Sobota 13.6.2015 Světový den veřejného pletení

Piknikem v Lužánkách (to je park v Brně) se moravské krotitelky přízí připojily ke Světovému dnu veřejného pletení. Bylo to skvěle strávené odpoledne. Povídali (ano, byli mezi námi i zástupci silnějšího pohlaví, i když zatím jen v roli nosičů a dozorců osobních strážců) o všem možném, ukazovaly jsme si dokončená díla, svěřovaly se s rozdělanými projekty i vzdychaly nad kostlivci, shodly se (pánská představa je v tomto případě diametrálně odlišná), že domácí cca metráková zásoba sepředené příze je na jednu pletařku spíše nižší stav skladu, vyvolávající noční děsy „panebože-není-z-čeho-nahodit-na-šál-pro-babičku“ a jim podobné.
Pletly jsme usazeny na dekách tkaných, pletených i háčkovaných, libovaly si na chladivých bavlněných a lněných (v továrně zhotovených) šátcích a prostěradlech.
Joj, dobře bylo.
IMG_0605

IMG_0606

IMG_0607

IMG_0608

IMG_0609

IMG_0610

IMG_0611

IMG_0612

IMG_0613

IMG_0614
Jen nerada jsem odjížděla – právě v nejlepším. Jenže zima se zeptá, co jsem dělala na jaře i v létě. Zeptá se i bachory přežvýkavého stáda. Osm takovýchto čepek mám poskládaných. Jsou hrubě přes dva mety vysoké.
IMG_0615

IMG_0616
Na pohrabání otřepků kolem posledních dvou už nebylo vidět, když jsem končila. Řekla jsem „zítra“ a Bára přestala zvětšovat vchod do křeččí nory.
Dvě těžké kapky plácly o přední sklo cestou domů. Zavřela jsem vchodové dveře a právě v ten okamžik, a bez varování, se protrhla nebeská stavidla.
Poslední minuty Světového dne veřejného pletení jsem zcela soukromě a zdatně pletla nohama cestou ze sprchy do postele. Zjistila jsem, že Bára už dopletla pro tento den packama (a to místo pletení v Lužánkách relaxovala v chladu domu ve Stepi a nechávala se ovívat Staříkovo ventilátorem) a že i pro jezevčíka to byl den dlouhý a úmorný. Odsunula jsem jí ze své postele aniž by se probudila.
IMG_0617

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice Až já budu velká ...., Bára, jak to vidím, šmodrchání. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

10 reakcí na Sobota 13.6.2015 Světový den veřejného pletení

  1. jolana88 napsal:

    HEZKÝ to bylo. Je fajn vidět, že jsou i „pokračovatelé“ 🙂 seno i tráva mi zavoněly. Déšť? jj – slyšela jsem, že něco takového existuje. Včera i tady dokonce spadly celé čtyři kapky … tatina omývali, on teplo nerad. Já ráda – ale zase chápu, že zalévat je třeba.

  2. Tady pršelo stále, každý den ,až do Medarda! Od Medarda ani kapka… ale teplo tu nemáme včera šestnáct, dnes tak 18 a to už je co říct. Nevím ,zda bych ještě zvládala vedra. Setkání muselo být fajn, to mi tu tuze chybí. A tleskám za dvoumetrové čepce, hluboký obdiv, co všechno zvládáte!

    • Renka napsal:

      Jejda Marcelko,odkud jste? 18 st.??? Tady (Brno) je skoro 30 st. ve stínu.

    • Jáňa napsal:

      Setkání si budete muset zorganizovat sama, akorát že asi nebude moc štěbetat česky, jak tak čtu níže. Jestli teda nebydlíte někde na samotě u lesa. Já si to možná představuju až moc romanticky, já vím, moderní doba, lidi se odcizili, … Pořád mám tu představu malýho městečka/větší vesnice, kde si připíchnu 1 plakát do místního koloniálu, kde si to přečtou všichni obyvatelé, a to by v tom byl čert, aby se někdo nepřidal 😀 No nic, konec snění, jdu se tvářit, že se učím.

      • Bydlím na malém městečku, všichni se tu znají, setkání jsem zkoušela -kurz háčkování ,pořádaný místní knihovnou a sešly jsme se tam tři. paní knihovnice , já a ta paní, co workshop měla vést. Vzhledem k tomu, že mne zajímalo háčkování staré irské krajky a ona chtěla učit mladé základy háčkování, jsme se rozloučily. pár takových setkání se občas konná v Dublinu,ale třeba na několik hodin, několik víkendů za sebou, ale je to nad mé finanční možnosti. Ale šetřím, pokud se někde objeví kurz základů háčkování Irských krajek, chtěla bych si ho dopřát. A děkuji za doporučení!

        • oldwomen napsal:

          Malá města jsou všude stejná. Třeba by knihovnice věděla o babičce, která umí… a vhodně Tě doporučila. Třeba by se paní, co chtěla učit základy nechala ukecat, pokud tedy umí…. třeba někdo z kolegů v práci má příbuznou…

        • Witch napsal:

          Držím palce! Určitě někoho najdete – kde taky jinde, když jste u zdroje? 😉

Zanechat Odpověď

