ČEZ – tentokráte velice čitelný

Je to tu zase. Vyúčtování elektrické energie.Stále nevím, kolik vlastně platím v konečné částce za kWh, nejsem schopna (a vlastně ani ochotna) sledovat navýšení, či snížení, tu za samotnou energii, tu za některé výpalné na spotřebované kilowatty vázané.
Spotřebu máme plus mínus již několik let stejnou. Snažím se mít zálohy v takové výši, aby nedoplatek nebyl vyšší, než je právě měsíční záloha. Protože záloh je v roce jedenáct a dvanáctý, u nás zářijový, měsíc je návrat ke stavu nula.
Letos se podařilo, máme přeplatek. Žádnej voheň, ale lepší, než drátem do voka. Jenže copak to vidím? ČEZ nedoplatek ať je jak chce vysoký, chce po odběrateli hned a v plné výši a na splátkový kalendář neslyší, ale přeplatek vrací tak, že odběrateli „odpustí“ příslušný počet záloh. Tedy vrací ve splátkách. Plus okamžitě snižuje výši zálohy, aby se při následujícím vyúčtování odběratel řádně prohnul.
Ou-ou, takto ne.
Vytáčím číslo zákaznické linky, tak jak každoročně, chci upravit výši záloh. Řádně oproti předpisu navýšit. Letos nikoli plus pětistovka k předepsanému, ale návrat na loňský plat, tedy na dvojnásobek aktuálního předpisu. A děje se, co by mělo být běžné. Operátorka ťukáním do klábosnice upravuje zálohy do mnou určené výše a ještě zadává příkaz na vrácení přeplatku v plné výši na uvedený účet.
Drahý si změny nepovšimne a já mám zase o fous větší rezervu pro případ ztroskotání.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice jak to vidím. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

7 reakcí na ČEZ – tentokráte velice čitelný

  1. jolana88 napsal:

    nejsou jen praktiky ČEZu 😦 a udivuje mě každoročně – a rozčiluje. Někteří operátoři dokonce klidně tvrdí jak „NEEgzistuje“ ..

  2. kecka zpod komonca napsal:

    ano, ano, přeplatky vracíme, ale až na vyžádání…. (jiná firma…)

  3. Kutil napsal:

    Přeplatkem jim každý měsíc bezúročně půjčujete, nedoplatkem oni vám, hezky je to na tom světě zařízené. Ale i to, že jste si zavčas zvedla zálohy, svědčí, že vás přeplatek těší. A ani k tomu nepotřebujete drát. My máme taky už asi třetí nebo dokonce čtvrtý rok po sobě přeplatek, a to bez snižování záloh. Z vrozené lenosti mi to přijde lepší, páč se o všechno starají oni, nemusím myslet na to, co je do kdy zase třeba zaplatit…
    A třeba za vodné (stočné neplatíme) na zahrádce jsem byl nucen složit roční zálohu 800 Kč, sezona končí a my máme souhrou okolností natočeného pouze jednoho Kubíka. To jsem zvědav, jak se budou tvářit, až mi budou těch sedm stovek a drobné vracet. 🙂

    • oldwomen napsal:

      U nás platba ČEZu je spojení všech energií, co se platí v „paneláku“. Teplo, teplá voda, vaření… Tak logicky dbám, aby byla výše zálohy dostatečná. Nedoplatkem, také jsme měli 😦 , bezúročně nepůjčují nic. Nedoplatek musíte uhradit celý, na splátkový kalendář nejsou ochotni přistoupit. Přeplatek se mi daří držet několikátou sezonu v řadě. Tento byl díky nezimě velice milý.
      Chichi voda- na jaře jsem se dohodla, že odečet udělám až na podzim. Poseldní stav na vodoměru byl patnáct. Když jsem měla teď odečítat, lilo. Tak jsem to plácla od oka. Devatenáct. Když po třech dnech lejt přestalo, koukla jsem, jak moc jsem se sekla. Sedmnáct bylo na počítadle. Tak to budu dávat do pravdivého stavu minimálně tři roky 🙂 Městskou vodu používám jen na vaření. Převážnou část roku jsem sama doma a tak vlastně nevařím 🙂

      • Kutil napsal:

        Ale máte měřák a víte, jak na tom jste. Když jsme ještě měli plyn, pamatuju, jak ho jednou mezi prvním a druhým měřením, tedy za rok, třikrát zdražili a spořebu vypočítavali podle koeficientů. A sama píšete, jak je to u elektriky, bez klobouku a bos…

  4. vonrammstein napsal:

    EoN dělá to samý. Jestli voni to nebudou nějaký příbuzný. Třeba Kohn a Roubicek.

Zanechat Odpověď

