Co dřív?

Koupila jsem si kutilsko-šmodrchací knížku. Pleteme dvě ponožky najednou(od špičky). Pošťačka mi předala obálku s knihou právě teď. Dobře, před zavřením vody v rychlovarné konvici na jedno malé kafe.
Usrkávám vřelou kávu, listuji knihou a cítím VÝZVU. Také ale paniku. Protože co teď a co potom a co mezi tím?
Jak současně utkat další hadrák, doklidit zbytky trávy na louce, dopaličkovat (už zbývá opravdu jen pár lístků a natužení) vsadku do prostírání, utkat kapuci k ponču, vygruntovat sklep, prohledat archiv pletařských časopisů a útržků z nich (protože v jednom z nich TO bylo, ale v jakém roce a měsíci) a nezamotat se do staronových inspirací, ušít červené „semišové“ koníky (vánoční ozdoby), přiháčkovat pár (tak kolem padesátky) vloček, nahodit na herduli vánoční podvinky a hotové krajkové zapaspartovat do přání všeho nej (sice jen pro nejvzácnější nejbližší, ale i tak), odbahnit dvůr, odbobkovat průjezd (kozám se v něm velice zalíbilo), stihnout uháčkovat alespoň pár a půl rukaviček týdně, prohnat Báru po poli (sama tam rozhodně nebude a procházka lesem je pomalu nedostižný sen), vsadit alespoň jeden hotový okolek do látky, o začištění již vyšitého svátečního (kdyby jednoho!) prostírání nemluvě, opravit vyprázdněné hnojiště, připravit se na blížící se příchod telátka, vysvětlit kačenám, že doba na páření a hnízdění není již nejpříhodnější (nesou všechny tři, zaplať pámbu do jednoho hnízda) a výroba nudlí v prosinci je poněkud mimózní…….
……….. a nezešílet.
Ovšem tedy, nahodit jednou přízí na dvě jehlice současně, to je machrovina. Venku je hnusně, fotit do katalogu hotové hadráky (od víkendu do víkendu přibylo jedenáct kousků běhounků, běhounů i podsedáků) někde venku je dneska pitomost, měla bych natáhnout novou osnovu…
… hele, jak se kruhová jehlice smutně kouká, jak vono že se to smyčkuje, aby se to nemuselo pak sešívat….

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice Až já budu velká ...., šmodrchání. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

13 reakcí na Co dřív?

  1. kecka zpod komonca napsal:

    hej!!! pokušitelko!!!
    ponožka od špičky, na dvou kruhových jehlicích…. ta mě provází ve snech po nocích a chce se prodrat do předních linií z dlouhé řady „chci zkusit“

    • oldwomen napsal:

      Na jedné kruhové jehlici:-) Mám už půlku špičky. Tedy dvě půlky špičky. Byl by to vopruz, ale nechalo by se tak plést i víc párů najednou. Dám vědět, až se doberu k patě. Což pár dní potrvá 🙂 , nejen pro to, že mám nožku jednačtyřicíku 😆

  2. vlaďka napsal:

    Haha, tak s touhle knížkou jsem zápasila před rokem, pamatuješ? Nakonec se mi to ale zalíbilo a už ani ponožky jinak nepletu. A jak ta čtu, chobotničko, pořídila sis ještě nějaká chapadýlka navíc, do zálohy 🙂

    • oldwomen napsal:

      Pamatuji, tvrdila jsi, že tak jak pletu ponožky na pěti jehlicích, by mi to dobře šlo i na kulaté od špičky. Pata byla prubířský kámen. Tak tam budu za pěkně dlouho. Chodidlo mám dlouhatánské a nahodila jsem na dvojky jehlice jednoduchou ponožkovou přízí 🙂

  3. jolana88 napsal:

    nezešílet, říkáš? znám lidi (hlásím se první), co šílí jen co si přečtou, co zvládáš 😀 tož – klubko do kapsy, háček do rukou – cestou po dvoře či polem; knížku do sluchátek .. o chapadýlko navíc vrchnost poprosit 😀

  4. Markéta napsal:

    Prosím, prosím, jak se ta kniha jmenuje? Toužím po ní! Budou dlouhé zimní večery… V Kančích horách zebe.

    • oldwomen napsal:

      Autor Melissa Morgan – Oakes
      Název: Pleteme dvě ponožky najednou (od špičky)
      český překlad Helena Moravcová, odborná spolupráce Jana Loudová, vydavatelství Euromedia Group,k.s – Ikar v roce 2011.
      Osobní postřeh: proč popisovat jednoduché jednoduše 😦 Špičku jsem „dala“ díky tomu, že jí pletu stejně, jen místo jejího zavírání zde přidávám oči. Plus umím dutý úplet (pásky třeba) na dvou jehlicích. Celkem se děsím, až se dostanu k patě. I výpočet tvarování ponožky se mi jeví zbytečně komplikovaným.
      Ve Stepi je zima od nohou neskutečná. Chodím doma ve válenkách 🙂
      Druhý fusekle budou světlé (teď pletu černé) a zkusím to průběžně fotit.

  5. Witch napsal:

    tenhle víkend jsem měla jasno, co kde udělám a ono to nějak nevyšlo, nakonec se zvládly jiné věci, co byly stejně důležité – zkrátka chápu, rozumím a když je dneska hezky, zmáknu nestihnuté… 😀 Držím palce 😀

  6. oldcrow napsal:

    Držím palce na ty paty! Knížku mám 2 roky, ale přišla mi trochu víc nesrozumitelná a tak čeká na odkládacím místě na dobu, kdy bude víc času na pořádné přečtení. A fusekličky mastím na 2 jehlicích.

  7. Markéta napsal:

    Prosím, nafoť to a popiš! Ono určitě někde něco podobného koluje na nějakém jůtůb, ale já neumím zadávat hesla a nemám trpělivost hledat…

Zanechat Odpověď

