Hadrák, hadrák, hadrák, ještě jednou hadrák

IMG_20141114_131622

IMG_20141114_125833

IMG_20141114_130013

IMG_20141114_130145

IMG_20141114_130643

IMG_20141114_130905

IMG_20141114_131016

IMG_20141114_131425

IMG_20141114_131609
Co kus, to originál 🙂

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice šmodrchání. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

9 reakcí na Hadrák, hadrák, hadrák, ještě jednou hadrák

  1. jolana88 napsal:

    kde je Bára?? 😀 kecám – ale líbí se mi aranžmá – přírodní, tvrdé, nepřikrášlené.. (určo to má nějaký „odborný“ výraz – ale ten jsem zapomněla. Díky, že víš, co myslím 🙂 )

    • oldwomen napsal:

      Bára zůstala doma hlídat pokašlávajícího Staříka 🙂 Jak se nazývá focení hadráků v kulisách staveniště paneláku naležato – netuším.

  2. vlaďka napsal:

    Ty jsi pilňuška přepilná, všechno z jedné osnovy?

    • oldwomen napsal:

      Ne, síla tkaniny se pohybuje okolo sedmi milimetrů. Měkké, hřejivé, neprošlapatelné, kočkám i psům (nikoli se zaujetím žužlajícím koťatům a štěnatům) odolné. Tak na zbožový válec nenarvu víc jak dva metry čtyřicet délky – jedno zda v součtu a nebo v kuse. Pak už není kudy před listem protáhnout jehlu.
      Našla jsem v pokoji stále nepřítomných mladých místo na snovací kolík přesně proti stolu – dělka osnovy je akorát, nataženo i zavedeno je ve chvíli, 🙂 kolík se užneobtěžuji uklidit, ani když mlaďoši dorazí na kontrolu mrazáků 😛

      • vlaďka napsal:

        Myslela jsem na osnovní válec, na zbožový se mi vejdou pouze dva metry, tak jak tobě, pak musím stříhat. Jen mě zajímá, jak se popasováváš s návinem osnovních nití, to je totiž u nás vždy menší horor, jak jen její délka přesáhne možnosti mých chapadel. Drahá polovička sice pomáhá, ale unikají mu některé drobné nedostatky, které mi pak způsobují neplechu. Na druhou stranu, čím víc osnovy se podaří dostat na válec, tím menší ztráty pak mám. Srdce bolí, když téměř klubko napředené příze skončí jako odstřižené cucky 😦

        • oldwomen napsal:

          Než návin u snovacího kolíku přestřihnu, tak jej na několika místech svážu stužkou. Aby šel volně posunout dolů, ale aby přízi držel. Hodím „hada“ na rameno a opatrně se sunu ke stavu. Mezi ramenem a stavem mám přízi plus mínus skoro stejnoměrně napnutou , svázání brání většímu zacuchání. Ano, stejnoměrné napnutí všech osnovní nití v tandemu já a já je malý zázrak. Využívám volnou šířku dětského pokoje. Je mi to tak nejpohodlnější. Od kolíku k válci je to dva metry osmdesát, tak v ideálním případě mám dvacet centimetrů osnovy „odpad“. Zkoušela jsem manžela opakovaně požádat o pomoc, ale i když se fakt snažil
          (a třeba u transformátorku chápe význam rovnoměrného vinutí a třeba seřízení pnutí lanek táhel řízení je jeho specialitou a profesními majstrštyky), tak nitě jdou zcela mimo něj.
          Jak jezdím šmodrchat na občasný brněnský babinec, tak tam jedna spolušmodrchalka povídala, když jsme řešily co se zbylými cancoury, protože ty od deseti centimetrů výš ještě zatkáš do kabely nebo tak nějak kreativně užitkově podobně, že vlněné zbytky,i ty, co odstřihuje při sešívání, střádá do sáčku a pak je znova sepřede do směsové příze. Teď v sobotu máme slet, tak jestli přijde, tak se jí pokusím vyzpovídat, jak přesně to dělá. Jestli znova prožene česačkou a nebo jestli zbytečky přidává při skaní dvounitky jako třetí nit.

          • vlaďka napsal:

            To je skvělej nápad, šly by tak upotřebit i pidikousky, už nějakou dobu uvažuji o předení tweedové příze. Kolektivní přemýšlení je príma, každý hodí svou trošku do mlejna a nápady se začnou líhnout i v zatuhlé hlavince 🙂 Dík!!!

  3. Witch napsal:

    Výborně naaranžované! Moc se mi líbí. A jsou příjemné na pohmat, teploučké- cosi o tom vím 😀

Zanechat Odpověď

