Hump day – yarn along day

Ano, pletu. Nekonečný projekt „rukavice prstové s lemem až k lokti“ z příze Fabel Print. Uštrikuji pár, sešpendlím k sobě, nahodím na další stejnou rukavici…. to už není řemeslo, to je manufaktura.

Ano, pletu každý den alespoň kousek. Vypínám pletením hlavu u nevnímaného šumu nekonečného seriálu a tlumím kmitáním jehlic emoce při poslechu denních zpráv. Za pohled mi nestojí.

Je to moje kombinace duševní hygieny, odpočinku a pravidelného přísunu kapesného na účet. Nic moc odvaz, ale lepší než (pletacím) drátem do oka.

Ne, koš s klubíčky vyfocený nemám a ladně pohozené hotové rukavice také ne. Je to nuda stále se dokolečka opakující. Na vyčištění mozku dobrý, ale že by to byl nějaký tvůrčí přínos?

Ano, háčkuji. Skoro každý den pár minut. Lovím inspirace v secesních krajkách. Zkouším „jak by asi“ a „jak to asi“. Studijní nepublikovatelné cárky.

Ano, tkám. Denně několik hodin. Taky celkem nuda. Hadrák, hadrák, hadrák. Hadrák. Fotím si do archivu, pro vlastní připomenutí.

Oprava. Ano, tkám. Denně několik hodin. Baví mne to. Každý návin ořezu či natrhaného textilu je jiný. Co hotový kus, to originál. Jenže plácat, protože na stavu s jedním listem moc tkacích kreací nevymyslím, co chvíle tkací příspěvek na blog… Je někdo z návštěvníků a čtenářů až tak moc zapálený do plátnové vazby stokrát jinak, že si přeje svou denní dávku křížených nití?

Ano, oprášila jsem herduli a lovím přervanou inspiraci k dodělání šály v barvách hadru na podlahu. No dohotovení šály bych snad ani nechvátala, na jarní parádu času dost, ale NUTNĚ potřebuji volnou herduli. Protože mám v hlavě a taky už i trošku na papíře cosi nového úžasného a protože je to tak trošku zakázka, kde jen kreslený návrh stačit nebude a musím proto přiložit alespoň nástin hotové krajky z tohohle třepení a támhle toho knotu a týhle nítě…

Pluji setrvale na společné vlně krotitelek vláken a jiných, již hlavně ženských, řemesel. Domnívám se, že jsem aktivní členkou yarn along cechu. Jen mi momentálně chybí onen happy stav spojený s vírou v jedinečnost díla z mých rukou a  mysli vypadlého – není proto co zobrazovat.

Ne, nečtu.

Oprava. Ano, čtu.

Oprava. Se čtením jsem na tom jako chytrá horákyně oděná do rybářské sítě. Ani nahá a ani oblečená. Prokousávám se časopisovým a učebnicovým a vzorníkovým archivem. Strejdu Google jsem musela šoupnout k ledu, oprašuji stohy vědění z vlastních polic. Beletrii čtu při tkaní ušima. Audioknihy jsou fajn a rádio Povídka se svým playlistem zařadilo k nekonečnému seriálu. Nikoli proto, že je v něm přežvykován obsah žumpy, ale protože je značně nevyváženo. Slyšet ve dvou dnech třikrát Rozmarné léto je prostě moc dojmů najednou.

Yarn along – pokušitelky dávných řemesel a udržitelky tradičních technik ručních prací všech zemí spojme se.

Small things for me. Big things for you? I don´t know it.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice jak to vidím. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Hump day – yarn along day

  1. barvité dny to máš. rýmečka i špagáty zkroceny…
    jsem ráda, že „manufakturu“ vnímáš podobně

    • oldwomen napsal:

      Barvité snad ani ne. Spíš pokakynkaně si podobné jak vejce vejci. Letos běží napříč blogosférou projekt „fotka denně“. Cifix, vždyť i tohle by v mém podání bylo už po týdnu šedonůďo-furt-dokolečka-stejný.

  2. vlaďka napsal:

    Pilná, jako vždy…

  3. Mimoza napsal:

    U počítače sedávám v kumbálu kde příšerně táhne od hlavních dveří a při prohlížení minichatičky dědka Ondyse jsem v jakémsi podivném hnutí mysli vyhrkla, že mu upletu ponožky.
    Ještě jsem žádnou v životě neupletla jen kdysi v dětství šálu pro malýho brášku a uháčkovala pantofle čarodějnici, ale nemůže to být těžké. Koupila jsem jehlice, v sekáči dva vlněné svetry za pár kaček, které se momentálně snažím (já cholerik) vypárat a klasika, už dvakrát letěl celý chumel do kouta a těch kurev….. našla jsem si na netu návod kterak uštrikovat ponožky na dvou jehlicích a su v řiti.
    Jako naprostý začátečník to bez přímé ukázky a rady asi nedám. Ani netuším jak vyrobit očko hladce a jak obrace.
    Tuhle jsem u Vás viděla upletené krásné podkolenky. Přinejhorším odkoupím, pošlu dědkovi a budu vydávat za své dílo. 🙂
    I kdepak jen tak se nevzdám, by v tom byl čert, abych nezmastila fusekle.
    🙂 a po kolik že jsou ty Vaše? 🙂

    Neteř Mariana měla zajímavé univerzální rukavice. Nevím jak bych je nejlíp popsala, zkrátka upletené jako klasické rukavice jen do poloviny prstů a k hornímu zápěstí na knoflíček přehnutý díl (součást rukavic), který se v případě potřeby přetáhl přes prsty jako palčák.

    Holt mi nebylo dáno a můžu jen závidět.

Zanechat Odpověď

