Všednodennost

Zdají se mi zajímavými blogy, kde autor po celý rok sice, kromě nadpisu (a to je zpravidla číslo) nenapíše ani čárku, ale každičký den uveřejní jednu momentku toho, co viděl, zažil u čeho byl. Zdá se to jednoduché, ale není ani omylem. Ano, také (skoro) denně něco okolo sebe fotím. Ano, každý den zažiji něco niterně nového. Jenomže jen málo jsem ochotna „vyžvanit“. A to jsem na blogu veleukecaná. Pak také, svět kolem mne je stále „stejný“ ve střídání ročních dob, blog píšu (sama jsem tomu nevěřila, ale archiv wordpressu je nemilosrdně pravdomluvný) od půle roku 2009. Celkem dlouhá doba.
Vedu si své soukromé bitvy se životem a přírodními silami. Občas prohraji, občas vítězím, nejčastěji je to remíza. Jeden rok se daří králíkům, jiný drůbeži, další patří kozám, jeden rok šéfuje sadu zvěř, další pětiletku budu tu plánovanou pohromu napravovat.
Sem tam mám v hlavě, že TOHLE musím. Protože to je aktualita a hýbe okolím. Jenže pak přijdu do tepla a únavou usnu. Nic nepozbývá aktuálnosti víc, jak čerstvé drby obrovitánské novinky.
Je duben. První květnový víkend jsou v místě mé „mateřské“ chovatelské organizace hody. Tak jako každý rok. Bude výstava drobného hospodářského zvířectva. Tak jako každý rok. Sestavuji katalog. Tak jako každý rok. Bylo vhodné obětovat část nedělního dopoledne ve prospěch celku.
Jezevčice mi visela na patě od rozednění. Tak jako každý den. Oběhly jsme spolu ranní dvorkové zvířecí kolečko. Slízla odstříknuté mléko a těšila se na nášup z filtru. Tak jako každý den dojící sezony. Stařík ještě spal. Tak jako každý víkend. Když pojedu bez Báry, tak bude štěkat a výt a brečet a smutnit. Stařík bude protivný. Vyvolá hádku. Naházela jsem týdenní várku hadráků do auta. Třeba se povede pěkná chvíle a cestou z plánovací schůzky se zastavíme za letištěm u muničáku, tam jak jsou ty krásně olišejníkovaný betonoví ježci…. Bára se vylítá a unaví, já si nafotím, Stařík se vyspí do růžova. Nedělní odpoledne plné pozitiv a tichého klidu.
Nakonec jsem fotila na výstavním dvoře. Jezevčice si užívala nových pachů, šmejdila po všech koutech a pod každou dostupnou haldou. Pámbu nás miloval, protože na schůzovou hodinu rozehnal mraky, zavřel větrné koně a nakázal sluníčku silová cvičení. Vyndali jsem si stůl a židle ven, hřáli si zadky o hadráky a tvářích si nechávali naskákat první letošní pihy.
IMG_0291

IMG_0278IMG_0237

IMG_0242

IMG_0251

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice Bára, jak to vidím. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

5 reakcí na Všednodennost

  1. jolana88 napsal:

    Pohověla jsem si chvilku u Vás na dvoře, nevadí, že ne? Bářin monitoring nezklamal, kůzlata – zkoumat je třeba – a pak se obžerstvit .. Víš, myslím, že právě takhle by měl život bejt – užívat si podomácku

    • oldwomen napsal:

      🙂 Bára je občas na zabití. Ona prostě MUSÍ mít přehled, vidět ven, nadávat komukoli (jedno zda savec a nebo pták) z okna. Na druhou stranu je fakt, že může chodit po lese na volno, protože se drží u nohy a je lehce odvolatelná ze stopy. I čerstvé.
      Ehm, včera jsem v noci četla na tabletu a přenesla jsem se o čtvrt století zpět. Utahaná z práce, ruce pod tíhou nákupu prověšené u kotníků, vyzouvám boty a z dětského pokoje se ozývá kvapně ukončovaná ilegální činnost a brekot „když já tomu nerozumím“. Ještě v kabátě čtu dyslektikovi zadání slovní úlohy a směji se, místo odpovědi, kontrolní otázce „a je to na plus a nebo na mínus?“

  2. Witch napsal:

    Já zase nedávno rodila dyslektického skoro třicátníka 🙂 Jo, jsou to fajn chvíle, když jsou posypané chmýřím let.
    Taky mi bylo u Vás na dvorku krásně. Nedávno jsem viděla na prodej nádherně zrestaurovaný statek, kde by bylo možno dělat věcí! Pokud bych měla na něj, tak bych si už doplatila i penzi, to dá rozum. Jenže je to jen u snění. Jarně krásného… 😉 Muž se tady nadřel tak, že by to nebylo proveditelné. Ale… Snít se může. 😀 Kozy by tam byly. A slepice. A potůček, takže i kachny? Jééé…

  3. Palopetro napsal:

    Zdravím. Ten Váš pejsek je pravičák? Já také. Pa.

    • oldwomen napsal:

      Vitejte. Bára je spíš drbna se sklony k hysterickému štěkotu na cokoli. Její politické sklony mi nejsou známy, ale za piskotek se lisa ke komukoliv. Tak asi lidovec a nebo sociální demokrat. Pokusim se ji časem vyzpovídat a autorizaci rozhovor uveřejnim.

Zanechat Odpověď

