou dělat slintací cestičky k Vašemu stánku!
    Nedávno jsem četla o naší paní -šičce textilních hraček – i když by mohla mít manufakturu, radši to dělá sama, zakázky z celého světa – a tím líp nakonce, vše je originál a tím cennější…

Zanechat Odpověď

