22.4.2015 – Den Země

Byla jsem ve Městě a zapomněla jsem „podojit“ bankomat. V hrdlo lhu. Nezapomněla. Ale již v devět hodin dopoledne byl na v ulicích takový automobilový maglajz, že jsem odbočku k (vlastně jakémukoli) bankomatu vzdala. Hned za Městem jsem si uvědomila, že to byla ukázkově projevená zbabělost v tváří tvář nepříteli. čti před šoféry pětitunek a třítunek a tracků s návěsy i přívěsy a ostatními vytlačovači kolejí do asfaltu a trhači krajnic A hrubé pochybení. Protože pošťačce kartou platit nemohu. A na poštovní přepážce také ne. Leda bych si založila účet u té jediné poštou akceptovatelné banky. Případně, protože plebs na výběr mít musí, u Poštovní spořitelny. Vracet se mi nechtělo. Nervy mám jen jedny, vím zcela bezpečně, že umím čas trávit i smysluplněji, než je jízda přískokem mezi náklaďáky. Plus trpím fixní ideou, že ulice města (jakéhokoli) nejsou kulisou pro těžkou mezistátní tranzitní přepravu. Rozhodla jsem se pro bankomat v Městysi. Pár kilometrů zajížďky, ale ušetřená minimálně hodina na cestě. I když musím využít místní znalost a jet sem tam po mezi. Protože z Města se jede do Městyse nejbližšího přes Step. A do Stepi dorazily evropský prachy. Tak se zvelebuje. Tady je místo silnice dva metry hluboká propast, tady odstranili most, támhle bagrují v zatáčce…. Bez žertů. K nám do vsi vedou čtyři cesty. Na dvou je již měsíc úplná uzavírka, objízdné trasy vedou částečnými uzavírkami, jízdou v jednom pruhu – semafor diriguje; jedna cesta kličkuje záhumenkovými cestičkami (ano, pro náklaďáky zcela uzavřeno a co myslíte, respektují to? Správně: chachá! ani ve snu. A na tom zbytku jsou alespoň cedule upozorňující na výtluky, boule ve vozovce a že se projíždí staveništěm.
A tak jsem kličkovala psími mezírkami a kochala se jarem a na modravém blankytu bělavé mráčky pluly a lišejník na protitankových ježcích za letištěm křičel „tak už tu krajku dodělej, ať mě nafotíš“ a do prčic, geodeti s trasírkami na náznaku cesty, tak tady to bude brzo taky neprojízdný, a našla si místečko, kde cestou zpátky nafotím další hadrákové zátiší a dojela jsem zadem na náměstíčko Městyse, vystoupila z Traktoru, toho jména Druhého, a cestou k bankomatu si pomyslně sedla na zadek, protože jsem viděla parčík rozkvetlý opravdu nezvykle. Šest tisíc papírových květů umotaly trpělivé a šikovné ruce tamních dam. Plus pár kytek do rezervy. Aby nechybělo. A od svítání pilně zahradničily. Na počest jara, na počest Dne Země.
IMG_0361

IMG_0372

IMG_0370

IMG_0367

IMG_0324

IMG_0330
Lehce přes stovku fotek, plus hadráky do katalogu, jsem v Chropyni v parku na náměstí nacvakala. S každým zaostřením objektivu jsem skláněla hlavu na znamení uznání dobrého díla i nápadu.
Klobouk dolů, chropyňské dámy!

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice jak to vidím. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na 22.4.2015 – Den Země

  1. jolana88 napsal:

    v Chropyni bude klobouků 🙂 Skvělej nápad – a dobře vypadá …

  2. MarunaP napsal:

    Asi budu vypadat jak kazisvět, ale mnoho plusů v tom květinovém papírnictví nevidím. Za chvíli z toho bude akorát bordel, který někdo bude muset uklízet. To už se mi víc líbil počin v synově vesničce – uklízeli všelijaký odpad, co lidi vyházeli do remízků apod. Tak se mi syn říkal, že se taky zúčastnil toho úklidu, aby se jaksi zapojil.
    Ovšem na druhou stranu, pro Vaše focení to prostranství v Chropyni se pěkně ozvláštnilo.
    V mém okolí se též s evropským přispěním kanalizuje ostošest, takže se do zapadlých vísek jezdí všelijakými oklikami. Navíc v našem okresním městě předělávají most na důležité výpadovce, obchvat pořád nemáme, tak se vše valí jedinou možnou ulicí směrem na Vídeň a na Brno se jede taky tak, odbočí se až po průjezdu městem. Tudíž zacpáno, každou chvíli nějaký ťukanec.

    • oldwomen napsal:

      Nebude, je to výzdoba jediného dne. Slyšela jsem dámy se domlouvat na čase úklidu. Celkově a celoročně to tam mají na náměstíčku načancane.

    • oldwomen napsal:

      Debordelirace okolí, remízků, zahumenku a vůbec obecního katastru tu proběhl v sobotu po velikonocích. Spolky se spojily,rozdělily si rajón, obec dala kontejner. To se dělá každý duben.tak nějak celoregionalne.

Zanechat Odpověď

