Očuchávání neznáma

Zavalila jsem, těsně před Vánoci, notnou část pracovny tkalcovským ořezem. Když jsem jej objednávala, netušila jsem, co že to vlastně je. Věděla jsem, že si jedu pro pověstného zajíce v pytli. Měla jsem nějakou představu, očekávala jsem něco trošku jiného. Víc a delších osnovních nití. Místo chlupatých mnoha metrových housenek zarolované špagetky.

Usoudila jsem, že pouhým prohrabáváním haldy a drbáním se na hlavě a mudrováním „a co včul s tím“  se k pracovnímu stolu neprohrabu.

V Hrnečku vař! se do chaloupky museli projíst, já se k pohodlnému posezení protkám.

Letošní (ne)Vánoce byly ve znamení rybí polévky, smaženého kapra, pohodového povídání i poklidných večerů, a také hraní si a zkoušení práce s dosud neznámým materiálem.

Uvědomila jsem si,  že koupě každé další haldy bude  opět provázena napětím, protože nikdy dopředu nemohu znát a ani si určit složení balíku. Ano, jistě, materiálové složení je směs bavlny a lnu.  A barevná škála bude dána aktuálně vyráběnými prostěradly a ubrusy a utěrkami a …

Premiérová halda je ve znamení bílého lnu a smetanové bavlny.  Zkusila jsem dvě lněné předložky, chtěla jsem i bavlněnou ve stejném rozměru, ale došla mi osnovní nit, tak zkušební bavlněné bude podsedákem na zahradní lavičce. Protože lavička je kratší, než jsem měla nataženou osnovu, a byla jsem lakomá vyhazovat půlmetrové jinde již nepoužitelné osnovní nitě (čistý polyamid) a taky protože první špulka osnovy byla určena na hraní a experimenty, tak jsem si ještě zkusila, jak se bude ořez chovat v jemnějším okolním útku.  Vznikla snad kapsa na kapsář, snad kus kabelky ze starých jeansů.

IMAG1967

Osnova Garudan, útek lněný (předložka na zemi a na sedačce) a bavlněný (křeslo) tkalcovský ořez.

IMAG1968Osnova opět Garudan, útek zbytky (10 cm až metr dlouhé) bavlněné příze HIT, šestivláknové vyšívací Mouliné, čistě akrylové pletací příze, chomáček bavlněných osnovních nití z balíku ořezu (cca pět cm dlouhé) a ústřižek lněné a bavlněné „housenky“.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice šmodrchání. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

13 reakcí na Očuchávání neznáma

  1. bududub napsal:

    ¨Ta bílá „chundelánština“ se mi líbí 🙂 Mohu si objednat? Vidím to na lavici do jídelny 35 x 170 cm…

  2. vidím, že dub je všude!
    mě by se to taky v té bílé moc líbilo, vypadá to úžasně….v rozměrech 50-55×100 ve dvou kusech (už jsem se předběžně (a hlavně před dubem! ;)) domlouvaly….)
    🙂

    • oldwomen napsal:

      🙂 mělas obavy z chlupatiny. Ehm, hlavně kvůli tobě jsem jeden pokus šoupla na dvoukřeslo.
      Dámy. Je mezi svátky. Sice jsem dnes objednala osnovní nit v množství více než dostatečném, ale kromě toho, že je mezi svátky, je také pátek. Osobně si myslím, že v očekávání cukru za obolus do Tříkrálové sbírky budu zavádět osnovu na dílo pro jednu z vás. Nebojte se, do pletařské kávy bude hotovo vše.

    • bududub napsal:

      Před dubem za dubem nikdo nesmí stát nebo nebudu hrát 🙂 Slyšelas? Na všechny se dostane 🙂

  3. Witch napsal:

    tedy… vypadá to luxusně! 😀 Chválím šikovnost a vynalézavost!

  4. jolana88 napsal:

    příjemné posezení „od fotky“ .. tak já si teda stoupám do fronty .. jsem chtěla decentně počkat až budete mít chvilku a náladu a taakk .. Potřebuji 3 🙂

  5. oldwomen napsal:

    Jo, pokud nebude sraz v Brně hnedlinky po Silvestru, ale tak jak je v plánu pěkně koncem ledna či počátkem února, tak nejen že se dostane, ale bude i na výběr.
    🙂 i s rukavicemi prstovými akrylovými.

    • Bavor V. napsal:

      Do Brna daleko, ale věci hezké 😉

      • oldwomen napsal:

        Ano, z Vašeho panství je to trošku z ruky. Sice se při brněnských srazech pánské přítomnosti nebráníme, ale jedná se kávové sedánky s míhajícími se jehlicemi či háčkem v rukou 🙂
        Oh, bývá mi teskno po Prácheňsku. Ale už jsem čtvrtstoletí pryč a do Stepi zapouštím i hlavní kořen.

  6. Vladka napsal:

    Všechno je to úžasné, nádherné! I ten kousek, co jsi do něj vetkala každou nitku, co se kolem tebe mihla. Taška to bude skvělá! A bílá střapatina se hodí absolutně všude a ke všemu. Také jednu mám (zakoupenou), dobře se udržuje.
    Musím se smát, jak to máme stejné – u mě doma už začínají mizet všechny staré zásoby vyšívacích i háčkovacích přízí, protože přeci neodstřihnu osnovu, když jí ještě takový kus zbývá, no ne?

    Jsem zvědavá, co navážeš příště. Veselý silvestr a lepší nový rok!!!!

Zanechat Odpověď

