Bude zima, bude chlad, zas mě budou nohy zábst

Nohy mne zebou setrvale. I v parném létě. Válenky místo bačkor mají svůj půvab, ale být bosky je příjemnější a navozuje pocit domáckosti.
Obdivným vzdycháním nad šikovností přeshraničních krotitelek přízí způsoby všelikými opomíjím své vlastní dílo. Práci za kterou se rozhodně nemusím stydět. Vyrovnejme se s prostým faktem: tato samochvála nesmrdí.
V padesátikilovém balíku ořezu bylo kilo prachu, půl kila volných nití o délce deset centimetrů až půl metru, třicet kilo pichlavého bílého lnu, osm kilo modrobílého pichlavého lnu, sedm kilo měkké smetanové bavlny s růžovým a nebo modrým proužkem a zbytek tvořila směs lnu a bavlny v barvě dávných pytlů na brambory. Směs rozdílného složení, tloušťky, ale i délky „třásní“ kdysi osnovních nití.
Bála jsem se, tuze moc jsem se bála, namotat na tkací jehlu nejchlupatější a nejsilnější „pytlovinu“. Těch pár klubek, co jsem z balíku vymotala jsem uložila na samé dno koše. Na pak. A střídala bílý ořez s tričkovinou, co ze skříní kamarádů vypadla. Nevkusně dlouhou dobu nepojízdná, z koše odtálo bílé, začalo vykukovat blátivé. Chlupatina se hlásila o své místo na slunci.
Neochotně jsem vzala to nejmenší klubíčko. Že teda zkusím, že třeba na lem…
Přitloukat útek byla dřina neskutečná.
Vyrobila jsem si puchýř.
Zapomněla jsem měřit délku. Práci jsem ukončila až když jsem nemohla pohnout se zbožíjovým válcem.
Tlustýho hnusnýho pytlovinovýho nemám v koši ani milimetřík.
Mám dva a půl metru dlouhý a šedesát centimetrů široký běhoun, na kterém je radost stát bosou nohou.
Nedám.
Neprodám.
Moje.
IMAG2398

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice Až já budu velká ...., šmodrchání. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na Bude zima, bude chlad, zas mě budou nohy zábst

  1. oldwomen napsal:

    To je neskutečný, jezevčice snad zvládá umění klonování sama sebe.

  2. vlaďka napsal:

    Nedivím se:-) A kovářovic kobyla nemusí pořád chodit bosky, no ne?

Zanechat Odpověď

