Tropy na kuchyňském parapetu

Nadpis je tak trošku protimluv. V přízemí domu, tedy i kuchyni, je mi chladno i v nejparnějším létě.
Někdy vloni či předloni, jsme byli (ó, vzácný jev, spolu jsme byli) se Staříkem v hypersuper. Á, bylo to před vánoci, tak to bylo už předloni. U kasy měli pojízdné regály se zuboženými hrnkovými kytkami. Včetně miniaturních orchideí. Padesátikačka za kus, mega sleva, přes vánoce nadělají, protože byly plně nakvetlé, parádu a pak se uvidí.
Parádu nadělaly a vidělo se rozpačitě. Napřed jsem je měla každou ve svém květináčku a jednou za čas jsem je namočila do kýble s vodou ze sušičky. Nebo do hrnku se zbytkem čaje (nesladím, necitronuji) od včerejška. Pak jsem potřebovala mít volný parapet (aha, léto, trvale otevřeno vyklopením do místnosti) a orchidee jsem šoupla letnit na druhé okno do truhlíku mezi muškáty. Né, žádné přesazování. Jen jsem květníčky postavila na osázený truhlík a vlastně jsem přes léto orchidee nezalévala. Muškáty dostávaly zálivkovou baštu spodem.
Na podzim skončily muškáty na verandě a orchidee ve vaničce od zmrzliny na kuchyňském okně. Že se uvidí. Nepéče stále stejná. Sem tam polití zvětralým černým čajem.
Na letošní Květnou neděli jsem si říkala, že by asi neškodilo, než začne svítit sluníčko, umýt kuchyňské okno.
A najednou se vidělo:
IMAG2540

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice Až já budu velká ...., jak to vidím. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Tropy na kuchyňském parapetu

  1. Marcela napsal:

    Gratuluji, budou jistě nádherné ty květy. Jsem stejná zahradnice a pěstitelka, ale o to víc se raduji z každého květu, který se na mne usměje!

    • oldwomen napsal:

      Ano, překvapuje mne každá v mé chaotické péči prosperující kytka. Vloni to byly převislé muškáty. Nějak se mi je podařilo celou zimu nezalít. Už na začátku dubna šly na venkovní parapet (ehm první patro a chráněné místo), sluníčko jim hned spálilo listy. A na začátku prázdnin byly nakvetlé víc jak ze zahradnictví. Je ale pravda, že do spodní misky jsem šoupla kravinec a že měly pravidelný přísun kozích bobků. Jenže to i ty dokupované.

  2. jolana88 napsal:

    nejdřív pogratuluji, protože bych mohla v závistivém oblouznění zapomenout. Tý brďo, kytky na parapetu – a orchidejky k tomu … Na parapet nedám ani kaktus, jelikož čičiny se záhadným pohybem vzduchu mění v zahradnice. Sice amatéři, ale vytrvalí :/ Kompromisem nechávají ladem fialky (sama namnožila, heč), zelence, ibišek… S kytkama nakecám víc než s tatinem, to je fakt. Poctivě je, povětšinou, sama kdes urvu, vydyndám a z lístečku vypiplám. Nikdy jich není dost. Jen ty orchidejky pokaždý chcípnou, a to jim ani zprávy nepouštím ❓

  3. Witch napsal:

    Jééé! Já už se rozhoduju, že tu přichcíplotinku ubohou orchideí po mamce holt dám k jižnímu oknu. ovšem nejdřív umýt. ta okna 😉 A třeba se taky uvidí 😀

    • oldwomen napsal:

      Spíš k východnímu, nebo na jižním nějak přistínit. Přeci jen jsou hybridní orchidee původně stromové kytky. A kupodivu vody opravdu moc nepotřebují. Tvrdou už vůbec ne.
      Týjo, podařilo se mi sehnat filonendron. Šoupla jsem ho na verandu, kde bude mít i trvalé bydliště. Ještě ho musím přesadit. Těším se, jak se bude plazit po zdech a hádat se s bláznivým jankem o to, kdo výš a dál.

Zanechat Odpověď

