Moh´to nechat plavat….

Je tomu minimálně půl století. Generální tajemník Ústředního výboru Komunistické strany Československa soudruh Gustáv Husák měl dlouhý a zásadní projev. Jeho obsah a doslovné citace plnily první stránky všech tehdy vycházejících deníků. celostátních i místních „drben“. Na Václavském náměstí stál na refýži kolpoltér, přes ruku štos Večerní Prahy, koženou brašničku na padesáti haléře kolem krku a řval z plna hrdla: „Vééélkýýý ptááák opěéééét promuvil!“. Pražané přeskakující pod Národním muzeem z jedné tramvaje do druhé mu rvali výtisky z ruky…
Kolpoltér byl zadržen, obviněn a souzen. To by tak hrálo, aby nějaký pouliční prodavač urážel politika skoro nejvyššího.
Kolpoltér byl zadržen, obviněn, souzen, ale neodsouzen. V inkriminovaném čísle byl ukryta i nepatrná noticka, že v pražské zoologické zahradě po velice dlouhé odmlce vydal nějaký starý a vzácný (nepamatuji si, zda vzácný věkem, původem a nebo druhem a nebo vším dohromady) papouch pár skřeků vyluzujících iluzi lidské mluvy.
Je tomu pár dní. Tomio Okamura zažaloval týdeník Reflex, že urážlivě komolí jeho křestní jméno Tomio na Pitomio. Soud dal panu Tomiovi Okamurovi za pravdu, redakce týdeníku Reflex se musí veřejně omluvit,blablabla……
Celá tato „causa“ je násobně pitomá. Bez lehkosti. Bez vtipu. Trapná. Pokud dávám (a zveřejňuji) veřejně známým osobám, se jimiž zrovna nesouhlasím a nebo se jich nějakým způsobem obávám, hanlivé přezdívky, vypovídá to víc o mně, než o dotyčném veřejně známém. Minimálně se prezentuji jako zamindrákovaný pitomec neschopný věcnou argumentací „protivníka“ neurážlivě znemožnit. Jako myšlenkový velikán se ale nezachoval ani pan žalující. Spíše jako jako hysterická zamindrákovaná své bezcnosti si vědomá pavlačová bojovnice. Neskutečně pitomá. A o to více uječená. Pan Okamura docílil jediného. Nejen týdeník Reflex o něm bude nadále nenapadnutelně a neprůstřelně psát jako o p. Tomio Okamurovi.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice jak to vidím. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

7 reakcí na Moh´to nechat plavat….

  1. jolana88 napsal:

    tak já Ti teď nějak nevím. Nestraním ani jednomu /jsem podivín, nikoli blázen/. Ale ve světle posledních dní – no, já se Okamurovi ani nedivím, tedy pokud jednal „z principu“ (můj pouhý předpoklad). Asi jsem vztahovačná, či jsem problém ještě dostatečně nerozchodila – ale Blbosti se prostě ustupovat nemá (už vím, poučena pro příští generace) .. roztahuje se nemístně – a dokonce více než zdrávo .. pak se nemůžu divit, že podobným plátkům roste čtivost .. jdu si to dopřemýšlet – kde podobné ujetiny začínají a kde až můžou končit s bezzubým systémem. PS: to, co jsi napsala o zamindrákovaném, neschopné redakci – jsem se dočtla o Tomiovi .. „ubohost řešit spor soudně“ .. 😦

  2. MarunaP napsal:

    Kdysi jsem Reflex brala jako seriozní periodikum. Pokud klesl tak hluboko, že se nezmůže na seriozní rozbor Okamurovy osobnosti a jeho počinů, tak dobře Reflexu tak. Já osobně mám k novinářům takovéto úrovně hlubokou averzi. Po smrti mně velmi blízké osoby napsal jistý okresní novináříček neprůstřelně takové blbosti, které špinily mně i moji rodinu (nejmenovali nikoho, uvedli slůvka jako údajně, podle sousedky apod.). Byly to lži, protože pravdu o schizoafektivní poruše skoro nikdo nevěděl. Měla jsem chuť se soudit, ale po rozboru situace bylo jasné, že by dotyčnému možná ani omluva nebyla nařízena a já bych se musela brodit další špínou, kterou by se ke svojí obraně snažili vytáhnout, i kdyby si ji z prstu vycucávali. Takže já jsem to nechala plavat, lidi (někteří) zapomenou, někteří vědí, jak to ve skutečnosti bylo, a někteří neváhají to někomu z rodiny omlátit o hlavu, protože přece to psali v novinách, tak je to pravda. S těmito bych se soudit mohla za pomluvu, protože v těch novinách nikoho nejmenovali. Jenže ti lidi mi za to nestojí. Pokud by mi nějaký novinář neopatrně naběhnul na vidle, tak jako Okamurovi, tak bych neváhala ani vteřinu. Pokud měl Okamura někdy takovou zkušenost jako já, že to musel nechat plavat, tak prostě teď zareagoval. Nikdo si nenechá s.át na hlavu pořád dokola. Takže za mne asi takhle.

  3. Kutil napsal:

    Že vás to tak bere… Hanlivými přezdívkami si Reflex (a nejen on) zvyšuje čtenost, protože nemálo lidí to má rádo, považuje to za velmi vtipné, takže proč je neoslovit, že? Jenže je to takové pošklebování za sklem, jen málokdo z autorů by to dotyčnému řekl do očí.
    Nicméně – jako by v nás pořád přežívalo, že když je někdo v televizi nebo o něm psali v nějakých novinách, že ho zná celý národ. Hm, vsadím boty, že většina českých lidí vůbec netuší, co je Reflex, a hodně jich ani neví, kdo je Tomio Okamura (natož aby věděli, kdo je pí. Tomio Okamura). Vliv médií se šíleně přeceňuje – to jednak, a pak se taky dost často píšou nesmysly a lidi tomu věřej…

  4. oldwomen napsal:

    pí. Tomio Okamura = paní Tomio Okamura. Tak to by byla celé pitomině nasazena koruna.
    Je to pošklebování za sklem a je to zbabělé, hloupé, nečestné a nesportovní. Nejspíš v nás přežívá dávný strach, že když ZLO správně pojmenujeme, tak jej na sebe přivoláme. Viz třeba krojované výrazy pro medvědy a čerty.
    Domnívám se, že Reflex zná pár procent gramotné populace a čte jej pár promile z celé čtenářské obce. Na dědině v konzumu jej rozhodně nekoupíte, na rozdíl od Překvapení a ostatních drbáren s křížovkami o ceny. Ale nepochybuji, ale to sdělujete i Vy, ani v nejmenším, že většina všech čtenářů a diváků stále trpí fixní ideou, že když to povídali v televizi či psali v novinách, tak to je pravda. Podivné. Rádio je písničkové médium. Zpravodajství posluchači jako by nevěnovali pozornost. Osobně neznám nikoho, kdo by poslouchal ČR6. Všude řve Impuls a nebo ČR (jméno krajského města).

    • Kutil napsal:

      No, oni i profesionálové z nejprofesionálnějších… ČT24 je zpravodajská, zprávy každou půlhodinu, včera ráno (zaznamenal jsem 3x za sebou, ale zřejmě to bylo už od samého rozbřesku) stejná čtená zpráva ve smyslu, že se v lize zachránily Slavia a Bohemians, nic víc, teprve až po desáté, zřejmě na zásah vedení nebo tam někdo volal, zpráva přeformulována ve smyslu, že sestoupily Znojmo a Olomouc – což teprve dostalo smysl a tahle informace byla jádrem zprávy (nebyla, když tam nebyla) … Takže nejen nesmysly, ale též neumětelství… P.S.: Rádio taky poslouchám jen kvůli muzice, v autě Radio Beat (na internetu cokoliv rockového), jakmile ale začne někdo žvanit, přepínám na AUX… 🙂

  5. lukrecia napsal:

    Má vůbec význam to řešit, když čtenářů novin ubývá a zdá se, že o čest jde ze všeho nejmíň? Ono jde novinářům o živobytí a jak známo, bída z lidí lotry činí a strach z bídy taky udělá svoje.Dvakrát v životě jsem natrefila na jakoby novináře a bylo jasné, že dotyčný je zabedněný, ba snad i pitomec. Tak proč plýtvat časem a energií na takové týpky? Jestliže novinář píše na úrovni, neplodí tak výrazné zhovadilosti.

  6. vonrammstein napsal:

    Být Okamurou, reaguju stejně. Tuším, že tahle zhovadilost se vylíhla v Buchertově dutině. Dřív bych to připsal Holcovi, ale po něm se nějak slehla zem. Snad to tak zůstane.

Zanechat Odpověď

