Toulání chtivá Svině VS mé já Hodinový manžel – pro dnešek remíza

Již jsem dala inzerát – a zase jej stáhla. V průjezdu je odstavený dočasně nepojízdný Traktor, toho jména Druhý, ve dvoře vrak Traktoru Prvního. S případným kupcem Svině, jedno zda dál na chov a nebo do salámu, protože Svině má maso vyzrálé a libové, bychom stejně Svini nebyli schopni nijak a na nic naložit. Jistě, uspávací šipka, smyk z plachty, héééj rup na vůz… nekoukejte se tak často na Veterináře v akci na ZOOMu. Stalo se. Svině má času fůru. Já už méně. Svini láká nastávající babí léto k procházkám. To mne také. Svině touží po společných výletech, já bych raději upřednostnila sólo špacíry. Ano, i bez psů, milá Baruško uňafaná. Ano, i bez koz, Mikky naparfémovaný pilně flémující testosterononem přetékající. Už je to nuda. Ozve se zoufalé bučení krávy, hystericky se rozštěká jezevčice. Béřu do pravé ruky akučku, do kapsy hrst vrutů, v levé, silnější, ruce nesu kbelík prasečích lahůdek… a jdu dělat ticho ve stáji a předcházet oraništi na dvoře.
Pár dní byl klid. Vychytala jsem všechna slabá místa hrazení. I Svině je ráda, když je cesta ke svobodě umetená a není třeba na ní vynaložit velkého úsilí. Pak Svině objevila, že sváry výpletu branky se nerozebiratelně jen tváří. Začala ignorovat prasečí hračky a pomalu, systematicky, v tichosti při díle, svár po sváru, smrknutí po smrknutí, silou rypáku i obratností čelistí, došla cíle.
Je pravda, že kolem oplocení sadu jen chodí a pilně značkuje, ale všeho do času. Drátěné pletivo, kdyby se rozhodla jít s tažnými ptáky vstříc širým obzorům, není překážkou.
Při obalování svetrošatového zkostnatělého snu masem i kůží a i při dřině na rukavičkovém panském jsem přemýšlela kudy tudy na Sviňu. Než Traktor, toho jména Druhý, bude opět pojízdný a já znova zveřejním, že prodám nebo vyměním…, nebo než se ochladí natolik, že bude možné bez rizika zkažení masa zavolat řezníka, škrtnout pod kotlem, dokoupit střeva a rozdýmit v udírně.
Také nesmírně moc potřebuji půldenní holčičení a babinec. Je pozítří. Ráda bych.. Co? Jaké ráda bych? Už je to skoro otázka zachování duševního zdraví. Jenže jak si užít nějakých sto kiláků vzdáleného mejdanu, když bych stále měla mít nastražené uši na zavrnění mobilu a Staříkovo zoufalé „Pomóóóc, Svině je na dvoře“, s vědomím následné hádky dle mustru „Jede Valach z Rusavy, z té hořejší hospody…“.
Kráva se rozeřvala, fena rozječela. Vzala jsem vědro prasečích dobrot, vruty, akučku, brejle. Ano, jistě, brankou. Svině obešla sad, vůně dobrot jí přilákala domů. Byla jsem připravena. Šlo to rychle. Minimálně týden se ze stáje bude ozývat jen a pouze spokojené přežvykování březí krávy. Ještě poslední vrut, už jen pro jistotu. Fouknutím chlazený křížový ořech ve sklíčidle vrtačky.
Sviní pokus o odhození překážky. Chachá, já se k tobě dostanu, ty ven pěknou chvíli ne. Sviní pohled mi říká zcela jasně: „Zkazilas mi odpoledne.“, můj jí sděluje: „Já jsem tu šéf.“.
Zkusila jsem. Došla jsem poznání. Vepřové jíst nepřestanu. Lít syrovátku do kanálu a nebo do prasete – vítězí prase. Jen uberu. Na práci i na druhové pestrosti. Nemám/nejsem sama schopna vybudovat úprku vzdornou prasečí odchovnu. Nebudu, i když umím, dělat vlastní selata. Napíšu se do pořadníku k chovateli, co dělá jen a pouze prasata, do sousední vsi.
Drahá Svině, promiň, Tvůj čas se naplnil.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice bašta ze dvora, někdy strašně kecám, povzdechy. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

4 reakce na Toulání chtivá Svině VS mé já Hodinový manžel – pro dnešek remíza

  1. jolana88 napsal:

    😀 Akučka proklatě nízko … specializace, kooperace .. – super nápad. PS: Sfiňa Sviňa mě ale stejně pobavila…

    • oldwomen napsal:

      Mohlo mi k poznání stačit vítací prase Karel. Nestačilo. Svině se v říji stává po prasečím způsobu mazlivou. To je pro člověčí tělesnou stránku zdraví ohrožující. Dvakrát jsem jí zkusila (březen, srpen) inseminovat (mezitím jsem nebyla schopna dojet do Grygova pro semeno a dostat se i do Města k vlaku pro spěšnou zásilku byl velký problém, poštou neposílají, ani kurýrní službou) a nepovedlo se. V březnu sice semeno vzala, ale přeběhla se, v srpnu nenatáhla, takže březí není.
      Do roka věku je prase pitomý a drží se v chlívku a je spokojený. V roce a půl je už drzý a vymejšlí, dvouletý udržíš už jen snad v protiatomovým krytu. Tahle potvora Svině se naučila otevírat pevný ryglík, co je na brance z vnější strany. Je metr dvacet nad zemí a já mezerou k němu odnikud ruku neprostrčím. Nechápu. Ale asi to byla dřina, protože delaborovala výplet 🙂

      • jolana88 napsal:

        to by byla žádost o grant jak vyšitá 🙂 výze by se přetrhly v inovátorských reprtážích. Pro mojí muší váhu je ohrožující i nedospělá doga (vyzkoušeno), takže se mnou by to holka měla jednodušší ..

  2. lukrecia napsal:

    Zvíře – jakékoli člověkem chované, domestikované – má jedinou zásadní snahu: vzít roha, i když se jeví jako ukázněné a neprchající. Ne, že bych se bála koní, ale respekt k nim mám. Sousedi je nechávají popásat, ohradník by měl plnit svoji funkci. Leč ouha! Nezavřená vrata a sousedovic prchající tříčlenné stádečko – jak to asi může dopadnout? Šok ze svině, když je člověk vycvičený je jedna věc, představa koní, dovádějících na dvorku je věc druhá. Tak nám přeju dobré nervy. Svini lze uklidit do jitrnic, ale kůň? A oni zdrhávají v téměř pravidelných intervalech. Někdy po cestě, pak zas po poli, nebo vyrazí na náves. Pak si můžeme dva až tři měsíce odpočinout a koná se další akce. Pozorovala jsem, jakou techniku konící využívají ke svému osvobození. Jsou rafinovaní. Já jen užasle zírám.

Zanechat Odpověď

