Zachlazenci kačení

Bezmála na vteřinu přesně se začala ze „zachlazených“ vajec (viz příspěvek „Já dub, já hlava děravá“) klovat káčata. Byla jsem na výsledek zvědavá nesmírně. Jen síla vůle mne držela u práce a nedovolila neustále nakukovat do líhně. Byla jsem napjatá jak kšandy. Vždyť jako první jevila známky klubání vajíčka indických běžců, která mi dal k vylíhnutí známý, aby měl dárky pro radost kamarádů. Stále jsem měla před očima jeho rozzářený výraz, když jsem mu říkala, po prvním prosvětlení násady, že ze čtrnácti vajec je jedno čisté a ostatní, že mají krásného pavoučka. Ehm, pavouček. To když prosvítíte vajíčko pátý až sedmý den inkubace, tak vidíte takovou tmavou čočko-fazolku a z ní se rozbíhají tenké červené nitky. To je zárodek nového života a jeho mimotělní krevní oběh. Ano, trochu mne uklidnila vylíhlá kuřata, ale stejně. Slepice jsou na umělé líhnutí snad nejsnadnější druh. A také byla na počátku poslední třetiny inkubace. Měly tedy již celkem dobrou termoregulaci. Káčata byla teprve v půli cesty proměny z bílého vejce do žluto-černo-hnědo-nějakého pípajícího chundelatého klubíčka.
Nakonec se vylíhlo třináct indických běžců (tak to je prosím pěkně na hranici zázraku) a deset selských kačen. Vyhazovala jsem čtyři kachní vejce a nepitvala je. Sebrala jsem tenkrát před měsícem, v čase nočních přímrazků, náhodně nalezené hnízdo, kam chodily zanášet kačeny i slepice a šoupla je do líhně spíš ze sportu, než v čekávání nového hejna.
Přiznávám se, že konkrétně k indickým běžcům mám vztah nijaký. Beru je jako módní plemeno a skvělý marketingový tah. Slimáky žerou všechny kachny. Nicméně, musím přiznat, že si již jako jednodenní pidižvíci připsali kladný bod. Viděla jsem, jak k nim pod žárovku vletěla moucha. Se asi chtěla ohřát. Byl to poslední počin v jejím životě. Jedno běžčí káče ji v letu odchytlo a pozřelo. Proteiny jsou proteiny. Dravčí gen se projevil.
V odchovně je budu mít ještě týden. Po „zmrzlých“ je předám známému. Ale již mám nasazena další vajíčka běžců. Mzda za vylíhnutí. Cosi mi říká, že s běžci ještě bude kopec srandy.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice bašta ze dvora, ekošílení, jak to vidím. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

5 reakcí na Zachlazenci kačení

  1. jolana88 napsal:

    takřka 100% úspěšnost, skvělé. Jak mají hlad, je to cajk. Co Bára? PS: běžce jsem si musela gúglnout, vypadá to zajímavě.

    • oldwomen napsal:

      Než jsem je, už suché, vybrala z líhne, tak měla několikahodinové kino u prosklených dvířek. Teď na ně nemůže, tak na ně kašle. Co bude, až je za týden dam na dvůr do podsady, nevím. Ale dle Barina chování k ostatní drůbeži by to mohlo být v pohodě.

      • jolana88 napsal:

        🙂 „kino“ – jsem si představila naše dvě „tjúbky“, když se nemůžou k něčemu dostat – to šílenství – zrovna Ony chytly tak pomalou a tupou paničku. A přitom samy, přes nespočet pádů, nepochopily, že mouchu, co sedí na okně zvenčí prostě nedostanou. Jednou sklo praskne – a bude po ftákách 😆

  2. simi napsal:

    Co nějaké fotky káčat? Taky bych se ráda pokochala…díky za reportáž happyendem! Simi

    • oldwomen napsal:

      Příspěvek bude zítra. Normální káčata z této vsádky mi budou pobíhat po zahradě tak za deset dní, i s kuřaty (už mají kupírované křídlo, aby jim nebylo do letu) a další s dvou týdenními odstupy. Běžci budou také. Za pět neděl. Včera jsem nasazovala 🙂

Zanechat Odpověď

