… a tak si tu žijem …

Stařík má v genech zakódované riziko hypertenze. Stařík se má rád a také má panickou hrůzu i z krátkodobé nemohoucnosti.Zakoupil si chytrý tlakoměr, pár týdnů se pečlivě měřil, sem tam mne použil jako kontrolní vzorek pro ověření, že ty děsný hodnoty nejsou chybou přístroje, pak stiskl „Print“ a s naducanou složkou se vydal k obvoďákovi. Dostal „holtra“, pečlivě celý den vykonával to, co doma obvykle dělává – totiž nic. Natočili ho, vymodlil si. Má to potvrzený, má ho. Vysoký krevní tlak. Dostal příručku vzorného hyperonika, prášky na tlak.
Shodou okolností na mne tou samou dobou padl moribundus jakýsi kašlavý únavný i unavující. Samodomo čaji neutlumitelný. Šla jsem k obvoďákovi i já. Pan doktor si poslechl na hrudi i zádech, po doznění záchvatu kašle změřil tlak, abych měla pocit péče, roztrhal pozvánku k preventivní prohlídce, napsal recepis na dryjáky odchrblávací i bakterie šmahem hubící. Kofein byla hlavní složka těch nejčastěji zobaných. Silným černým čajem zapíjených. Jasně, že hned jak se mi ulevilo, že jsem slavila tuplovaným presem se šlehačkou z mlíka od krávy. A kdyby jedním. Absťák je sviňa.
Na kontrole mi pan doktor opět změřil tlak a už se natahoval po příručce vzorného hypertonika, protože přece ten holtr, a tady píšu prášky, ale jaká furt vyšší sedimentace, ten tlak přece. Chápu ho. Mne viděl před dvěma lety, protože boule z bouračky, manžela taky tak nějak, protože vstupní prohlídka při zařazení do evidence. A najednou v jednom týdnu oba.

I já se mám ráda. Znám svou genovou nálož. Vím co si hlídat. Uvědomila jsem si, že bezpodílové vlastnictví by se mohlo vztahovat i na chytrej tlakoměr. Zaskřípali jsme s doktorem zuby oba, ale domluvili se kompromisu.
Přesedám před nádražím na sedadlo spolujezdce a jsem ráda, že vlak jede na čas. Stařík, nejlepší řidič ve Střední Evropě i přilehlém okolí, prská poznámky o (ne)schopnostech ostatních účastníků dopravy po městysi. Mezi poli se dostává ke sdělení, co nového v jeho části Velkoměsta. Uvítací ceremoniál je za námi. Jsme za druhou vsí. Potřebuji na tři neděle půjčit tlakoměr, oznamuji mu.
Poslouchám v pracovně Kladivo na čarodějnice a dotkávám poslední prostírání z akrylů již historické hodnoty. Těším se na volný stav, na novou osnovu, na kolekci vlněných ponč „kanafas forever“.
Přichází Stařík s elektronickými hračkami a popsaným papírkem.
Na, tady máš přihlašovací údaje na TU aplikaci.
Advokát Boblig rozjíždí ďábelskou spirálu osobního prospěchu a já nahlas slabikuju heslo je ca-ro-de-j-ni… jo čarodějnice, jo?
Žebračka si po tortuře drze umírá (a uniká tak hranici), Stařík krčí nechápavě rameny a co si jako furt vymejšlet?
I mne čeká cesta s naducanou složkou,že teda pane doktore tlak fakt ne, a asi i „holtr“, aby no jo paní inženýrko, ale ten cholesterol…
Zdravý pacient = špatně diagnostikovaný pacient.
Cytomarkanty, kdyby mi raději hlídal….

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice povzdechy. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na … a tak si tu žijem …

  1. Witch napsal:

    Mne vysoký tlak vyděsil, když jsem úspěšně srovnala psychiku a půlku stresových situací začala nahlížet jako folklór až trapný, ale ne pro mne. Domluvila jsem s doktorem, že budu brát jen půlku jako celý předchozí čtvrtrok. Jak pan doktor nemá rád samoléčení, za tohle mne pochválil. Když už se změřím a nízké hodnoty(115/60 doma, 120/70 po práci) přetrvávají, jsem šikula. Nojo, jenže skoro banální střet mi v období zvyšujícího se napětí a očekávaných problémů vyhodil přes 150/90 v době, kdy jsem už doma pociťovala klidnění a bylo mi podezřele blbě furt. Ano, druhá půle dřívější dávky pomohla a občas skřípu zuby, že zase zlobí. Co pro jiného nic moc, já sakra cítím. Radikální změna mi jistě prospěje. Druhou kapitolou je choť. Jeho prášky na cholesterol necháváme v lékárně potřebnějším. pan doktor si libuje, jak má skvělé hodnoty – neměnné od jeho nápadu – a že i kvůli nim něco shodil… Rozum to chce, v každém případě.

    • oldwomen napsal:

      Objektivně – spodní tlak mám vyšší. Jenže už přes měsíc se peru, bez úlev v péči o zvěř a domácnost, s nějakým fyzickým bolením. Plus se přidal stres v podobě životní změny. Včetně stavů nespavosti. Takže žádná podivnost. Dneska dobírám kofeinový odchrblávadlo, diář se mi plní pozvánkami na akce, u některých dopředu vím, že obolus jistý, protože tam funguju jako exponát samo se hejbací. Strachy zlehka odtávají. Taky ze mne spadl děs že by Stařík denně prudil doma, má prodlouženou pracovní smlouvu a tak možné třecí plochy se minimalizují.
      Takže tlak bych řešila až tak koncem března. Pokud bude co řešit 🙂
      Cholesteroly trápí jen doktora a asi jen z důvodu že aby předstíral péči. V obou liniích rodičů se vyskytují dramatické hodnoty, současně v obou liniích ženský umírají až po devadesátce, protože je žití už přestalo bavit. Prostě ještě naposledy vyplejí zahradu, vygruntují dům, načančají se do postele a neprobudí se.

  2. jolana88 napsal:

    Viděno z „druhé“ strany: Stařík zakoupil, stará se (o sebe) … S tatinem dochťor kupodivu nemluví o vysokém tlaku, anóbrž zvýšeném, protože čas od času sloupec sleze na 130 a dneska civilizační nemoc a tak vůbec. Stejně utrpěl další diagnozu – nechci být za proroka, co měl pravdu, ale měla. (když má člověk sám problémy, a zná se – na jiných si všimne). Diabetes. S chronickou bronchitis už má tři, co mu nikdo nevezme. Jenomže – Nejen dieta, ale i úprava jídelníčku považuje za sprosté slovo. Začátek „nového“ režimu je co (další) pondělí. Páč „v rodině to nikdo neměl, jí přece normálně (věc názoru – jeho) atd. atd.“ Pindy, pindy, pindy. Moje reakce, přiznávám veřejně, už je nulová. Ubezpečila jsem ho, že do nemocnice na návštěvu nejdu (nejen proto, že se tam nekouří, ale protože po mém výstupu mu bude sestřička z chirurgie přidržovat žákovskou před jediným zdravým okem) a drze vyčíslila částku, co má u notáře deponovat na pohřeb. btw: jeho představa – „desítka“ mu bude stačit rozesmála celou čekárnu. PS: stihačka – panuje u nás, čarodějnice se mu asi zdálo dlouhé 😉

  3. Jste mne pobavily, děvčata!Ještě ,že nemám žádnýho chlapa! Stačí, že se mám starat o vlastní cholesterol, natož ještě o nějaký problémy mužskýho. Stačí mi, že se dozvídám od bývalého, co všechno s ním musí absolvovat „nová paní“-Nová paní mi to líčí i s detaily, asi jí nedochází, že jsem s tím člověkem patnáct let žila a tudíž znám velmi dobře, jaký je marod! A to že je, za to může jeho styl života. Solit, pepřit, pivo, vodu nikdy, vždyt jsou v ní ryby atd! Opravdu jen pindy, pindy ,pindy a ted se mu to nasčítává všechno. Hodně sil, nám ženským přeji!

  4. janakriz napsal:

    … perfektní článek! Nu, zatím cholesterol moc neřeším, ale hrozně oceňuji nadhled! Jsem se zasmála … a smích je dobrá prevence! A dobrá muzika! 🙂

Zanechat Odpověď

