Tkalcovský víkend

Celý prodloužený víkend jsem strávila za tkalcovským stavem. Samozřejmě, že zvěř jsem obstarala, denně vozík trávy přivezla (zeleného k posekání mám ještě minimálně na týden, tak snad počasí bez mrazů ještě vydrží), Stařík také nežvýkal k obědu suchou skývu a nezapíjel vodou kořeněnou slzami.
Tři dny strávené za stavem jsou znát. Pominu závěje prachu pod pracovním stolem a kousky nití snad i na stropě.

IMAG2430 Tento kýchání provokující detail snadno odstraní pětiminutová rozcvička se zapnutým vysavačem. Ačkoli komínek hotových hadráků povyrostl o dobrého půl metru, z hromady ořezu neubylo ani fň.

IMAG2429

Opticky neubylo. Zmizelo ho dokonce méně, než jsem počítala. Jela jsem na „blátivé“ vlně a myslela jsem, že setkám veškerou nebělenou lněnou odloženou z minulých hromad. Zbylo mi jí ještě tak na rohožku. Jenže účelem tkacího maratonu bylo zbavit se zacuchaného pestrobarevného klubka na dně krabice s nastříhanými triky, prostěradly, svetry a natrhaným povlečením. Směs patnácti centimetrových žížal až dvou metrových hádků divoce propletených i zapletených a zamotaných a vůbec navzájem propojených. Což se mi povedlo. Hurá.
Zbývá atraktivně nafotit, vymyslet názvy a vystavením nalákat kupce.
Mám pět nových hadráků. Každý jiný, ale vlastně všechny stejné. Pojmenovat je bude větší dřina, než je utkat.

IMAG2433

IMAG2432

Šup šup, natáhnout novou osnovu, vysypat koš s vyřazenými triky, vybrat vhodné barvy, nastříhat nové bavlněné hady, ve vnitřní poště máš štos dotazů na již prodané zboží – to je děs, být sama sobě plagiátorem. Ještě klika, že fakt nejdou udělat dva stejné.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice šmodrchání. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Jedna reakce na Tkalcovský víkend

  1. oldwomen napsal:

    A nejsou to žádné utěrky. Jsou dlouhé 150, 165, 260 (to není překlep), 90 a 90 cm 🙂

Zanechat Odpověď

