Jela jsem tam a zase zpět a ještě jednou to samé

Počátek listopadu není v našich končinách pro koupi sekačky na trávu zrovna obvyklým termínem. Jó, Austrálie, to by byla jiná 🙂 Jenže když zdechne ta stará a oprava je dražší, než investice do nové a když musíte ještě do zimy stihnout uklidit tak tři čtvrtě hektaru …
… není zbytí.
Protože jsem již nechtěla slýchat temné kletby, přes zuby cezené mumlání se-na-to-můžu-tak-akorát-takovej-křáp-jen-ženská-kurva-fix-do-prdele-práce-co-sem-nějakej-vidlák-a-nebo-opravář-traktorů-(o asi padesát decibelů hlasitěji) jezedáka sis měla vzít ti nějakýho najdu toho to bude bavit (zpět do brumenda)-sem-si-zadřel-třísku-dva-klíňáky-proti sobě-to-jen-maunfilďák-může-vymyslet-panebože-to-křáp-to-mohla-jen-ženská-do-prdle-práce-…. , a protože hlavním údržbářem mé polní techniky bude i nadále můj drahý manžel a protože je mi vcelku fuk, čím seču, jen když to není kosa a jen když to bere a nemele na špenát dlouhou trávu, nehraně nešťastná jsem chotě požádala o výběr nového modelu.
Slavně jsem dojela na pole. Nový stroj chytil (ehm, rozvod hnací síly dvěma klínovými řemeny) na první škytnutí. Rozjel se tak, že jsem za ním musela zlehka klusat. Nadšení maximální celých dvacet metrů. Pak se motor zastavil a nenechal se nijak přemluvit k dalšímu chodu. Po zkušenostech s ostatními motory jsem si povzdechla a vrátila se domů.
„Sekačka skvělá, pokos úžasný, ovládání jednoduché, jen budu potřebovat vyčistit svíčku, sem to asi uchlastala.“
„Máš tam benzín?“
Pohled plný břitů a výraz obličeje křičící „Debile!“
„Počkej, novej motor a zakarbonovaná svíčka… Cos s tím dělala?“
Detailní popis.
„A pustila sis přívod benzínu? Sem ti to zavřel, aby při převozu, taková páčka na boku motoru to je…“
„Jaká páčka?!,“ přerušuji manžela. „To na žádným motoru nemám.“
„Už jo. A koliks posekala?“
„Dvacet metrů.“
„Doóóoóbrej karbec.“
A tak jsem jela zpět na pole. Otevřela přívod paliva, motor chytil na první škytnutí, v poklusu jsem povlávala za řidítky a během chvíle měla hotovo.
Spadl mi kámen ze srdce a číše bolehlavu spadla do žumpy. Stihnu do zimy posekat vše, co potřebuji.
Pokud mohu porovnat – nová sekačka je po všech stránkách lepší než byla stará. A to i v čase, kdy stará ještě voněla novotou.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice bašta ze dvora. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

15 reakcí na Jela jsem tam a zase zpět a ještě jednou to samé

  1. Witch napsal:

    nejspíš Vás to muselo vyděsit, abyste nebyla zaplavena okamžitou radostí, na jakou nejste zvyklá. Dostala jste to po kapkách a ještě s úlevou téměř nevěřícnou, zkrátka to bylo vlastně zdravé 🙂

  2. Kutil napsal:

    Svatou trpělivost abychom někdy měli s vlastními ženami… 🙂

    • oldwomen napsal:

      Ano udělaly jsme chybu.Dopustily jsme, abyste uvěřili, každému jednomu z vás – vlastních mužů, že rozumíme, co chce sdělit i ve chvílích, kdy zatvrzele mlčíte, a že vidíme, co děláte, i ve chvílích, kdy jsme na opačném konci republiky.
      Kluci, už se s tím vyrovnejte. Mimosmyslové vnímání funguje jen v americký televizi a pak občas na Prima ZOOM 🙂

  3. jolana88 napsal:

    🙂 dooost dobrý – hmm, páčka říkáš? Neznám 😉 PS: tatin měl taky jednou pravdu – mluví o tom už deset! let 😀

  4. Witch napsal:

    Proti původně optimistickému náhledu na téma sekačky se mi teď znovu roztočilo před očima pár rudých koleček. Za plotem mám už PÁTÝ rok vysazené dva keříky. Když si vzpomenu, prostor kolem čistím do okruhu 1/2 m, kolíky jsou vysoké půl metru. byly. Včera jsem na 50 minut odjela do města a drahý spustil sekačku. Ano, žádala jsem vysekání TRÁVNÍKU, těsného okraje domu, abych mohla „dokrmit“ myšky při stahování do domu. Jinak je na sekání dosud nedokončených 100m čtverečních.
    První, co bylo, padlo mé oko na podezřele a věřte, že nedbale vysekaný pruh za plotem. Keře byly na více, jak šíři záběru vzdálené. Kopřivy u plotu jsou, z jednoho zbyly dvě větvičky, na druhém nechal zřejmě sekačku šrotovat, protože cítil ta dřevíčka – tam keřík vysekal do hlíny a kořenů. byl už 25 čísel vysoký, vypiplaný z maličkého keříku do hrsti. Největší kolík úhledně položený vedle na vysekaném…
    Už i synci se ptají – dokonce na upozornění táty – kde přesně nesmějí sekat a parkovat. Keře byly vysazeny kvůli ozdobě i kvůli tomu, aby bylo obtížnější nabořit se nám do plotu a pokračovat do kuchyně. Stromky, které měly chránit dřív, nám vysekali při rozšiřování silnice (zbytečně).
    A JAK TO MÁM, SAKRA VĚDÉT?! To se už muselo pořádně udělat!!!
    Ne, nejsem vdova. Obrečela jsem to, zatímco v dáli řval stroj a manžel si pohvizdoval… Jo a na tom vysekaném místě za plotem nechal hned vedle pruhu se zničenými keříky tak metr široký bordel.

  5. Kutil napsal:

    Ona: Nenačítá se mi ajped, co mám dělat?
    On: A vypnulas ho a zapnula?
    Ona: Přece nejsem debil.
    A on musí poslední větu správně dešifrovat, tedy: Právě proto, že jsem ho vypnula a zapnula, ale stále se nenačítá, se tě ptám, co mám dělat.

    (Ovšem chápu, že příběh Witch to neřeší. Možná to chtělo před sekáním jasně říci: „Podívej, tady a tady jsou keříky, kterým se musíš sekačkou bezpodmínečně vyhnout, jinak je zničíš a tím mi způsobíš újmu. Rozuměl jsi? Zopakuj mi to.“)

    • Witch napsal:

      Kdybych věděla, že přestane lézt po zdi a vrhne se na sekačku… Tohle je totiž evergreen. hortenzie už je jen poslední ze tří, dvacet roků odolává, nyní obklopena pěti kolíky, nicméně vysoká jen třicet čísel. už má strach růst., přejetá byla snad sedmkrát. zhruba dvacet let jsem běhala kolem živého plotu, přistřihávala, pak kluci viděli elektrické nůžky. Bez mého vědomí a názoru je vyzkoušeli, chlapsky se poradili, o kolik bude plot užší. Naštěstí synek zastavil po dvou metrech, protože mu bylo divné, že už seká jen suché větvičky. tatínek věřil, že je lepší, a zlikvidoval několik dnů po mém nadávání, opět bez mého vědomí a přítomnosti, deset metrů dalších. takže smrkový plot, který byl jak když střelí, je na vykácení. jo, ale ty vršky marně žádám seříznout už dva roky, na to nikdo nesáhne a já nedosáhnu. No, už budou volné štafle a pilka ještě řeže… 😉
      Tam, co zmizely včera keříky, se sekat nemělo a už dva roky nejmíň nesekalo! jenže když jede mašinka, tak je to prostě asi orgasmické nebo co.

      • Kutil napsal:

        🙂 No, u nás na vedlejším pozemku se nesekalo patnáct let. Možná by se měl pan manžel stavit…

        • Witch napsal:

          Nojo, pomluvila jsem ho hezky. On má trochu pohybové problémy a když je mu dobře tak je rád, že zvelebuje barák a tak nějak pomíjí jiné věci. Prkotinky, víte? Pořád mu vadí, že není tak výkonnej, jak je u nich v rodině zvykem. Akorát mi teď vytanulo na mysli, že bychom prý mohli dole na pozemku vysázet sad. Tedy z koupených stromků. Beru to jako silně sebekriticky a uvážlivě pojaté, protože co jsem sázela do řady malé výhonky slivoně, zamyslel se jednou nad tím nesmyslným pruhem vyšší trávy… Já se taky poučila, zkusila jsem to jen dvakrát. 😉

          • Witch napsal:

            A abych byla spravedlivější, tak to vzniklo i díky další chlapské domluvě o tom, že se na tom místě vlastně nedá nic malérově osekat, jenom muž zajel víc bokem… takže holt jedno z dalších nedorozumění.

        • oldwomen napsal:

          Vám pošlu na jaře kozlíky na výpas…. Kozí huba dokonalejší nejvýkonnějšího křovináku kombinovaného s motorovou pilou. Zlikvidují spolehlivě i vzrostlé stromy. O bodlácích, kopřivách, lebedě a podobném nemluvě.

          • Kutil napsal:

            Raději bych Kozlíky velkopopovické, dvanáctku, prosím… 🙂

            • oldwomen napsal:

              Dobrá volba. Jednou to jistě dáme dohromady. Někde na půli cesty. Kozla velkopopovického ze světa sprovodím snáze a raději, než kozlíka vlastnoručně odrozeného. Ani v jednom případě na barvě kozla nezáleží 🙂

Zanechat Odpověď

