Dva hřebeny (paprsky)

Ááááách.
Jsem geniální. Jsem dokonalá. Jsem neopakovatelná. Já to pochopila.
Několikeré zopakování zavedení osnovy, opakovaně pár facek před zrcadlem za nepravidelně napnutou osnovu, souboj se zvedacími tyčkami, brýle nejsou jen korekční pomůckou, ale také chráničem oka, očí.
Hektolitr čaje magoráku, pár kafí, plato Nalgesinu a tuba ACC. Kataleptické záchvaty počínající virózy. Propadání defétismu a naprosté rezignaci. Jenže dvě klubka vlny v osnově. Vlny, rozumíš? VLNY!!!
Přidání kontrastního útku do spodní osnovy a je to tu:
dvě plátna tkaná skoro současně.
Proč tolik radosti? Protože jsem jen krůček před zvládnutím umění tkát dvojitou šíři. Ne, chlupaté hadráky širší nebudou. I když….
Ale slavnostní ubrus přesně na stůl a tkanina plynule přecházející v krajkový lem, tak jak si technikou, vzorem i barvami namyslím (viz první krůčky v projektu „jezerní šála (v barvách hadru na podlahu)“). Oboulící tkanina. Bezešvá taška.
Áách, vždyť já opět sním v bdělém stavu.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice šmodrchání. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

7 reakcí na Dva hřebeny (paprsky)

  1. jolana88 napsal:

    i když … ono by to? třeba? … bezešvá taška, říkáš? zelenkavá, tyrkysová a trocha purpuru do toho .. snad i žlutou (pro radost) … víš, že snění je nakažlivé? 🙂

    • oldwomen napsal:

      Osnovy budou posílat příští týden 🙂
      Týjo a tývoe 🙂 jsem včera měla soukromou kreslící nalejvárnu. Potřebuji k rekvalifikáči paličkovacímu. Stále nemám hotovo, chybí mi počmáranej skicák pajdulákama. Plus ještě nějaký drobnosti. Vím zcela přesně, co si ve výtvarných potřebách koupit, a vono to pude, vono to pude, vono to pude. Zlomena i kletba grafické sítě.
      A vzhledem k Tomu, jak se šmodrchací techniky dokáží doplňovat……
      Snění je krásné a posouvá dopředu.

  2. Witch napsal:

    Sněte, ať se zase naše oči mohou kochat 🙂

  3. Vlaďka napsal:

    Tak na to se těším, budu k tobě chodit na radu. Chci koupit dětičkám do našeho spolku alespoň RH stav, na víc bohužel nemáme. Ale ty dva listy by byly pěkné rozšíření.
    Mám trochu problém s přidáváním komentářů, tak to tu shrnu v jednom – počtení jako vždy milé, zábavné, odpočinkové i nutící k zamyšlení. A velikonoční motáníčko milé a něžné. Je pro mě povzbuzením oprášit herduli a snažit se také cosi umotat alespoň na větývku do vázy.
    Přeji spoustu heuréka okamžiků a potěšení z motáníček a klidných chvilek „jen sama pro sebe“.

    • oldwomen napsal:

      Potřebovala jsem uvolnit paličky. A taky herduli. Herdule. Našla jsem, při listování no-name střihovkami, nádhernou „hrubou“ středovou krajku. „Metrovou“. A taky mi už trošku leze pletení a tkaní hadráků na nervy. Tělo chtělo změnu. Hm, kozy tahají břicha po zemi, je to na spadnutí 🙂
      Chodím nakukovat do Vlnění i na Ovečkov. Tiše závidím dílo přadlenkám a přeju si víc párů rukou 🙂 . A stále šetřím na stav, kde nohy zvedají paprsky a ruce prohazují útek a přitloukají. HR stav je dost dřina.

      • vlaďka napsal:

        Moc bych ti ho přála. Střádám korunky na stojan se šlapkami, protože stát celou dobu nahrbená nad stolním stavem taky nic moc. Před Vánoci jsem tkala dárky, bylo toho hodně. Pak jsem najednou začala mít takové stavy, jako by se o mě pokoušel infarkt. Nějakou chvíli trvalo potlačit paniku a vykoumat, že to mám právě z toho tkaní. Teď už to střídám s jinými technikami, neboť ani ani žílám nedělá dlouhé stání dobře. Tkalcovské řemeslo je docela dřina, ačkoliv se to nezdá. Mít volné ruce a stav v poloze, u které se nemusí člověk hrbit, to je nejvyšší meta.
        Jinak, dnes jsme konečně odrodili poslední kozenu. Máme docela dost holčiček, z toho mám radost. I jak to pěkně frčelo bez větších komplikací. Pořád je chválím, jak jsou holky šikovný. Kůzlata jsou neuvěřitelný. Každý den na ně vydržím hodinu civět a chechtat se nad nimi jak malý dítě. Už mě holt chytily paznehtíky, holky jedny rohatý. Jak jsi kdysi říkala – kozy buď miluješ, nebo nenávidíš…. Vytesat do kamene! Zdravím do stepi a přeju, ať u vás probíhá všechno tak jak má.

        • oldwomen napsal:

          Ano, tkát v egonometricky přátelské poloze je meta nejvyšší.
          🙂 je obor archeologie, nebo to spadá do antropologického hnízda, nevím přesně a jsem líná hledat, ale jsou na světě lidé, kteří podle kosterních ostatků dokáží poznat, čím se ten který bývalý starověký živil. Řemesla charakteristiky deformují kostru.
          Hm, mně se po letech vrátily migrény ze zablokované krční páteře. Pletení. Také musím střídat šmodrchací činnosti a snažím se najít si v denním programu opět čas na plavání. Kozy jsou zatím nenaklonované, ale je to na spadnutí. A z býčka se stává pěknej dacan.

Zanechat Odpověď

