Leden, pod duchnu vlezem

Já vím, za kamna je správně. Jenže taková na kachlových kamnech nahřátá duchna, hm, tak tu si taky pamatuji.
Na jindy zabírající doma léčbu mi autodignostikou nařčený trojklanný nerv odmítal reagovat a bylo stále hůř. Pak mi ve spánku nějak sama od sebe padla horní čelist na dolní a bylo jasno. Stejně tak po spánku. Jela jsem k zubaři smířená se ztrátou všech stoliček vlevo dole. Opět mylná autodiagnóza. No jo. Jenže já myslela, že mi tu osmičku vlevo dole vyrval školní zubař v čase maturitních písemek. Hned jak se prořezávala. Prořezávaly. Tak ne. Čekala na extrakci pětatřicet let. Mrcha zákeřná.
Říkal mi třídní, v čase maturitních písemek, že jak přestane bolest od zubů, že je to jak znovuzrození. Jak se pojmenovává výrok, který není pravdivý, ale ani nepravdivý?
Tvář splaskla, nerv se začíná uklidňovat, krmit chodím s pečlivě zahalenou tváří. Pobyt venku omezuji na nutné minimum. Kozy jsou hodný holky. Sice mají vemena i břicha, že to vypadá, že do rána to bude, tak vazy u ocasu jsou stále pevné. Určitě čekají s kozlením na to mé znovuzrození. Zatím jsem v zombie stavu. Nejspíš byla pod kořenem zubu malá pandořina skříňka. Než jsem došla z ordinace do auta, spustila se mi nealergická rýma. A produktivní kašel čekal na odpíchnutí přesně na chvíli, kdy přestala krvácet dáseň.
Takže leden přeje postelovým radovánkám. Poslechu audioknih, pletení, štupování, podřimování. Nedbalému zvedání virtuálně hozených rukavic. Ponorkové nemoci z jezevčice. Krátkým tkacím pokusům na malém stavu. Nebránění se spánku. Přípravám na jaro a nohám v teple.
Připojené fotosy demonstrují onu zlehka zvedlou rukavici v podobě ponožek (zbytky příze Sport a Vanda Gest, oboje od VLNAP, včetně něčeho neznámého ve sponzorském daru téže firmy použitého na vyšití květů francouzskými uzlíky). Vyplétaný vzor efektně vykukuje z kozaček a vyšité květy z kotníčkových bot. Fusky eňoňůňo hřejivé. Vlna je vlna. Pak ne zrovna povedený prototyp hrátek se stavem. Ale už vím kudy tudy a kde jsem chybovala. Pončo pokusné je moje a je lehoučké a hřejivé a na holém krku trošku kousavé. Takže nosit přes něco s límečkem. Vlna je vlna. Vanda Gest od VLNAPu. Na pažích už ale nekouše. Asi je mám z hroší kůže. Jo a taky, že dneska chumelilo tak moc, že u kamen fakt bylo líp, než venku. Když už místo pod duchnou drze anektovala jezevčice.
IMG_0996

IMG_0998

IMG_0999

IMG_1002

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a přadeny a tak píšu o lidech a zvířatech a přadenech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice Až já budu velká ...., Bára, jak to vidím, povzdechy, šmodrchání. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

9 reakcí na Leden, pod duchnu vlezem

  1. Ella napsal:

    Ouch to muselo bolet ,zuby jsou potvory.Presto vse jsi ale pilna a udelal jsi moc hezke uzitecne veci.

    To se mi líbí

  2. Markéta napsal:

    Ženo raď! Tedy chtěla jsem napsat „babo raď“, ale pak mi to přišlo sice krásné, ale krapet neuctivé…
    Má touha po utkaném ponču se zvětšuje… ale kudy na to? To se utkají obdélníky a nenápadně sešijí? Nebo je v tom nějaká finta? A teď, se vší ouctou, babo raď…
    Markéta z Kančích hor

    To se mi líbí

    • oldwomen napsal:

      Zdravím do hor Kančích. Ponco tkané je sice prosté plátno, ale celkem oříšek. Natahnes cca tři metry dvacet osnovy pro šíři šedesát cm. Patnáct cm je na třásně. Tkas kanafas šedesát cm. Nameris na osnově osmdesát cm a tam to rovně ustrihnes. Znovu napnes zbytek osnovy a tkas kanafas šedesát cm. No a teď přijde ten ořech. Přitkávás provlekanim těch dlouhých třásni odloženy čtverec k tomu co máš na stavu.
      Takže propočet nití, aby to navazovalo – to se mi tady moc nepovedlo. A samozřejmě rovnoměrné napnutí osnovy. Nejlépe s použitím prokladaciho papíru. To se mi dílem nepovedlo, protože jen jedny ruce, a dílem jsem to odflakla. Vypustila jsem papír na osnovní válec, protože jedny ruce. A vlna pruzi 😈.
      Hned co vykaslu zbytek průdušek jdu na reparát. S prokladacim papírem a precizním propočtem. Větší kostky, víc barev.
      Přeju, ať se dílo daří. A že se vyvarujes mých chyb v prototypu. Je to hrejiva praktická věc.

      To se mi líbí

  3. jolana88 napsal:

    Ponožky Báře evidentně sluší, takže „kontrolou“ prošly… třeba se i k ponču dopracuje … Odpočívej, odpočívej … šak nic není zajíc. PS: k tomu tkaní – moje znalosti končí u: „hypotéza (výrok o budoucnosti) bez upřesnění datového určení Už není výrok.“ 🙂

    To se mi líbí

  4. Magdaléna napsal:

    Máte krásný blog…vaše články srší energií a vtipem a sálá z nich pohoda. Zvažuji do budoucna chov oveček…zatím jsme ve fázi koupě pozemku na polosamotě…ráda bych na nějaký kurz zpracování vlny a tkaní…nevíte o něčem v MS kraji?

    To se mi líbí

    • oldwomen napsal:

      Děkuji 🙂
      O kurzu v MS kraji nevím. Ale chystáme na letošní pozdní jaro až babí léto (tedy termín i místo zatím neznámé) moravské dny vlny. Stříhání ovcí, zpracování rouna plstěním i předením, pletení, tkaní, jestli se podaří zapjastky a krosienky, tak taky. Sama jsem se do tkaní a předení pustila po teoretické přípravě na youtube a okukování exponátů ve skanzenech. Investovat do kurzu má cenu až pro tkaní na více listém stavu. Kvůli úspoře času a materiálu. Rozhodně dám vědět kdy a kde Dny vlny budou. Už kvůli kontaktům a setkání se s lidmi na stejné vlně 🙂 A docela jistě se letos chceme připojit k sranda akci. Když se jede Tour de France, tak se přede. Měří se fotí napředená příze a mezinárodně týmově se pak porovnává.

      To se mi líbí

  5. Witch napsal:

    Milá OW, taky mne chytil zouibek a ještě nevím, který, ale zatím dobrý, i bez prášku. Zítra jdu na důležitou schůzku, dám vědět…

    To se mi líbí

Napsat komentář