Když dvě dělají skoro totéž

Sedím s robátkem holčičkou na gauči, nesledujeme sledujeme černobílou detektivku, upíjíme bílé, uzobáváme z mističky. Brambůrky a oříšky a archivní sýr, stejně tak třeba čokoláda, mlsané u televize jsou v položce kultura a do celkového denního příjmu kalorií se tedy nezapočítávají. Naopak počítají se uháčkované (robátko holčička) řady na nákrčníku a upletené řady (já) na rukavici.

Robátko holčička je na tom s počty řad dobře. Dělá barevně odlišné  pruhy stejné šíře. Háčkuje jen dlouhými sloupky. Ale je radost se na ně dívat. Ukázkové, učebnicové. Robátku holčičce stačí v tomto projektu počty do pěti. Šťastná to žena.

Já pletu rukavici konfekční velikosti dámská „M“ a s patentem na celé předloktí.  Mám tabulku s předepsaným počtem řad položenou na stolku.  Vlastně mi slouží tak trochu i jako podložka pod sklenku s vínem (promiň, Kecko!) a pro školní stolní kuličkové počítadlo. Upletu jehlici, cvrnknu bílou kuličkou. Čtyři bílé kuličky jsou jedna zelená. Zelená kulička oznamuje upletení celé jedné řady. Deset zelených kuliček je jedna modrá. Deset modrých kuliček by nahradila kulička červená, ale nejvyšší požadovaný počet řad je šedesát šest, tak na červené kuličky nedojde ani u rukavic dámská „M“ a ani u obrovských rukavic pánská „L“. Další číslo jsou už futrály na lopaty a ty firma, pro kterou rukavice (díky, Kecko!) pletu, nevede.

Sesynchonizovaly jsme se s robátkem holčičkou. Já cvrnknu zelenou kuličkou, ona zobne oříšku. Cvrnknu do modré kuličky a upijeme společně vína.

„Pátá,“ dí rozradostněna a mění barvu příze. Před tím ale dolévá sklenky. Rozumím její radosti. Jedna řada je dlouhá lehce přes metr.

Z podezřelých se vyklubali utajení policajti, anděl nevinnosti se proměnil ve sprostého podezřelého a dokonce již slyší od hlavního detektýva „jménem zákona“.

„Tý jo,“ otáčím se k robátku holčičce. „Ty se tu zvesela flákáš u dývídýčka a já škrabu už pomalu noční směnu.“ A natahuji se pro jehlu, abych sešila zakončení malíčku.

„Jiné matky….“ . Pohled robátka holčičky i robátka chlapečka hovoří zcela jasně. Opět jsem mrtvá žena.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice Až já budu velká ...., jak to vidím, někdy strašně kecám, povzdechy. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Když dvě dělají skoro totéž

  1. oldwomen napsal:

    dělo se o víkendu

  2. Witch napsal:

    🙂 jsou to „nerobátka“, ale mám poslední dobou pocit, že mne obě holky začínají brát nějak…netchýňovsky 😉 Docela jste mne natěšila, že to taky třeba…

    • oldwomen napsal:

      Holky dospělky začínají objevovat kouzlo originality. Na kvalitní konfekci chybí drobné, o šití na míru ani nemluvě, tak alespoň doplňky, aby se skryl původ bundy z tržnice 🙂 Nemám o ně obavy. Jak se jednou chytí za klubíčko drápkem, ono si je už samo omotá a pohltí.
      Taky objevují terapeutické klady štrikovacích činností. Jsem potěšena i plíživým vznikem klubíčkům přátelských kaváren a cukráren a čajoven.

  3. kecka ti odpouští…
    66? takové číslo tam bylo?!?!
    hlavně, když to odsýpá, dílo se daří, kuličky lítají a dokážete sesynchronizovat háčkování a pletení….

  4. dyger napsal:

    Tak příště ty jehlice a já volánkovou přízi a háček,… K tomu opět vínečko, filmeček, pochutiny na stolek a hlavně klid a pohodu k tomu,… To by bylo, aby tobě práce neodsýpala od ruky a kuliček a mě aby tato naše činnost nehladila po duši 😀 A pokud ne doma, tak třeba někde u kávičky či čaje v nějakém zpřateleném pohostinství…. 😀

    • oldwomen napsal:

      Jasně, Tygříče! Přijeď! Kdykoliv. Na volánkovou přízi jsem zvědavá.
      I když asi se dřív než ve Stepi potkáme U ocásků. Mám tu pro tebe Fialky v ledu. Vezmu s sebou, jak pojedu nach Brün.

Zanechat Odpověď

