Bába na pracáku za to nemůže, ale stejně jsem jí chtěla zkopat do kuličky, zmačkat a zahodit

Dobrý den, podařilo se mi uzavřít Dohodu o provedení práce, zde nesu kopii.
Tak to máte průšvih, to je na tří měsíční sankční vyřazení z evidence a sociální a zdravotní si po tu dobu hradíte sama.
Prosím? A z čeho? A proč?
Protože si neplníte základní povinnosti klienta.
Prosím?
No, to datum. Kdy jste nastoupila?
Ten den, co je uvedeno.
A kdy musíte hlásit změnu?
Druhý den, jenže….
NE! Napřed nahlásíte změnu a přinesete podepsanou smlouvu a až pak pracujete.
No jo ale…
No?
A co když teda uzavřu novou smlouvu s pozdějším datumem?
To by šlo, ale ne že povíte zaměstnavateli, že bába na pracáku….
Prosím?
Nemůžu zaměstnavateli nic přikazovat, nakonec chyba je na vaší straně, já vám prokazuji laskavost…
Chápu, co se mi snažíte sdělit, ale nechápu váš myšlenkový postup.
Voni klienti…
Opravdu chápu, co se mi snažíte sdělit, jen nechápu váš myšlenkový postup a drobně mne uráží.
Tak žádná baba na pracáku…
Nepřipadá vám celý tento postup jako buzerace snažícího se sprostého nezaměstnaného? Přijde mi velice demotivující být trestána za snahu najít si alespoň příležitostnou práci. Navíc pracoviště je ve zcela jiném kraji. A co by se stalo, kdybych se na nějaké hlášení o příležitostném honoráři za nahodilou přednášku zcela vykašlala?
To by se časem profláklo. Ne hned, ale za pár let se výkazy na finančáku spárují. Tak k sankčnímu vyřazení i pokuta. Plus práce na černo pro zaměstnavatele…
Takže nejlépe si žádnou práci nehledat, jen ždímat sociálku.
Ano, mnoho lidí takto spokojeně žije.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice jak to vidím. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

20 reakcí na Bába na pracáku za to nemůže, ale stejně jsem jí chtěla zkopat do kuličky, zmačkat a zahodit

  1. oldwomen napsal:

    Proč jsem se stala přestupcem? Protože jsem smlouvu (neznalost ouředních předpisů není omluvou a ani polehčující okolností, zde neznalý hříchu činí vždy) podepsala v úterý večer a s úterním datem. Ve středu (a už to by byl nenapravitelný zločin) jsem se probrala se zvracecí migrénou (se občas holt přihodí) a vzpamatovávala se z ní ještě ve čtvrtek dopoledne. Na pracák to mám patnáct kiláků a nějak se tam dopravit musím, protože ouřad vyžaduje při každé capovině fyzické dostavení se. Třeba i v rakvi. Navíc čtvrtek se úřaduje jen od osmi do jedenácti dopoledne a pak finýto až do pondělního, tedy dnešního, rána.

  2. Strejda Olin napsal:

    Dívejte se na to z té lepší stránky. Třeba tak, že vás na každém kroku nepronásledují estébáci, můžete si zde tlachat co vám slina na jazyk přinese, v létě se můžete cachtat v moři, v zimě lyžovat v Alpách, o víkendu nakupovat v Paříži a banánama můžete krmit kozy 🙂

    • oldwomen napsal:

      Co Vám mé kozí stádečko provedlo, že je chcete zabít? Velice pomalu a trýznivě zabít. Není většího svinstva, než je chronická acidoza.
      Zkuste si třeba porovnat možnosti legálního přivýdělku, třeba formou práce na živnostenský list, pro jakéhokoli důchodce, případně rodiče na mateřské dovolené s možnostmi přivýdělku pro člověka sice ještě v produktivním věku, ale (dlouhodobě) nezaměstnaného.
      Alpy nebo Karpaty, stejně v zimě na horách z baru nevystrčím nos, před nákupem v Paříži (a fakt to není o drobných na kontě) bych upřednostnila návštěvu Maříže, o činnosti BISky si myslím své a svobodu myšlení mi zatím nedokázalo omezit žádné zažité společenské zřízení. Cachtat v moři jsem se mohla každé léto. Než jsem si pořídila kozí stádo 🙂

    • Sedmi napsal:

      Ještě jste zapomněl populární hlášku o tvrdém toaletním papíru 😉

  3. Sedmi napsal:

    Šmarja pano, to je ještě horší absurdistán, než jsem si myslela….

    • oldwomen napsal:

      Jsem celkem otrlá, ale občas zírám a nechápu. Na jednu stranu všude plno kydů o tom, kterak jsou lidi líný dělat a nechtěj platit daně a jen by brali dávky (chachá, neznám jediného bílého šťastného sociálkou zabezpečeného) a na druhou stranu zákony postavené tak, aby tomu tak i bylo. Dodnes jsem nepochopila, jak je možný souběh starobního důchodu, plného platu a ještě přivýdělku na živnostenský list, za velice přátelskou sazbu povinných „pojištění“ jen u platu, se všemi možnými odpisy a platbou daně jen z celkového zisku.

      • Strejda Olin napsal:

        Já zastávám názor, že jedno nebo druhé. Jestliže je starobní důchodce schopen vykonávat svoji profesi na plný úvazek a pobírat mzdu, ať ji vykonává. Ale ne k tomu ještě pobírat 12 tisíc důchodu. Možná to tak není, já jsem v 62 odešel do penze a víc se o to nezajímám. A mělo by to tak být. Dosáhl jsi důchodových podmínek, děkujeme ti za práci a nazdar! Hned by bylo pár tisíc volných pracovních míst.

        • oldwomen napsal:

          Ano. Také jsem pro řešení buď renta a nebo plat a buď zaměstnanec a nebo živnostník.

        • Kutil napsal:

          Vy jste ale pěkně nepřející člověk, Strejdo Oline. Když je někdo schopen a umí si k důchodu přivydělat, vy byste mu to hned zakázal, a pokud by se nedal, sebral byste mu důchod. Argument, že zabírá místo nezaměstnanému, je hodně velká zkratka (odžil sis svoje, tak táhni), asi stejně, jako že by z toho sebraného důchodu byl živ někdo potřebný (my víme, kdo tvoje peníze užije). Podstata toho svrabu, který popisuje Oldwoman, je, že se nám stát montuje do života víc, než by měl. A bazíruje na datu, místo aby se staral jen a pouze o to, jestli z toho výdělku navíc byla zaplacena daň. Protože pak bude mít z čeho dávat potřebným (a konec konců i důchodcům).
          Tenhle názor vám nevnucuju, jen ho tady prezentuju, protože fandím všem těm, kteří se chtějí a umějí starat sami o sobe státní byrokracii i kolektivní hlouposti navzdory. Ono kdyby bylo míň předpisů a byly víc podle selského rozumu, měli by se líp i ti, kteří to neumějí…

  4. jolana88 napsal:

    no – a co když Ti řeknu, že postup pracáku ve tvém případě je „naprosto aut“ – počínaje „úředníma hodinama“ – převzít potvrzení musí – konče tím, co paní povídala o ohlašování :/

    • oldwomen napsal:

      Tak ti budu věřit, protože i mně se to zdá už hodně přes čáru.
      Jsem ochotna uznat, že jsem se tedy měla problinkat do ordinace, léčitele tu (jen) ve středu ráno máme a vyžebrat si štempl, že to do Města fakt nedám…
      Jenže cosi mi říká, že oznamovat změny bych měla do týdne od vzniku změny. Takže jsem asi ani nechybovala.
      Se vlastně ani moc nedivím, že občas někomu rupne v kuli a dopustí se napadení referentky 😦

      • jolana88 napsal:

        8 dní – i písemně – rozhoduje razítko podání. Ev. stačí brnknout – „posílám“ – a čau babi … kdybys příště slyšela cosik o „divé ženštině, co držela flečnu pod krkem – a nechtěla pustit“ – pošli mi balík 😉

  5. Ludmila napsal:

    Já mám podobné zkušenosti – též jsem na pracáku, za roznášku letáků mám úchvatných 250 Kč čistého, leč tuto částku musím každý měsíc dokládat osobně velmi ochotné úřednici ÚP. Cesta tam a zpět mě stojí cca 40,- Kč – kolik mi tedy zbude ? A samozřejmě – novou DPP nezapomenout doložit prý nejpozději v den nástupu ! Ovšem že já někde četla o dokládání změn do 8 dnů, to jsem údajně lehce pomýlená …

Zanechat Odpověď

