add. 22.3.2016 aneb nebezpečí plynoucí z myšlenkových zkratek

Ačkoli mám momentálně hlavu plnou bruselské tragédie, nebudu, zcela v souladu s původním zaměřením blogu, komentovat, predikovat, blogersky mlátit prázdnou slámu, rozpitvávat rozdílnosti kultur, popisovat dějinné smyčky a tak podobně. Na to jsou (nejen) v blogosféře jiní.  Zejména ti  z-vlastní-vůle-všeho-znalí-i-schopní.
Někdy v únoru jsem obdržela pozvání dělati cvičenou vopici v Prostějově. Dopustila jsem se v tuto chvíli první myšlenkové zkratky a omylu z ní plynoucího. Pozvání přišlo s podpisem DUHA Prostějov. Odepsala jsem, že se mnou mohou počítat, a chystala se na spolek šílených recyklátorů udržitelně rozvojových. Celkem logicky mezi ně taky zapadám, protože co jiného, než recyklace odpadu, je to, na čem mám postavený svůj byznys plán. Pak jsem se pořadatele ptala, zda je správné datum, protože úterý. Ano, bylo. Spadla jsem rovnýma nohama do druhé myšlenkové zkratky. Školní mládež. A jala se chystat si ňákou tu edukaci.
Velmi mnoho plusových bodů, urychlujících rozhodovací proces, pořadatel získal umístěním řemeslného trhu. Foyer kina. Teplo, závětří, nažhavený barista a šlehané mléko v kávě.
Pak mne v souvislosti s touto akcí potkalo i několik myšlenkových zkratů. Poslední byl půl hodinu před časem, kdy jsem už chtěla i měla být na místě. V Bedihošti jsem si uvědomila, co že je to špatně, co že mne to nenechává v klidu. Jela jsem simulovat tkaní na stolním stavu. Navinuté jehly se na mne chechtaly z tašky hozené na vedlejším sedadle. Stav, se snad poprvé dokonale navinutou osnovou, brečel opřený o židli v pracovně. Porušila jsem snad všechna rychlostní omezení, plná čára fakt není v případě předjíždění zeď, Traktor, toho jména Druhý, žbrblal, že na jeho turbo je spolehnutí. Teď jen doufám, že mi nepřijde, třeba z Tovačova předvolání k podání vysvětlení. Byste netušili, jak dokonalý fotosy obličeje dělají dopravní radary. Zažila jsem před cca dvaceti lety, uf ještě před bodovým systémem, a nepochybuji, že je ještě zdokonalili.
Ano, stihla jsem to. I když jsem dočančávala své stanoviště ještě pár minut po slavnostním otevření akce.
Ano, seznámila jsem se face to face s lidmi, se kterými se už znám z virtuality, potkala jsem se s lidmi, o kterých jsem již slyšela a s lidmi, kteří slyšeli o mně.
Ano, pan produkční Kulturního domu Duha v Prostějově je minimálně báječný společník a fantasticky se s ním povídá.
Ano, byl to skvělý řemeslný mejdan.
Ano, atmosféra byla skvělá.
Ano, zlatým hřebem, alespoň pro mne, byl živý flašinetář. Zpívající flašinetář.
Ano, i zde jsem zjistila, že budu muset trénovat mozek, aby šlapal po delších trasách. Třeba jsem se se zaujetím dívala na paní, jak se žiletkou snaží najít atom ve stéblu pšeničné slámy. Pižlala to na prkýnku do krucánků a pečlivě ukládala do krabičky. Ošatku vajec vedle ní jsem moc nevnímala, akce byla předvelikonoční, kraslice byly prostě všude. Až když jsem v klidné chvilce vyběhla fotit si ruce řemeslníků, zjistila jsem svůj omyl. Paní zdobila slaměnými ornamenty vaječné výfuky. Co, ornamenty. Tohle byl filigrán! Milimetrové kousíčky s absolutní přesností nalepené na skořápce, bez kapičky vyhřehzlého lepidla. Neuvěřitelné.
Sumace: pozvání prostějovské Duhy přijmu příště s radostí. A napeču aj bochte. Aby bylo ke kafi.
Pár momentek a fotka jednoho z prvních CD nosičů na závěr:
IMG_1158

IMG_1159

IMG_1161

IMG_1163

IMG_1164

IMG_1165

IMG_1167

IMG_1169

IMG_1170

IMG_1171

IMG_1173

IMG_1174

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice jak to vidím. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

10 reakcí na add. 22.3.2016 aneb nebezpečí plynoucí z myšlenkových zkratek

  1. vonrammstein napsal:

    Merde, Vy si ale umíte udělat život zábavným 😀

    • oldwomen napsal:

      Mám-li si vybrat mezi sklenkou sektu a lžící octu…
      Checht, zalomila jsem špičku nehtu na malíčku do středověku. Jsem zvědavá na další vývoj. By jedna netušila, co se ve Stepi a jejím okolí vyskytuje báječných lidí i událostí. Čím to je, že dobrým věcem vázne marketink? Na rozdíl od kýčovitých komerčních sraček.

  2. jolana88 napsal:

    Jsem si tak hezky zazáviděla .. Lidi, Vy jste TAK šikovní; úžasné. Když jsem si tak projížděla fotosy a vzdychala nad keramickýma kokotkama – uvědomila jsem si, že nikde na jarmarku, co dneska ve Městě začal, jsem neviděla ani jednu cedulku podobnou té, která leží na Vašich stolech – MISTR řemesla 😦 Taky jsem zjistila, že (mně) z neznámého důvodu nejdou ani držitelé – natož akce, kde bych je mohla potkat – internetově dohledat … (co mi naopak vyhledat šlo – byly dotace určené na takovéto slávy a výběry. Jenže – silně pochybuju, že ty by se dostaly až k Vám :/ ) Je to škoda. Velká. Budu přemýšlet …

    • oldwomen napsal:

      Čím to je, že dobrým věcem vázne marketink?
      Sranda. Dotovaný projekt júnyjí i hejtmany, asi protože ta júnyje…, slavný Regionální výrobek. No tak tam, kromě toho, že řemeslník umí a projde komisí, ještě platí za to, že si může časově omezeně lípat na své výrobky hento tento oné. A když chce pokračovat v lepení ceduliček, tak si musí znova zaplatit platnost potvrzení, že umí. Že by se ho, agenturníci neziskoví, nějak snažili protlačit na trh, podpořit prodej řemesel, když už na to maj ty dotace, tak to ani lejno. Krytý jsou, že vydali tu brožuru, ve který je přece seznam abonentů.
      Hanácké vérobek – tedy jeho držitelé; má setkání 2.4. 2016 v zámeckém parku v Čechách pod Kosířem. Glét má v držení 25 lidí. Jsem zvědavá, kolik se jich sejde. Ale i kdyby to byla půlka, tak je to 12 řemesel na celkem malém prostoru. Hm, taky jsem na upoutávku ještě nenarazila.

  3. Sedmi napsal:

    Tak tohle jsou snad první opravdové řemeslné velikonoční trhy…

  4. Vlaďka napsal:

    Teeeda, to musela být naprosto skvělá, báječná akce. Super mejdan! Díky za fotečky, vím jak je těžké se utrhnout a alespoň trochu dokumentovat. Musela sis parádně provětrat pusu 🙂

Zanechat Odpověď

