Jsem spokojená, nadšená a šťastná

Nadpis jsem si vypůjčila od od trolla, který tímto výkřikem (v mužském rodě) zapleveluje diskuze no teda nazývat to, co je poslední dva roky pod články elektronických mutací deníků i týdeníků diskuzí je fakt mimózní pod snad každým článkem v Týdnu. Takový ekvivalent dávného „První!“ v Reflexu pana Bílka.
Nadpis jsem trollovi kradla, protože zcela náhodou zcela přesně vystihuje mé mentální momentální rozpoležení. Rozpoložení.
Jela jsem si (o cestě Tam a zase Zpět někdy jindy, stále vstřebávám zážitky) na Halfarovic farmu pro dva žoky ostříhaného ovčího rouna. Asi budu přeci jen trošku víc než je jen megalomanka. Že vyperu, učešu (fakt už jen tento myšlenkový pochod by si zasloužil několika měsíční deportaci do psychiatrické léčebny na nějaké velmi uzavřené oddělení – nemám bubnovou česačku a ještě pár let na ní mít nebudu) a sepředu (kolovrat v té samé fázi co česačka) a seskám a co pak dál s čistou PRAVOU vlnou je celkem jasný. Alespoň mně ano.
Mno, tak jsem u Halfarů vlnu z žoků přecpala do pytlů, narvala do Traktoru, toho jména Druhého. Cesta domů byla z těch, kdy se nebojím bouračky, protože pytle jsem měla narvané i pod volantem a situaci na silnici jsem sledovala pomocí soustavy periskopů.
Jsem šťastná žena. V domě je mnoho místností, o kterých Stařík nemá ani tušení. Jedna z nich, i přes stále otevřenou ventilačku, voní po salaši. Mám spoustu jiné práce. Praní vlny mělo počkat na tropické letní dny. To ostatní na sychravé adventní večery.
Jsem nedočkavá žena. Nevydržela jsem a jeden menší pytel nasypala do vody. Technologie praní sem teď nepatří. Nějak, nepátrejte jak, jsem rouno v čase monzumového deště usušila. Pomocí drátěného kartáče a hřebenu na jorkšíra rozvolnila první chuchvalec asi to fakt nebudu mít v hlavě zcela v pořádku do nadýchaného obláčku. Vyrobila si primitivní vřeteno z pastelky. Bez setrvačníku. Funguje.
Samo, že z mizerně rozčesané vlny tenkou a pravidelnou nitku a lehounkém vřetánku neupředu.
Jsem velmi nedočkavá žena. První, asi tak půl dekové, přadeno jsem zafixovala teplotním šokem a ještě mokrou vlnu zkusila nahodit na jehlice.
Jsem nadšená a šťastná. Přemýšlím, jak zneviditelnit ty čtyři prádelní koše rozvolněného rouna. Euforie z toho, že to tak taky jde, byla nezadržitelná. Taky forma obžerství. Plus dva odpadkové ještě nerozvolněných chuchvalců. Nepředstavuji si TU HALDU, jaká bude z pokladu skrytého v tajné komnatě. Raději. Bych tu radost taky nemusela udejchat.
Mazlím se dlaní s upleteným vzorkem a před očima mi rostou vzdušné zámky. Na monitoru stránka katalogu se švihacími kartáči. Když česačka je zatím ve hvězdách.
Jsem nadšená, spokojená a šťastná.
Kamarád mi ráno přivezl rouno ze dvou oveček – vřesovek. Ach, podsada je tak hebká bílá a svrchní část má tak krásnou šedou barvu a má tak krásně dlouhý vlas. Dvě ovečky bude ještě stříhat.
Hoďte na mne síť.
Zimy budou proklatě krátké a deštivý čas budu vyhlížet. Pan Kubák mi již staví stav.
Z líhně řve další várka káčat. Kůzlata rostou před očima. Tráva je zase po kolena a ramlice jsou v naději.
Spousta důvodů k radosti, uspokojení i pocitu štěstí.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice jak to vidím. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

8 reakcí na Jsem spokojená, nadšená a šťastná

  1. Chápu to nadšení ženy nedočkavé a netrpělivé. Já si to neumím ani představit, ale táák bych to taky chtěla někdy zkusit zažít. Včetně těch kůzlat, káčat, trávy atd. Byl by to psychickofyzický balzám pro duši mou. To vím, tak až se někdy odsud vrátím, třeba bych dovolenou mohla trávit takhle někde jako výpomoc. To by byla paráda! No, ale přestanu snít, i když ve dne se sní taky dobře a hlavně si pamatuji, o čem že jsem to snila. A zdravím do dálky, do stepi… Marcela

  2. Witch napsal:

    Ježíš, já Vám snad přivezu ten kolovrat… 😉

  3. jolana88 napsal:

    vím o budově se spouustou místností .. Witch bere kolovrat, vezmu pastelky 😆

  4. kecka zpod komonca napsal:

    a já si sednu někam do koutku a budu si užívat euforického ovzduší

  5. Milena napsal:

    Nebýt to tak daleko od Šumavy, tak přivezu česačku.
    Milena

    • oldwomen napsal:

      🙂 probírám seznam „vlněněk“ a hledám některou poblíž, s česačkou, ke které bych se pozvala. K narozeninám (srpen) si nadělím krample. Česačka to není, ale lepší, jak drátem do oka.
      A našla jsem na AUKRO použitelný kolovrat. Samo, že hned po mně někdo přihodil. Vydržím s nervy do konce aukce a zkusím v poslední chvíli… Předpokládám, že přihodil sám prodejce ze záložního profilu.
      Zatím se mi na tužkovém vřetánku daří (seskané do dvounitky) boží buklé.

  6. Blanka napsal:

    Dobrý den, píšete úžasně, je to radost se dozvídat takhle vtipně o něčem co mě láká už dlouho (toto je jedna z činností, které se chci naučit 🙂 Naštěstí je tu velký prostor, někde už sice skoro není k hnutí pro všechny ty zásoby a vzorky….. návštěvy se musí smířit s omezeným prostorem, ostatní místnosti jsou k nahlédnutí pouze pro otrlé.. protože jsem nadšená do VŠECH takovýchto krásných věcí…už něco umím nebo jsem alespoň vyzkoušela, ted´ nějaký čas pletu z proutí a zkouším i další přírodniny…a tento rok chci a budu dělat s hlínou… kruh už tu je taky 🙂 Ještě jednou děkuji za příjemné počtení a přeji co nejvíc radosti 🙂 Blanka

Zanechat Odpověď

