Netrpělivě vyhlížím pošťáka

Netrpělivě vyhlížím auto PPL. Mám objednané osnovní nitě. Slíbila jsem, že utkám podsedák na lavici a přehozy přes křesla a taky několik předložek. Chci aby moje hadráky přežily zadavatele. POTŘEBUJI opravdu pevnou a otěru vzdornou osnovu.

Při cestách mezi oknem a pracovním stolem jsem udělala průvan v bavlněných přízích. A ošahávám si, stále neznámý, materiál. Zkouším jej kombinovat s tím či oním z nasyslených zásob hadrů.

Měla bych se věnovat jiným technikám. Hoří mi termíny zadané i ty vnitřní.

Je možné léčit závislost na tkaní? Má svou diagnostickou šifru? Patři k nealkoholovým toxikomaniím a nebo spíš k šílenství workoholiků?

IMAG1991 IMAG1992 IMAG1986 IMAG1987 IMAG1988 IMAG1989 IMAG1990

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice ekošílení, povzdechy, šmodrchání. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

13 reakcí na Netrpělivě vyhlížím pošťáka

  1. oldwomen napsal:

    Nejraději tkám bavlněný ořez. Je, ááááách a jůůůůů jééééééé, měkký a velice příjemný na dotek.

    • Jana napsal:

      Dobrý den,prosím mohla by jste ´mi poradit,kde si objednat ořezy na tkaní?Při skouknutí na internetu některých výrobků,mě tak tkaní na kolíkovém stavu tak nadchlo,že jsem si ho objednala,ale na fléru už pani ořezky nerozesílá a nevím kde je sehnat.Děkuji za odpověď Jana.

      • oldwomen napsal:

        Jezdím do fy Arriva Šumperk. Ale snad posílají i poštou. A ořez si musím napřed objednat. Problém je, že nikdy nevím dopředu složení 40 – 50 kg balíku. Tedy jak bude barevný.
        Pro tkaní na kolíkovém stavu bych raději volila ale trochu jiný materiál. Konkrétně natrhané pruhy starého povlečení, nastříhaná trika a tak podobně. Lépe se „přitlouká“.

  2. Vladka napsal:

    Jak já ti rozumím 🙂

    • oldwomen napsal:

      Kdybys jen tušila, jak často se buším zdí do hlavy, že jsem se podcenila a koupila si jen jednoduchý jednolistý stav… Nevěřila jsem si 😦 Tak střádám drobné a vsugerovávám si, že ta louže uprostřed které stojím je minimálně Atlantik 🙂 a nic není nemožné.

      • Vladka napsal:

        I pro mě to bylo dlouhatánské rozhodování, na co jako mi stačí síly a finance a jestli to doma vůbec využiju. Přečetla jsem spoustu recenzí a rad. To co nakonec mám, mám díky rodině, protože já bych se držela při zemi. To muž a dcera mě postrkovali k vyšší třídě a teď jsem jim za to vděčná. Dluhy se splatily brzy. Na druhou stranu ale mnou pořád zmítají pochybnosti, jestli by pro vlnu nebyl lepší ten tvůj typ stavu. Abychom nakonec neskončily tak, že budeme mít obě oba dva 🙂 Znáš to, nikdy neříkej nikdy! A já už doma tolikrát řekla, že už jsem spokojená a že po nikom už nikdy nebudu nic chtít…

        • oldwomen napsal:

          Na šály a hrubé prostírání je skvělý. S jedním vlastně dvoulistem jde sice „jen“ jednoduchá plátnová vazba, ale je možné si na něm hrát s útkem. Pro hadráky je jeho použití velmi omezené – při šíři stavu 60 cm neudělám víc jak 55 cm širokou tkaninu. Plus nemohu dělat kelimovou vazbu, tak jak bych chtěla. Z natrhané tkaniny je to vyloučeno již použitým materiálem a u ořezu vlastně taky. I když u něj sem tam „chlupy“ kouzlo nechtěného provedou. Z čisté vlny jsem to ještě nezkoušela, z akrylu a silné bavlny v útku a nitě (síla třicítky) se kelimová vazba daří – ale zkoušela jsem to ze středně silné pletací příze, tak na koberec tenké. Útek k sobě špatně přitlouká, když zaberu víc, tak to nevydrží pojistka na osnovním válci a prostě a jednoduše povolí. Tak hutním vidličkou – a osnova se spojuje do „psích čůránek“ podle zubů vidličky. A to i při dokonale a stejnoměrně napnuté osnově. Koberec je sice centimetr a víc silný, proti světlu nejsou vidět žádné řediny, ale takové ty pravidelně se střídající a stejně velké „bochánky“ . Na funkčnost výrobku to vliv nemá, jeho pevnost a životnost to zvyšuje, v ploše to není rušivé a asi by si toho laik nevšiml. Jenže já o tom vím a nemohu se rozhodnout, jestli je cikcak osnova kladem a nebo chybou. Pravidelná by byla, kdybych slevila z hustoty útku.
          Stav je konstruován tak, že se útek přitlouká listem. Válce jistí plastová rohatka.
          Jak jsem psala na začátku – šály a prostírání a stolní běhouny z hrubých materiálů a klidně i s použitím efektů z nepředeném, jen vyčesané, vlny, bambulkové příze, zatkaného peří….. ideální stav. Ano, když se poučím předtkalcovskými technikami, třeba u Indiánů, tak i pestré barevné ornamenty jsou možné – při použití jednoduchých nitěnek. Jenže zvedat list a příslušnou nitěnku a zároveň prosouvat jehlu a nebo smotek – minimálně jedna ruka chybí.
          Velice silně uvažuji o klasickém vertikálním stavu.

  3. jolana88 napsal:

    úplně jasná „dependentia tela“ 😉 silně nakažlivé, bohulibé, okopotěšující ..

  4. …léčení závislosti na tkaní… – prosím až po dokončení zakázek… i když…to by se pak mohla vyskytnout nějaký ta korunka, nějaký větší stroj…a vypadá to, že se holka vezeš…
    termínama se netrap…. těšení je fajn pocit 😉

  5. Witch napsal:

    Jen závislete, já tomu fandím!!! 🙂

  6. dayana napsal:

    úplně s tebou cejtím, jsem na tom podobně pro změnu s mýdlem 😀

    • oldwomen napsal:

      No, tak tahle osnova neklapla, prodejce se ani neobtěžoval napsat něco ve smyslu, že buď kamion a nebo nic. Ale proč v tom případě nabízí špulky dvě stě gramové a nebo kilogramové a objednávku chce v kusech?
      Tož jsem zkusila někoho jiného. Komunikace mailem skvělá. Ve středu mi napsal, že objednané je předáno doručovací firmě. Ach jo, kdybych si pro to došla na Vysočinu pěšky, tak už jsem dávno doma. Soukromý dopravce je horší jak Česká pošta. Vydržím do pondělního poledne a pak pošlu prodejci kousavý mail.

  7. Lenka napsal:

    Měla bych prosbu,kde se dají sehnat byvlněné ořezy ? Pátrám po netu a nic kloudně nemůžu najít,děkuji.

Zanechat Odpověď

