Ponožky pletené od špičky – poslední porce počtů

ponožky od špičky
Výše uvedená tabulka (jestli to nejde otevřít, tak pište, zkusím to sem implanovat jinak) by měla pokrýt všechny velikosti ponožek i síly použitých přízí.
Krátké opakování pro výpočty
Obkreslím chodidlo.
Změřím jeho délku od paty ke špičce – mám údaj pro celkovou délku chodidla.
Změřím šířku v nejširším místě, zpravidla je to u kloubu palce, vynásobím dvěmi – mám obvod nohy. Samozřejmě, že skutečný obvod je větší, ale pletenina je pružná a ponožka MUSÍ být o kousek menší, aby seděla na noze.
Mám vybranou přízi, vhodnou sílu jehlice, pokud nepletu jen hladké ponožky lícovým jerzejem tak mám vybraný i vhodný vzor.
Ze zkušebního vzorku vypočítám nutný počet očí.
Podle počtu očí (z obvodu ponožky) si najdu v tabulce údaj počtu řad, které jsou nutné pro upletení klínku a kterými přidáváme potřebné oči pro rozšíření ponožky v nártu.
Spočítám (a poznamenám) si, kolik centimetrů, od nahození ve špičce, musím uplést k prvnímu přidávání v počátku klínku tak, že počet řad na klínek (viz tabulka) vydělím počtem řad potřebných na upletení jednoho centimetru (a to nezaokrouhlovat, když ze zkušebního vzorku vím, že je to 4,25 řady, dělím 4,25) a toto číslo odečtu od celkové délky chodidla a zaokrouhlím směrem dolů.
Příklad:
Délka chodidla 26,5 cm, šířka chodidla 9,7 cm, 4,5 řad na centimetr délky a 3 oči na centimetr šířky.
Počet očí: 2 x 9,7 x 3 = 58,2 nejbližší údaj v tabulce je 60 – budu plést na šedesáti očích.
Pro šedesát očí potřebuji na klínek 45 řad, což je (45 : 4,5 = 10) deset centimetrů.
Délka od špičky k prvnímu přidávání je 26,5 – 10 = 16,5 (centimetrů).
Máme vše, co potřebujeme, můžeme odložit tužku, hurá, v příštím blogu již pleteme!

Advertisements

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice šmodrchání. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

5 reakcí na Ponožky pletené od špičky – poslední porce počtů

  1. oldwomen napsal:

    Tabulka by se měla zobrazit jako stažený soubor, tak po kliknutí na odkaz koukněte na levý spodní okraj obrazovky, nebo tam, kde se vám zobrazují stažené soubory. Není uzamčená, můžete si do ní snadno doplnit údaje pro všechny velikosti oplétaných dětských nožek j dospělých noh 🙂

  2. kecka zpod komonca napsal:

    tabulka funguje

  3. jolana88 napsal:

    jj – tabulka funguje. vrátím se tak za týden až pět 😉 študuju, prubuju … 🙂

    • oldwomen napsal:

      Klidně dřív 🙂 Učinila jsem pokus o nafocení nahazování špičky. Vzorek máš, počet očí pro obvod nohy také, kolik uplést k prvnímu přidávání rovněž…
      Večer bychom mohly pokračovat 🙂

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s