Prý jsem Japonec

Znáte ty pseudopsychologické a pseudoosobnostní internetové testy, kde jste v deseti otázkách se třemi možnostmi odpovědi během nanosekundy rozebráni a odhaleni až na holé kosti?
Kliknete na to, že preferujete v kuchyni meruňkové zdi, váš oblíbený motýl je babočka a v barevné rozplizlině poznáváte zcela jasně komára s křečovou žílou na sosáku – a po chvíli napětí čtete na monitoru, že váš oblíbený předmět rozhodně nebyl zeměpis, máte složitý vztah s matkou, alergii na čokoládu a umřete 30. února 2061.
Mno. Tak jsem onehdá neměla pár vteřin do čeho píchnout a i mozek potřeboval zresetovat. Klikla jsem na odkaz a ruka mi neupadla. I když možná měla. Prý je fuk, kde žiju a z jakého hnízda pocházím, podstatná je prý má mentální národnost. Z deseti otázek byla nejspíš klíčová ta, která požadovala prozrazení nejoblíbenějšího dne v týdnu. Klikla jsem na středu a mám proto mentalitu Japonce. Nedělní kolegyně je Němka.
Jenže já mám opravdu z celého týdne nejraději středu. Tedy probouzení se do středečního rána. Protože středeční ráno je neuchvátané, čisté a voňavé. Probouzím se s vědomím, že mám celé dopoledne jen a jen pro sebe. Dobře, péče o zvěř je každodenní. Ale středeční probouzení se je opravdu v týdnu výjimečné.
V pondělí bývám poněkud mátožná, budík mi zvoní před čtvrtou. Abych měla jistotu, že Stařík vstal včas a že mu neujel autobus a nemusím taxikařit do Města, ze kterého Staříkovi jede vlak do vzdálené práce. Pondělí je ve znamení mrzutého kopání prádla k pračce, hledání odložených hrnků od kávy, třídění víkendového odpadu a usínání s jehlicemi v ruce.
V úterý ráno mizí poslední zbytky týdenních psích pokladů v popelnici, všechno prádlo je vyprané, poskládané, podlahy čisté, lednička skoro bez zbytků jídla. Odpoledne ještě vydesinfikovat právě vyvezenou popelnici a už si jen užívat dlouhého večera a tichého uklizeného domu.
Logicky musí být proto středeční ráno mým nejoblíbenějším. Nevařím, neohřívám zbytky od neděle. Snídám kávu se suchary, obědvám jablka, večeřím burek z hladového okénka na Zelném rynku. Nemusím hlídat čas. Mohu večer protáhnout až do čtvrtečního svítání.
Vlastně i čtvrteční ráno by mohlo být skvělé. Jenže je na něm stín večera. Vědomí, že se nemohu zabrat do práce a zapomenout na čas. Musím k vlaku pro Staříka, do Stepi už není přípoj a cesta mezi poli není bezpečná. Plus Stařík utrpěl fixní ideu, že celý svět mu leží u nohou a je tu jen a pouze pro něj. Proč házet rozmazlenému děcku hračky do kanálu. Čtvrteční pozdní večer mne na jednu stranu těší. Bývaly časy, kdy jsem si i lakovala víkend na růžovo a těšila se na společné trávení času. Pak jsem si zvykla, že se Stařík pohybuje v jiném časoprostoru a že se trvale míjíme.
Páteční ráno je drobně mrzuté nesvobodou. Kolem poledního Stařík vyjíždí do Města na nákupy. Piškotek jezevčíkovi, zákusek manželce. Buřty v akci. Plním ledničku nepotravinami a trpím. Ploužím se mezi kuchyní a pracovnou. Stejně tak i v sobotu a neděli. Těším se, jak v pondělí před úsvitem projdu dům, posbírám odložené hrnky, pošlapu vyprázdněné petky, nakopu prádlo z křesel a židlí k pračce, zapnu vysavač ve době, kdy je to třeba a ne v čase, kdy se smí prudit úklidem….

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice povzdechy. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

9 reakcí na Prý jsem Japonec

  1. Marcela napsal:

    Tolik pravdy o životě, i o životě Vás dvou, moc pěkně popsáno. Pobavila mne věta o házení hračky do kanálu asi nejvíc. A nejvíc jsem se zamyslela, nad tím
    časoprostorem a míjením. Včera jsem debatovala s kamarádkou on-line ,které odjel muž na měsíc pracovat. A ona se úplně rozsvítí, po každém jeho odjezdu jako žárovka. Najednou jí baví uklízet a všechno…jakoby jsi psala o ní taky trošku.A já mám taky moc ráda ty protažené večery až k rozbřesku. Zdravím a díky. Hezky se mi četlo.

    • oldwomen napsal:

      Děkuji.
      Ono to vyznívá skoro jako zpověď oběti domácího teroru. To néééééé. Stařík je hodnej kluk. Čím je starší, tím je infantilnější a já z toho unavenější a unavenější.

  2. sára napsal:

    Kráásné, chtěla bych od Vás číst knihu..abych ji mohla číst do ranního rozbřesku…bavíte mě moc, umíte si ten život užít..minimalisticky a přitom bohatě! Tu středu závidím, já takhle mám sobotní ráno..ticho, než všichni vstanou, někdy 30 minut, někdy hodina. Ve všední den mažu svačiny a zapomínám doma pytlíky s tělocvikem a říkám si, že až budu v důchodu, všechno si vynahradím…nebo ne? Pište! Simi

    • oldwomen napsal:

      V paneláku jsem měla tichá nedělní rána. Všichni spali, já si udělala kakao, vlezla zpátky do postele s pletením, šitím, knížkou…. Pohoda, teplíčko, tichoučko.

  3. jolana88 napsal:

    a můžu, prosím, být v pátek Skot? určitě vím, že jsem navštívila kapli Rosslyn – akorát nevím ve kterém z předchozích životů … s tím mimoživotem – občas mám chut do toho praštit a zaječet – a občas (častěji) zjišťuji, že pohodlním a stárnu – a tudíž to ještě ňák přežiju …

    • oldwomen napsal:

      Tak Skot, povídáš… Chichi, dle dezinformačního periodika jsem prý byla tichomořskou princeznou, se kterou to blbě dopadlo, páč ten druhej kmen byl hladovější. A dle ksichtoknihy malajským nájemným vrahem. No jo, to to Japonsko zase není až tak daleko 🙂

  4. Ella napsal:

    To se tak krasne cetlo ,velice zabavne a pri tom i pravdive.Tak ja jsem tedy taky asi Japonec ,stredy mam rada pondeli a utery je pro me cesta do kopce ve stredu jsem uz nahore a ostatni je cesta z kopce.

  5. vonrammstein napsal:

    Taky jsem si nedávno udělal takovej testík, našel jsem ho na nějakým blogu. Vo tom, kolik mi je doopravdy let a kolika se dožiju. Zaklikal jsem, co jím a co ne, kolik kouřím a piju a jak moc nesportuju a vyšlo mně, že je mi 59 a umřu v 64. Akorát mně ještě nebylo 47, tak nevím, odkud to počítat.

Zanechat Odpověď

