Yarn along tkaco-pletací pokusný

Když už jsem si dala tolik práce se zavedením osnovy na zjištění co dál s tou „tunou“ „dederonový“ hrůzy a zjistila, že „vono by to i šlo“ jenže při jiné síle osnovy, protože tato je moc tenká a trhá se a trhá se a trhá se a mne to už nebaví navazovat a opravovat a navazovat, tak jsem hrábla do koše se zbytky přízí z akrylu a jeho směsí kontaminovaných pravou vlnou.
Ano, na výsledné tkanině jsou zřetelně vidět všechny hříchy tkadleniny. Nerovnoměrně napnutá osnova zejména. Nevěděla jsem kudy tudy beztřásňově, tak jsem sáhla do textilního dávnověku skanzenového typu a hrubou přízí (zbytek hlavní barvy) jsem kraje obkroužkovala nestejnou výší stehu. Zachytávala jsem dvě až pět útkových nití. Pro pevnější a trvanlivější kraj. Chtěla jsem ještě řetízkem „nastehovat“ do sytě modrého kraje nějakého lidového „papoucha“ ale to se mi už zdálo že by to bylo moc přeplácané a tak jsem tkací pokus nechala tak.
A také dorazil balík z Norska. Pokračuji tedy s projektem „winterhilfe“ a číst opravdu, ale opravdu, už nestíhám. Počítají se povídky a dramatizace do ucha z rádia Povídka?
IMG_0127

IMG_0129

IMG_0119

IMG_0120

IMG_0126

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice šmodrchání. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

10 reakcí na Yarn along tkaco-pletací pokusný

  1. Marcela napsal:

    Winterhilfe vypadají super! Tkaní moc nerozumím, tak nemohu posuzovat, i to , co nazýváš moc nepovedené ,se mi líbí. Nezvládla bych ani to zdaleka. Tak snad to příště půjde lépe! Hezký den, i když tady je dnes šedivý, mokrý, studený.

    • oldwomen napsal:

      Winterhilfe jsou hlavně věrnou replikou a co je ještě důležitější, skvěle sedí na ruce. Jejich majitelé jsou spokojení jak nakrmená a přebalená batolata. Jen si vrní 🙂 A já mám plný notes s mírami rukavic chtivých.
      U tkaného se ďábel skryl v detailu. Sem tam mi ulítlo, hlavně v růžovém osnovním pásu, že mi visí nit – vidět je to až na hotovém; a také se mi vlní okraj – moc natažené krajové osnovní nitě.

  2. kecka zpod komonca napsal:

    nerozumím jazyku tvého kmene, ale obrázky veskrze krásné, vypadá to fakt dobře, včetně rukavic…

  3. jolana88 napsal:

    Javor, že počítají 🙂 jen se nepouštěj rovnou do Práčete 😆 Písmenka oku lahodí, po pátém gúglení začaly dávat slova i smysl. Laik vidí hezkou práci, zajímavě barevnou i zpracovanou. Pyšně bych s tím ozdobila příbytek.

    • oldwomen napsal:

      Jj, zdobí parapet v ložnici a láká sluníčko. Vím o chybách, dál nepustím. Až se vokouká, zmizí v archivu se škatuli „moje slavné prohry“.

      • jolana88 napsal:

        jak tak opětovně očumuju, páč líbí – došlo mi i proč tak hodně. Světlá olemovaná tmavě vypadá ještě světlejší – a skoro léto na dohled 🙂

  4. zarox21 napsal:

    Krásnej pravidelnej útek! V dobách, kdy jsem to zkoušela, jsem měla hotové dílo vždycky šejdrem. 🙂

    • oldwomen napsal:

      Nedávno jsem vyhazovala svůj první pokus o tkaní na HR stavu. Žádná pravidelnost v šišoidu. Základ je stejnoměrné napnutí osnovy. A to nemám vychytané dodneška. Na „dospělých“ stavech je to řešeno připínacími závažíčky. U HR stavu to nejde.

Zanechat Odpověď

