Zdůvodnění měsíčního ticha

Kolega bloger mému suchému výčtu za libovolný časový úsek říká moták z gulagu. Bych to tak dramaticky neviděla. Měsíční ticho a vůbec mé jen sporadické se mihnutí virtualitou bylo způsobeno dílem pochopitelnou prokrastinací a dílem zavalením aktivitami v reálném světě.
Přivezla jsem si dospělý stav. Ano, chtěla jsem napsat reportáž o cestě tam i zpět a snaze vyhnout se Brnu a D1…
Veselé historky z cest určitě použiju. Nejen z této cesty. Ještě si hýčkám za ušima cestu pro rouno a s rounem. Taky ta pro pletárenský ořez je dobrá. Skoro objevitelská.
Přivezla jsem si domů dospělý tkalcovský stav. K balíku textilu od Witch, několika narvaným igelitkám od robátek, k haldě vzniklé průvanem (dalším) v domácích skříních a se-může-hodit hadrárně posílené zbytkem (asi tak patnácti kilovým) sajrajtu kouzavého, k lodnímu kufru bílého tkalcovského ořezu, k tašce od Zuzany a Jany jsem přivezla ještě trošku pytlů pletárenského ořezu. Dojela jsem si osobně a bylo mi umožněno prolítnout sklad. Tý jo, to byl splněný sen. Měla jsem vizi tak dvaceti kil, ať mám z čeho dělat a co kombinovat. Klika, že jsem s sebou měla velmi omezenou hotovost. Předpokládaný váhový limit jsem hravě překročila čtyřnásobně. Minimálně čtyřnásobně. Skladník měl radost, že mám radost…Radost zboží na váze nadlehčovala.
Přivezla mi robátka kolovrat. Aby ze střiže bylo vyčesané rouno a z rouna příze a z příze koberce a vesty a co se tak doma z vlny dělává. Usoudila jsem, že jedna cívka je mi málo. Jela jsem k truhláři. Je to tak trochu pohádka O kohoutkovi a slepičce. Nebo barterový obchod. On cívky pro mne, já vlněné ponožky pro jeho choť.
Začal podzimní běh kurzů – jezdím lektorovat.
Taky Vlněné sestry zahájily pletařský podzim společným projektem. Nešlo se nepřidat.
V čase virtuálního mlčení jsem připustila všechny kozy ve stádě. Ze dvora mi zmizely tři traktorové vlečky hnoje uleželého i čerstvého a na verandě se objevil sloup z přepravek s ořechy. Oč jsou letos menší, o to je jich víc. Půlka hejna kohoutů dokokrhala. Další jsou na řadě. I s kačenami. Protkala jsem se k šicímu stroji. A hned zlikvidovala obsah vrchovatého prádelního koše s cedulkou „zašít“. Ke starožitným perleťovým knoflíkům jsem si upletla svetr. Pletu, až se mi od jehlic jiskří další a další páry rukavic Winterhilfe. Abych neviděla jen šedě, tak jsem si na sebe upletla bič v podobě loveckých tříprsťáků. A aby mne nebudily ze sna ruce bez těl a paží, tak rukavice a návleky střídám s ponožkami. Pletené od špičky i od lemu. Tenké i tlusté. S patou klínkovou i německou bumerangovou. Se vzorem i bez něj. Krajkové i všední.Co týden, to pět párů. Rukavic nebo ponožek. Odměňuji se pletením společného brněnského projektu – obřího šátku s krajkovými listy. Blížím se do finále.
Předu tence. Sním o bubnové česačce.
Tkám, co to dá. Aby bylo co ve stánku nabízet.
Kozy stále dávají mléko, které zpracovávám.
S půlnocí padám na kanapíčko, že zejtra už fakt musím napsat tohle báječný povídání, co se mi honí hlavou, jenže ráno u kafe jen tak cvičně prohodím útek, setřu dlážku a je tu zase půlnoc…
Klubka vlny nevlny uklízím do hadů zádveřáků. Relax stále hladce na pěti jehlicích.
Dneska byl den nádherňajz. Sluníčkový, skoro bezvětrný. Naložila jsem do auta začištěné hadráky (další rozstříhané čekají na začištění a další přibývají na zbožovém válci), Bára přistoupila sama. Užily jsme si pozdní dopoledne a časné odpoledne. Já fotila, Bára šmejdila.
Čeká mne radostný listopad.
Pokusím se častěji si sednout a klábosnicí se vykecat i se pochlubit.
Kuk do již usínajícího dneška:
IMG_0842

IMG_0851

IMG_0853

IMG_0858

IMG_0864

IMG_0881

IMG_0912
IMG_0832

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice Až já budu velká ...., jak to vidím, povzdechy. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

14 reakcí na Zdůvodnění měsíčního ticha

  1. jolana88 napsal:

    až zjistím, že jedeš kolem, lehnu pod Traktor 😛

  2. Veronika napsal:

    Čtu vás…už dlouho a moc ráda…a moc si přeju a věřím, že jednou se povede, potkat vás naživo…
    Přemýšlím, jestli vaše dny mají 3x víc hodin než ty moje…nebo jestli disponujete více páry rukou… Každopádně vás obdivuju, miluju váš humor a pohled na svět… Krásný listopad 🙂 .
    Veronika

  3. kecka zpod komonca napsal:

    jako pět párů týdně?!?!
    jako deset kusů!!!
    za týden?!?!
    a není to už pásová výroba?!?!

  4. Nebýt toho, že vídám (i když sporadicky) sem-tam nějaký tvůj příspěvek na FB, už bych si dělala starosti, jestli se ti něco nepřihodilo. Takhle jsem jen trpělivě čekala na blogové novinky. A dočkala jsem se! Taky si říkám-jako Veronika o dva příspěvky výš- jestli mají tvoje dny víc hodin… Jak ty to jenom stíháš? 🙂

    • oldwomen napsal:

      Právě, že mám pocit, že stále nestíhám. Moc se mi líbí, jak si zařizuješ domek. Jenže k NETu se dostávám jen po vteřinkách a na tabletu. Tak jsem mlčící probíhající přihlížející.
      Nejen na Tvém blogu.

  5. Witch napsal:

    Až se mi protočily oči. Připojuju se k ostatním, závidím ten čtyřiceti hodinový den 🙂

    • oldwomen napsal:

      Ale no tak….. Víte jak se redaktor nadřel, než ze mne vyrazil několik měsíců objednaný článek? Ještě, že je Stočes jen „virtuální“ postava. Bych musela chodit kanálama. Tolik nadějí vkládal a mne umře noťas psací, zmárním přihlašovací link….. a od pátku do čtvrtku je tak sakra blízko. Tak tady mi čas fakt chybí.

  6. Sedmi napsal:

    Je, to jsou krásné fotky 🙂

  7. Ella napsal:

    To snad ani neni mozne ze to vse zvladnes .Spis ty nekdy?Krasne fotky krasnych veci,vsimla jsem si ze delas i ty chlupate koberecky ten ja chci ted vyzkouset.Jdu cist tvuj dalsi clanek.

Zanechat Odpověď

