Polojasno, střídavě oblačno, místy déšť

Pátek 1:20 hod
Tak si to shrnem.
Linecké ze dvou dávek promazané ještě za tepla vlhne v krabičkách. Právě teď.
Knedle houskové a bosáky chladnou, překrojené, na mřížce. Už půl hodiny.
Kilo krup uvařeno, po dávkách do polévky zamraženo. Od pondělka.
Kilo krup uvařeno a propláchnuto okapává v cedníku a čeká na ranní promíchání s majoránkou, česnekem a spařenými houbami. Samo, že větší část půjde opět nasáčkovat jako čisté zavářkové. Ještě se z nich kouří.
„A teď, tatínku, upeču kubu“ bude zítra odpoledne slízávat smetanu manžel.
Strčit kastrol do trouby dovede i stoupa.
Tchán bude mít radost, jakého má šikovného syna.
Já si střihnu páteční polední spaní. Kdo mne vzbudí, tomu prokousnu hrdlo. nebo ho alespoň bacím litinovou pánví.
Mám před sebou po všech stránkách odpočinkový víkend.
Bez manžela, robátek vlastních i přibyvších, bez symbiontů nesetřesitelných.
Užiju si to i kdyby čert na koze jezdil.
Pátek, 6:45 hod
Ach jo, kde mám nůž, že prý se zvíře nemůže přežrat, stejně bys za měsíc šel, zastavený bachor ti už nahazovat nebudu. No jasně, máš ho plný pšenice. Kde ses k ní dostal, to nechápu, vše je zavřené. Sedm kilo čistá váha plus droby a hlava. Slušný.
Pátek, 9:30 hod
Ano dáme kafe, ne nic z města nechci. Ne, nebudu si zítra vařit, jsem celý den pryč. Ano, hned od rána a vracím se ze tmy. Opravdu nechci.
Pátek, 12:15 hod
Jeď opatrně, pozdravuj, máš všechno?, zavolej jak dojedeš.
Pátek, 13:00 hod
Začalo to nenápadně – že jen utřu vlhkým hadrem prach a kávová kolečka ze stolku s noťasem. Voda v kbelíku velmi, ale opravdu velmi, zhoustla. Balakrylu na podlaze ubylo, červeného hydrovosku prosvítá podstatně víc. I barvy nábytku se staly jasnějšími.
Pátek, 15:40 hod
Zív, uá, co to? Aha už hodinu, zapomněl hned volat, myslela jsem si to, co Bára? je zanorovaná pod dekou, jo jo, pozdravuj, zív.
Pátek, 15:42 hod
Báro, teď ne. Dvě hladce, dvě obrace, kolik že to řad? Báro, vydrž, jen vyměním jehlice….
Pátek, 18:10 hod
Tak jo, jezevčíku. Hřbet v troubě, nohy v mrazáku, býložravci i ptáci obstaraní, jdem dřít na panské. Hladce, obrace…
Sobota, 0:30 hod
Asi by to už chtělo zalehnout.
Sobota, 7:00 hod
Ještě jedno kafe bych si dal, než pojedu dál, ještě jedno kafe krucinál…
Co s sebou? Rozpletené rukavice? Pončo? Pončo ne, něco malého. Rukavice. A podsedáky pro Anderu. A Petře hotové návrhy háčkovaných, sakra, kde mám ten křížek…
Sobota, 8:15 hod
Adrenalin na dálnici. Zpátky jedu po starý.
Sobota, 9:30 hod
Sluníčko moje, nezlob se, že tě budím, jsem už u nádraží a teď najednou nevím, vypla jsem světla? jen vykoukni, parkuju ti pod okny. Nesvítí. No, jsem už od rána drobně mimózní, jo, odpoledne se stavím.
Sobota, 9:50 hod
Co to je? Jak z provozních důvod zavřeno? Proč? Ale odemčeno je. Aha, tak jen neděláte kafe, protože nepřišel barista. Zrzavá těhotná nakoukla a odešla. Ne, jsem v pohodě, jen vstřebávám informace, tak třeba černý čaj s mlékem, si u něj zauzlíčkuju osnovu, můžu tady v rohu celý stolek, na půl hoďky, aha, nemáte na nikoho kontakt, (vždyť jsem nemazala textovky sto let a jak jsem v květnu bourala, tak mi holky psaly, tady jsou dvě čísla, nevím čí, zkusím), jejda Andreo, já zapomněla, že dnes nepřijdeš, fakt máš číslo na Mílu? Jsem tu já a pak jedna slečna, co háčkuje moc pěknou sněhovou vločku, jo nafotím.
Sobota, 10:35 hod
Jejda, Míla, Renka, Martina a Lenka. Juchů, babinec se koná. Šupajdá do separé, štěbety štěb, plky plk, takhle se to motá, šáhni si na bejbylamu, ách, slinty slint, pravá šetlendská, povídej, přeháněj, jak bylo na Yarndale? Počkej, mluví s Petrou, Petra nepřijela, ani to neměla v plánu, chichi, zrzky mají populační explozi.
Jak to, že máš kafe? Co, barista nakonec dorazil?
Sobota, 16:20 hod
Sluníčko moje, jsem už v Masný, za chvíli jsem v Žabinách.
Sobota, 17:25 hod
Adrenalin na dálnici, protože na staré je doprava v jednom pruhu – slalom mezi kužely nahražen čekáním u semaforů.
Sobota, 19:27 hod
Sluníčko, jsem před vratama, děs běs, mlha příšerná, se nedalo, hodím seno a asi usnu.
Sobota 19:32 hod
Toš, zítra o jedné donděte, vemte to přes humna.
Sobota, 20:15 hod
No co to je to to? Potvrdit prodej? No samo litr! ENTER! Potvrzeno. Tý vago a hned tři.
Tak hurá na panský. Aby byly volné ruce a čistá hlava k dalšímu tkaní.
Sobota, 23:09 hod
Báro, taky máš malý vočíčka?
Neděle, 5:20 hod
První kafe, průlet blogosférou, s rozbřeskem sprint kolem zvěře, tanec se smetákem.
Neděle 8:50 hod
Ach, to je blaho, nedělní prodej v hypersuper
Neděle 10:00 hod
Chovatelský areál, jak dál, když Tonda umřel? Můžu převzít…, ne, to ne…
Neděle 12:05 hod
Tak přece nebudu čekat naplano, shodím trávu za humny a nebudu muset odpoledne na louku
Neděle 12:49 hod
Né, dobrý, mám hotovo, jen šoupnu sekačku za vrata, pocem Mikky, kdy že se začala? No, to už je skoro pozdě, se mu nechce, ale ne, flémuje, dobrý, drží, byl tam? nevím, byl, tak ještě jednou, a je to.
Majitel kozy popisuje letošní trojčata, všechno kozlíci, každý jinak barevný, všichni bezrozí. Já se směji, že i u nás byl letos samčí rok a tak je co dát do pekáče.
Mikky mlčí a znovu naskakuje na kozu. A znovu a ještě.
Minimálně sedmi skok to byl.
Neděle, 14:15 hod
Tak povídej, přeháněj, jak bylo? Týjo, fakt? Jů…

——————————
Užila jsem si volný víkend?
Jsem na vážkách.
Ale jo, užila.
Sice ne tak, jsem jsem si vysnila, ale ve finále – DOBRÝ!

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice Až já budu velká ..... Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na Polojasno, střídavě oblačno, místy déšť

  1. kecka zpod komonca napsal:

    dobrý report, už jsem myslela, že to byl propadák, když se nikdo nikde nezmiňoval…..mrzí mně, že jsem nebyla, ale příště to určitě klapne (pokud si neuděláme soukromý sraz dřív)

    • oldwomen napsal:

      Nakonec to bylo velice tvůrčí a po všech stránkách přínosné setkání. Další by mělo být dušičkové.
      Pro rande někde ve Zlíně hlasuji všemi deseti 🙂
      Středa? Tato středa?

      • kecka zpod komonca napsal:

        jejda, ty jsi nažhavená… smím požádat o odklad? příští týden? to by bylo lepší…. „dyž my máme fčíl v nedělu hody….“
        a auto už máš zdravé?!?!

        • oldwomen napsal:

          Dobře, ale zůstala bych u středy, jestli by to šlo.
          Doufám, že už ano. Mám nové rozvody, vstřikovací čerpadlo i s řídící jednotkou, opravenou vzduchovou váhu. Nafasovala jsem aditivum, že tankovat jen plnou a do ní odmáčknout do odměrky, protože naftu máme v kraji moc suchou…. Jezdím už rovné dva týdny (dnes), ale nějak se stále s Traktorem, toho jména Druhým, nemohu sžít. Žádné jiskření se nekonalo, láska na první pohled nevznikla. Tohle bude běh na dlouhou trať charakterizovaný „láska nehněvaná není milovaná“. Přitom je to, objektivně, lepší auto než nebožtík Traktor První.

Zanechat Odpověď

