Zmlkni, prosím.

Chvátám. Nechci riskovat pobouřený telefonát „no-prosim-tě-kde-vězíš“, pán tvorstva nečeká, na pána tvorstva nutno čekat. Bez ohledu na důvod zpoždění.
Stíhám na vteřinku přesně. Z nádražní budovy se rojí ti, ke kterým domů nevedou koleje.
Motor nevypínám. Jeho Výsost je již u auta. Vystupuji a otevírám kufr. „To je zbytečný, si dám bágl na klín“, říká.
„Si tam chci hodit kabelku,“ maskuji touhu se vézt.
„Hele, počkám. Nevidím přes tu dodávku. (A taky přes tvoji hlavu)“.
„Můžeš.“ Není to tak docela informace. Zní to jako rozkaz.
Zařazuji se na konec kolony aut snažících se vyjet z nádražního parkoviště. Hlavní silnice je i večer dost frekventovaná, přes keře oddělovacího pásu je špatně vidět. Řidič prvního auta bude odbočovat přes dva pruhy a čeká, až to bude opravdu bezpečné.
„Zakázal bych kamiónům vjezd do města,“ sní o své velikosti malý říditel zeměkoule. „Sem si to myslel, že to bude brejlatá bába,“ pokračuje, když se kolona hnula. „Se na to podívej. Šedivá a brejlatá. Jen hučka chybí.“
Běžně si svůj fyzický věk nepřipouštím. Možná bych jindy proud macho-keců přešla mlčky. Nevydržela jsem zůstat nad věcí. Skočila jsem do proudu chlapských mouder:
„Miláčku, také jsem šedivá a brýlatá a klobouček mám u kabelky. Chceš si přesednout?“
„Za šera už nevidím“, zkrotl.
Celou cestu domů mluvil o počasí.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice povzdechy. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

12 reakcí na Zmlkni, prosím.

  1. jolana88 napsal:

    🙂 STEJNÝ, Jsou stejný … na to, že neumějí lítat jim to dost kecá 😀

  2. vlaďka napsal:

    Přišla tam taková stará bába, tak 60… pravil můj osmapadesátiletý muž 🙂 Jojo, okolo všichni stárnou jen moje Já si to nepřipouští.

    • oldwomen napsal:

      Vlastní věk si připouštíme málokdo. Už jsem alergická na neustálé poukazování na chyby a omyly druhých na straně jedné a na velkorysé přehlížení vlastního lemplovství a neplnění slíbeného na straně druhé.

  3. lukrecia napsal:

    Teď si představte blondýnu, usazenou na místě spolujezdce. Blondýna nemá řidičák a netuší ani to, kde má auto ruční brzdu. Vleze do auta a – kecá. Radí, protože zná předpisy. To jsem já. Ten, kdo mě vozí, musí být světec.

    • jolana88 napsal:

      pokud není hluchý, tak rozhodně… přiznávám upřímně, že v mém případě bych to viděla na spousty „jarních kilometrů“ ..

      • lukrecia napsal:

        A jak dovedu být hysterická! Nesnáším, když jsme obklopeni kamionama, to se nacházím mezi záchvatem šílenství a bezvědomím. Když jsme jeli po dálnici a kamioňákovi vedle nás koukala noha z okýnka a bylo mi vysvětleno cosi o tempomatu, myslela jsem na nějakou dobrou medikaci – pro toho chlapa s tou nohou a pro mně taky. Člověk potřebuje pochopení, ať je za volantem, nebo vedle, jsme na těch silnicích jen banda zoufalců. Na jedenácti kilometrech potkáte dvakrát práce na silnici, nebo stříhající traktor, který neuhne, slabší povaha si nutně musí zoufat.

        • oldwomen napsal:

          Lukrécie, stříhající traktor i při sebelepší snaze nemá kam uhnout. I když je to vopruz se za ním v nepřehledném úseku ploužit.
          Lepší noha z okýnka, než noviny na volantu. I když na přes hubu je oboje.
          Nominuji vašeho osobního řidiče na Řád svaté trpělivosti. Snesu toho celkem dost, ale mám své meze. Již jsem zastavila na krajnici a požádala spolujezdce, aby vystoupil a podíval se na zmenšující se zadní obrysová světla. Je to taková podivnost. Běžné auto má jeden volant, jeden brzdový a jeden plynový pedál a taky jeden pedál spojky a JEDNOHO řidiče.

          • lukrecia napsal:

            Věřte, nevěřte, čekám, že na Zemi je chlap, kterýmu by případně mohla vyrašit křídla – pokud mu nebouchnou saze a neskolí mě šaltrpákou. Jsem na silnici a ztrácím soudnost. A po kinedrilu mívám průjem. Takže je tady dilema : Zešílet, nebo…

            • lukrecia napsal:

              Na to hlavní jsem zapomněla: Být vyložena u silnice mi nevadí, někdy bych s chutí vyskočila za jízdy, ty kamiony mi fakt nedělají dobře. Jsem schopna se pak i zatoulat kdesi v polích. V zimě by to bylo nepříjemné. Vzpomínám na doby, kdy aut nebylo tolik. A nechápu, proč ty náklaďáky neposílají vlakem.

Zanechat Odpověď

