Jdi tam, nevím kam a přines to, nevím co!

Tak přesně tak si připadám.

Pohledala jsem nějaké 80+ let staré krajkové mustry. Něco jsem načmárala. Doplnila jsem si teoretické znalosti ohledně irského, rumunského a ruského háčkování. Ano , stále je řeč o krajkách. I na tenerifky došlo. I na listování relativně mladými časopisy. Co kdyby.

Vše háčkované, pletené, šité, drhané, paličkované je větší než požadovaných šest krát šest centimetrů. Jistě, miniaturizace je možná. Jemnější materiál = obtížnější zhotovení + čas na práci podstatně, ale opravdu podstatně, delší. Kdo ocení látkový šperk na ruce a představí si dobu nutnou jen k jeho přímému zhotovení? „Jéžiš, to ale muselo dát práce, přitom je to taková blbost…“ Je mi z toho do breku.

Vědomí, kudy tedy rozhodně ne, je také přínos.

Nemohu dál pokračovat bez osobní konzultace se zadavatelem práce. Nevadí. Z červené vlny mám upleteno, hurá na zelenou. Andrea poslala definitivní verzi technologické karty, šup šup papír a tužku a opsat z monitoru míry v očkách a řadách a i milimetrech.

Ptala jsem se ve firmě na celkovou délku pružného lemu. Opakovaně jsem se ptala. Opakovaně jsem jasně slyšela, že dvacet šest centimetrů pro všechny velikosti. Pletu podle tohoto údaje. Andrein etalon dí dvacet celých a šest desetin centimetru. Pro největší dámskou a nejmenší pánskou velikost současně.

Nejsem schopna určit, jestli brečím a nebo mi jen slzí unavené oči.

Vetřelec trojka sledovaný z postele a Kozel nalévaný v posteli z hrdla do hrdla není dekadencí.  Jest psychohygienou.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice Až já budu velká ...., povzdechy. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

18 reakcí na Jdi tam, nevím kam a přines to, nevím co!

  1. rozdíly se netrap, je přece jasné, kdo je šéf
    společný poplk snad vše rozetne

    • oldwomen napsal:

      Představa, jak všechno párám……
      Zelené mám rozdělané dva páry. Přesně k místu, kde se vzor jedna střídá se vzorem dvě. Dál nepletu, dokud nebude jasno. Pět centimetrů rozdílu JE hodně.
      Zítra si chci dlouhým mailem s tunou příloh domluvit schůzku. Dám vědět.

      • stejně je to divné.
        info 26cm dali jen tobě, já si jedu po své ose a nikdo nic, kdybysme spolu nekomunikovaly, jela bys podle jejich instrukcí a neměla bys stresík z pár centimetrů

        • oldwomen napsal:

          Já jsem se ptala, chtěla jsem mluvit s panem Zádrapou, protože jak utahuju tak jak utahuju a mám tedy o půl čísla menší jehlice, než je doporučeno, tak logicky na 68 řadách může vzniknout viditelná délková odchylka. A paní Dušová mi řekla, ať se netrápím, že lem je dvacet šest centimetrů. Včera jsem si schválně měřila ruku a emkovou rukavici si na sebe i natáhla. Mám ji dva centimetry pod ohybem ruky v lokti. Prsty, dlaň.. to vše sedí dle řad i milimetrů. Vzor jedna a tři mám třicet čtyři řad na deset centimetrů… Já fakt nevím. V práci jsme diktovali tabulky pro další přepočet… 19,3 jako devatenáct tři, 10,4 jako deset čtyřicet jedna…. nojo, jenže to bylo jasný už z charakteru veličiny, že je to desetinný. Co když mi říkala dvacet krátká odmlka šest centimetrů. Ale to se mi zdá jako blbost. To by asi spíš řekla jednadvacet…
          Možná se v tom moc nimrám.Ale představa párání…. grrrrr brrrrr.

  2. holkajulka napsal:

    Držím palce. 🙂

  3. jolana88 napsal:

    Hjústne – máme problém .. ani si nepředstavuju – šlehlo by mě. Zatínám i palce na nohou..

  4. Sedmi napsal:

    ja sice vubec netusim nic o hackovani apleteni a palickovani, ale strasne rada hledam na internetu… zkousela jsi pinterest? neco takoveho treba? http://www.pinterest.com/search/pins/?q=bobbin%20lace%20jewelry

    • oldwomen napsal:

      Sedmikrásko, dík za odkaz. Zcela jistě jej využiji, ale ne pro výše zmiňovanou práci.Protože rozměry.
      Napadlo mne, že použiji základní půdice. Když do nich připlácnu korálky a případně nějakou obtahovačku (silnější jinobarevné vlákno proplétané už při paličkování mezi nitěmi do nějakého vzoru).
      Jde o to, že čím víc (samostatných) jednotlivých motivků pospojovaných v krajce, tím víc možností ke vzniku díry při oblékání či svlékání. A taky vyšší časová náročnost a pracnost.
      To samé u háčkované krajky. Mám jeden použitelný motiv a pak mne napadlo pár plošných vzorů, které by šly udělat z nití a přitom by zůstaly pevné.
      Nebojte se kolektivu, jak toho bude hotového víc, než mám včul, tak se fotosem pochlubím.

  5. lukrecia napsal:

    Bývají okamžiky, kdy děkuju Bohu za to, že jsem v důchodu a nikdo služebně vyšší mi do ničeho nekecá.

  6. Mimoza napsal:

    OW,děkuju za rady ohledně přízí a bavlnek, či jak se tomu… namotala jsem do klubíčka podle Vašeho návodu vlnu ještě s něčím dohromady a upletla ponožku, dokonce se zesílenou patou, poprvé a naposled! Na internetu zřejmě nikdo nepočítá s naprostým začátečníkem, párala jsem asi sedumdesátšest krát. Dodělám, co jsem neprozřetelně slíbila a končím, tahle dovednost mi opravdu do vínku nebyla dána. 🙂

    • lukrecia napsal:

      Existuje varianta ponožek pletených na dvou jehlicích – snadné, pro každého, kdo rád plete. Já používám variantu háčkovanou, kdy je pletený jen pružný okraj. Není to složité. Používám dlouhé sloupky.

  7. Kutil napsal:

    Koukám, že vás ta Textilliana hadraata zcela pohltila. 🙂 A co vaše publikační činnost v jiném oboru? 😉

    • oldwomen napsal:

      Kutile, rdím se studem. Šicí stroj i foťák zahálí. O víkendu bych měla „spláchnout“ honorované kmitání jehlicemi. A do čtvrtka mám pak v tomto oboru vlastně volno. Mám v hlavě cosi umečeného, ale je to něco mezi úvahou a povídáním. A víc o lidech, než o zvířatech. Víc v mailu. Mail soukromý, příloha pracovní. Do týdne.
      Bára neviditelně neopravitelně ožužlala další kaufland-deku. Skončí v quiltu, co máte slíbený nafocený a popsaný. Ale fakt až někdy koncem příštího týdne. Tento rukavicový úlet vypadá dlouhodobě honorovaně a průzkum slepých uliček mne pohltil víc, než jsem čekala. Ale, je jasné kudy ne a vymezena schůdná pěšinka realizovatelného. Omluva za odmlku.

Zanechat Odpověď

