Začíná okurková sezona

Bloger Kutil má radost z nového vozu, který řídí. Nedivím se mu. Když jsem viděla fotku přístrojové desky (http://dokapsy.blogspot.cz/2015/05/pocetni-priklad.html), vydechla jsem áááách. Vyhnali holku z letiště, nevyhnali letiště z holky. Tím upřímným „áááááách“ by pro mne příspěvek i zmizel v propadlišti blogových archivů. Kdyby nenásledovala reakce na jeden diskuzní příspěvek. Dlouhá a podivná. Zodpovídající otázku, která nebyla vůbec položena. http://dokapsy.blogspot.cz/2015/06/neblbnete-pani-kotlinova.html
Paní Kotlínová se ptala, zda by nebylo rychlejší ujetou vzdálenost překonat MHD. V početním příkladu chybělo udání výchozího a koncového bodu. A také denní doba. Jedenáct kilometrů jízdy městem v dopravní špičce a nebo třeba jen tři kilometry metrem pro doražení k cíli je časově opravdu rozdíl. Z příspěvků na výše uvedeném blogu je zřejmé, že bloger Kutil bydlí a pracuje v Praze. Dává svými fotkami svou lásku k Praze najevo velice zřetelně. To je, prosím pěkně, v pořádku. Stejně tak se netají tím, že rodiště má jinde a že se mu po něm často stýská. To je také v pořádku. Osobně mám Kutilovo pražské fotky velmi ráda. Mám ráda jeho drobné poklony městu, které se mu stalo domovem.
Jenže v tomto konkrétním fejetono-povídání ukázal v krystalicky čisté podobě snad vše, za co venkované pražáky nesnášejí. Předpokládám, že vlna veder je na vině.
Jsem, z pohledu obyvatele Prahy, venkovan. I v čase, kdy jsem bydlela ve městě, jsem jím byla. I když to bylo Kladno a ze Sítné do Dejvic jezdila kyvadlovka. Neznám průjezdní zkratky po městě. Nejezdím do Prahy nakupovat. Vím a nestydím se za to, že nejsem schopna žít ve velkém městě. Opakovaně jsem to zkoušela. Opravdu, nejde to. Na druhou stranu jsem při pokusech o žití ve městě nepotřebovala auto. Všude byla dopravní obslužnost uspokojivá a intervaly mezi spoji šly v pohodě zakomponovat do časového plánu.
I když sem tam do Prahy jedu, tak jedu vlakem. Všechny mé pražské cíle jsou pohodlně dosažitelné pár minutami chůze od stanic metra. Odpadá mi parkovací problém. Parkovací místa v mých pražských cílových lokalitách jsou jen pro rezidenty. Stejně bych musela zaparkovat někde na kraji města a pokračovat hromadnou dopravou. Nemám ráda vlaky. Ale když si mám vybrat tříhodinový (spíš delší) adrenalin po D1 a nebo proštrikované či proklimbané tři hodiny ve vlaku (tři hodiny a patnáct minut zpravidla přesně) a to samé zpět… Stejně tak jezdím třeba do Brna. Opět – parkovací problém. Vlakem jezdí každodenně i soused za prací do Ostravy. Protože to tak má rychlejší a levnější. Plus mu navazuje autobus Město-Step na vlak při obou cestách. Já nechávám auto před nádražím v Městysi. Přijíždím v čase, kdy už je dávno pryč i poslední spoj. Do Stepi koleje nevedou.
Kutil podsouvá Štěpánce domnělý mýtus venkovanů o výhodnosti (je nejlepší jezdit takto) pohybu po velkém městě MHD. Začíná okurková sezona a v ní se snadno stanou synonymy slova rychlejší a výhodnější.
Mimochodem, možnost volby má člověk vždy.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice jak to vidím. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

5 reakcí na Začíná okurková sezona

  1. Sedmi napsal:

    Mno… Tak třeba trasa od nás k mojí mámě trvá MHD 40 minut až hodinu, kvůli nenavazujícim spojům a nutnosti přestoupit. Autem max 15… A to nemluvím o tom ,že zrovna tam jezdí nízkopodlažní jen někdy. Kočár a dvě děti k tomu sama nedám, Lilly potřebuje do toho vysokého pomoc…

    • oldwomen napsal:

      Cestovat s kočárkem je očistec snad kdekoli v tuzemsku. Třeba u nás nízkopodlažní bus ještě nejezdí. Ve Městě jen na lince k nemocnici. A ještě jen občas.
      V Praze hodně záleží na tom odkud kam, v kterou denní dobu a jistota bezpečného parkování k tomu.
      Naši bydleli na Budovatelů, teta v Holešovicích, kousek od dopravního podniku. Co do rychlosti metro vedlo. Hledání volného parkovacího místa zabralo skoro ten samý čas, co cesta sama. O situaci u babičky v Hájích ani nemluvě. Celkem pochybuji, že na Jižním Městě v uplynulé dvacetiletce ubylo aut a přibylo parkovišť. Co babička umřela, tak jsem tam nebyla. Zmizel důvod.

  2. Witch napsal:

    Zásadně jde o to, odkud kam. Přijedu do Prahy, koupím si celodenní a skáču na MHD, jak mne napadne. Centrum, Zličín, Háje, Vysočany, Petřiny. Pokud přijedeme autem, jezdí se někde k metru. Synek nás chtěl proškolit v rychlosti jízdy centrem a my se dusili smíchy, když se posunoval kolem Karlova mostu a utěšoval nás, že ještě kousek a bude to volné… Zrovna byla špička nejšpičkovatější, povedlo se mu to, miláčkovi – a to tam zná každou píď. 🙂

  3. jolana88 napsal:

    u mně nejen odkud kam – ale i s kým. Pokud s mladým – zásadně MHD. Protože někde se seknout, by byl očistec. Pro všechny.

Zanechat Odpověď

