Při posledním únorovém čtvrtku

jsem opět zjistila, že středa, středa… na společné vlně plouti třeba… je totálně zazděná. Byť s jehlicemi v rukou a tedy ve vlně i na vlně. Nojo, taky k herduli jsem odskakovala. A ke stádu.

Nepojmenovaná loňská rohatá kozička, dcera bezrohé Cigani, poletovala v úterý odpoledne po sadu s krvavým provázkem pod ocáskem. Z březosti jsem ji nepodezřívala ani náhodou. Bříško má nejmenší z celého stáda, místo vemínka jen dva cecíky o velikosti hráškového zrna. Jenže kozy dovedou být poťouchlice. Březost tají do poslední chvíle. A vemínko se naleje při odchodu placenty. Nebo vůbec – a doma je klubko flaškáčů. Dopadlo to asi dobře. Buď je březí a čistila se a rodit bude v hodně pozdním jaru, což je takové dvojsečné – její potomci pošupajdí do mrazáku bez ohledu na pohlaví, protože otec je zároveň dědem, ale zase budu mít o dojku víc; nebo byla březí a v první půli březosti zmetala – což  není špatná zpráva, protože otec by byl současně dědem a koukněme se na staré šlechtické rody, a kozička do podzimního připouštění stačí ještě narůst a zmohutnět. V každém případě je koza v pořádku. Veselá, zvědavá, oprsklá, žravá, drzá…

Ale vstávalo se mi po pár dnech lehčeji. Domluvila jsem si tvůrčí schůzku ve firmě. Přiznala se, že nemám škatuli vzorků a tlusté sešity plné návrhů. Že jsem sice usilovně dřela, ale výsledek je nulový, protože jsem celou dobu vylučovala jeden nápad za druhým. Že mám jeden jediný realizovaný návrh a dva velice útlé vzorníky. Kupodivu jsem nemusela odtahovat sluchátko od ucha. Byla jsem chválena za směr úvah.

Při posledním únorovém čtvrtku je mi vlastně po celkem dlouhé době lehko. Těkám mezi herdulí a hausfrau činnostmi a stájí a dvorem. Těším se na sobotní výlet, ze kterého mám ale i obavy. Kozy mají břicha prověšená až k zemi, po vemenech si pomalu šlapou, ale tváří se, že ony nic, to jen ze sena, že ony jsou panny a potomstvo se jich netýká ani omylem. Jsou mi jasný, mrchy umečený. Sobota nejspíš bude ve znamení hysterických telefonátů ala „co mám dělat, vona ta xxx asi rodí“ ,“no vona fakt rodí“.

Tfuj tfuj tfuj a přes levý rameno. Napínají mne už minimálně měsíc. Třeba budou kámošky a do neděle vydrží.

 

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice Až já budu velká ...., jak to vidím, povzdechy. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 reakce na Při posledním únorovém čtvrtku

  1. vlaďka napsal:

    Moc ráda čtu, že máš práci. Tfuj, tfuj, tfuj – plivu pro štěstí!!! Dokonce takovou, co tě baví! To je skvělé. Tak ať se ti daří!

    Taky nám běhala s provázkem u zadku kozulka, co jsme ani netušili, že by mohla. Bohužel kůzlátko jsme našli. Nebylo mu pomoci. Jestli jsi v týdnu škytala, tak to byla moje vina. Myslela jsem na tebe a na tvé rady ohledně vratiče. Provázek tam visel celý den. Veterinář radil počkat do druhého dne a ono se to nakonec do druhého dne opravdu vyřešilo. Pořád se učím. Asi byla holka na tyhle věci moc mladá. Když už k tomu ale došlo, tak alespoň dojit se bude. Je to půl hnědka, půl anglonubijka, mohla by mít mlíčka dost. Teď už čekáme, co ty ostatní. Pořád ten správný okamžik neumím poznat. Zadky okukuju každý den pozoruju břicha i chování, ale stejně mě ty mršky umečený překozlí.

  2. jolana88 napsal:

    „no jako fakt? a teď a bez povolení“ – no koza jedna .. představu mám celkem živou, bo co Pantáta, to tatin – možná i hůř, protože zvíře viděl naposledy při povinném výletu s Logikem – zdálky; vlézt pro synka do ohrady (2 kozule, kozlík, 3 ovce – mmch. pouštět tam děti od 3let může jen blb a „chovatelé“) se silně zdráhal – a jo, musela jsem šplhat já. (myslím, že mu příště u tygřího výběhu nastevřu vrátka 😉 )
    Zprávy o uznání schopnosti člověka myslet ojasnily den – ať dobře pořídíš.

Zanechat Odpověď

