Jestli tě štvu vlastnictvím jen a pouze mého pokoje, nečti dál

Ne snad, že bych se po bezmála roce nemohla stále svého soukromí odděleného od zbytku rodiny nabažit. To opravdu ne. Jsou dny, kdy kytky na parapetu sepisují petici a dožadují se v ní alespoň kapky vody, a jsou dny, kdy si na listy natahují boxerské rukavice, aby si vybojovaly zpět alespoň prostor potřebný k dýchání. Nesmírně si považuji, že mohu mít rozděláno a neuklizeno několik technik současně. Jsem ráda, že ze zbytku domu zmizely útržky a odstřižky a cancourky že manželské lože již není jehelníčkem a tak podobně. Jsem ráda, že z nočního stolku zmizel notebook a místo něj se tamtéž objevila kniha. Momentálně výběr povídek O robotech a lidech. Jsem ráda, že se mi podařilo oddělit pracoviště od „doma“.
Jsou to takové drobnosti. Jsem zvyklá upíjet vlažný čaj a má spotřeba kávy (nebo potřeba kofeinu?) je celkem vysoká. Nějak se stalo, že čaj k práci si vařím do jiné konvice a piji z jiného šálku, než čaj, který popíjím třeba pod pergolou a nebo v kuchyni. Stejně tak hrnek na kávu. Talířkomiska na ovoce. Tkací zástěra na židli v jednom koutě, myšák (bonekanová vložka do montérkové blůzy) místo svetru na opěradle židle v protilehlém rohu místnosti. Nikoli v kuchyni či na opěradle křesla.
Přiznávám se, že kdysi dávno, někdy vloni, ještě než jsem prvně umyla podlahu a než první špendlík a odstřižek nitě spadl na zem, jsem si říkala, že bych mohla v pravidelných intervalech nafotit panoramatickou soupravičku, že bych se pak, až budu mít chromý ruce a místo skel v brejlích popelníky, se kochat a vzpomínat… Sice sem tam fotos tvořivého bince mám, ale periodicita veškerá žádná, panoramata se nekonají, jen sem tam kus hadru na dveřích, případně rozvalená Bára a nebo Bára blokující svým tělem mé pracovní (šicí či tkací) úsilí.
Vlastně se pracovnu (trucovnu, zašívárnu, nazvi si jak chceš) potkal osud krávy a koz a svině a slepic a králíků a sejrování a zase si doplň co je ctěná libost. Nezevšedněla. Dokáže každodenně překvapit, potěšit, potrápit. Ale jen mne. Popis těchto drobných soukromých radostí všeho druhu by byl velenudným. Protože každodennost je furt a dokolečka a neustále se opakující. V pátek i svátek.
Také jsem vloni utrpěla fixní ideu, že už je s mobiliářem v pracovně stop stav, že už se ani tříska, ani voština, ani skobička nevejde a že až se zmátořím a nastřádám na dospělý vertikální stav, že bude muset být jen a pouze na míru a jen a pouze na místě šlapacího šicího stroje po prababičce, který mám stejně jen jako dekoraci, i když kdybych jej promazala… . Tak, přátelé, tato idea byla mylná. Častý osud ideí. Čeká mne drobný stěhovací chaos, v oblasti pracovní skříně Nitka zejména. Bářiné sabotáže mne donutily se hluboce zamyslet. Joj, vrtání dlouhých hmoždinek do kotovicových (kotovice je nepálená cihla – vepřák snad známe všichni) zdí a montáž police přes celou délku zdi pěkně těsně nad dveřmi. Dvou polic. Nad dveřmi vchodovými jedna a nad dveřmi do nikam druhá. Na koše a krabice s klubíčky a vatelínem a nerozčesaným rounem i vlněnými česanci.
Také jsem vloni trpěla fixní ideou, že když splním svou část k nastolení domácího pořádku, že se drahý zastydí nad svou inertností ke stavu domu a rozhýbe se. Jestli se zastyděl, nevím, ale nerozhýbal se. Nejspíš čeká na pana SE, který mu nasliboval, že TO UDĚLÁ.
Takže police jsou můj boj a jsou zapsány v říjnovém timemanageru.
Také někdy po Vánocích, když jsem se prala s vymýšlením ploché otočné a naklápěcí herdule, mi manžel přinesl z práce, že to v rámci rušení firmy vyhazují a že by se mi to třeba mohlo hodit, pantografický držák monitoru. Poctivý výkovek, který měl unést i patnáctipalcový monitor k ultramoderním počítačům vybavených proceserem Intel tři osm šest. By se i hodil, na plochou herduli, kdyby se nenaklápěl přesně opačně. Nakonec se hodí stejně – jako držák cestovního stojánku pod válcovou herduli. Nejraději paličkuji ve stoje. Nejméně mne pak bolí záda. Držák monitoru není tak zdobný jako nastavitelné krajkářské stojany, ale funkční je stejně. Možná, dík velikosti podložky i funkčnější.
Aktuálně si směsice chaosu, smetiště, útulnosti, líheň snů i experimentů s průzkumemy slepých uliček užívám velice intenzivně. Je fajn zahnízdit v měkké posteli a zachumlaná do deky háčkovat rukavičku. Je příjemné postavit se na chlupatý hadrák a přehodit jeden pár paliček s druhým a jen tak, mimoděk, při usrkávání čaje z hubičky do hubičky 🙂 zjistit, že těch přehození je dvacet čísel na délku celkem širokého okolku k ubrusu. Je příjemné usnout s pletením v ruce jezevčíkem na klíně. Je nesmírně cenné vědět, že přes veškeré vnější zdání stagnace, postupuji. Byť tempem líného hlemýždě. S klacky padajícími pod nohy to ani rychleji nejde.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice jak to vidím, povzdechy. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Jestli tě štvu vlastnictvím jen a pouze mého pokoje, nečti dál

  1. Kutil napsal:

    Vy to popisujete tak sugestivně, že snad začnu taky paličkovat… 🙂

    • oldwomen napsal:

      Kvůli tomu pantografickýmu stolku, že jo 😀

      • Kutil napsal:

        No, přiznám se, že si ten pantografický stolek neumím představit, znám lampu na pantografu, ta se tak jako vytahovala od zdi a zase zasouvala, ale že by stůl? Vlastně stolek. Pravda, na herduli by takový lampový pantograf stačil. Herdule – to je taky název. Rozhodně nevyvolává asociace s něčím tak křehkým, jako je krajka… Vy teda máte koníčka.

  2. kecka zpod komonca napsal:

    přečetla jsem, s dovolením
    neštveš, přeju ti to a závídím

  3. jolana88 napsal:

    neštveš, nezávidím .. přeju. Pantografický stolek? nemám představu …

  4. Třpytka napsal:

    Oddělení pracoviště od doma je i pro mě velmi důležité, práce a místo pro odpočinek by mělo mít jasná pravidla..

Zanechat Odpověď

