Nevánoční

Ano, konvencím je učiněno zadost. Rybí polévka je uvařena a je luxusní. Nepamatuji, kdy v minulosti  se mi tak moc povedla. Bramborový salát odpočívá v lednici. Naporcovaný kapr čeká v nezvykle naklizené kuchyni na oplácání trojobalem a finální koupel ve správně rozpáleném sádle. Jablíčka na míse naleštěna.

Měla bych se těšit a pobrukovat si a tak vůbec. Vánoce mívám ráda.

Jenže letos se vánoční nálada nedostavila.

Možná za to může počasí. Ano, večery jsou dlouhé a dny krátké. Nejdelší noc v roce je již za námi a dny se opět po vteřinkách prodlužují, ale venkovní teploty jsou listopadové, v trávníku kvetou sedmikrásky.

Možná si za to mohu sama. Adventní zklidnění jsem k sobě pustila až po svaté Lucii. Zazdila jsem Barboru i Mikuláše. Tělo si vzalo dovolenou a donutilo mne se zastavit.

Nepekla jsem, neuklízela, nezdobila dům. Letos jehličí nevoní ani ze dvora. Nerozsvěcím se soumrakem plamínková světýlka. Nemám vnitřní potřebu hledět do ohníčku na knotu  a dávné duše se bojím pozvat k sobě do pokoje. Ještě stále ve mne přetrvává loňské Kristýnino vábení. Ještě stále se mi nepodařilo vynést všechna prachová zrnka spadlá z lemu její cestovní peleríny. Vlastně mi letošní Advent jeden (ne)dárek přinesl. Střípek zrcadla Ledové královny se do mne zabodl. Docela malinký. A výkonný. Jednou jistě roztaje.

Místo všeho závěrečně ročního bláznění jsem si nadělila hromadu cupaniny a užívám si nového šmodrchacího materiálu. Je jiný, než jsem čekala, ale práce je s ním příjemná.

Je čas poslední kapří koupele.

Pohodové svátky všem. A přesně takové, jak si je kdo přeje a představuje.

IMAG1963

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice jak to vidím. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 reakcí na Nevánoční

  1. jolana88 napsal:

    svátky s klidem v duši jsou ty NEJ .. přejeme, co každému libo – podle vlastního výběru …

  2. Witch napsal:

    Krásné svátky, OW. U nás bylo milo a mohlo by být dál 🙂

  3. Maruna P napsal:

    Myslím, že počasí se podílí v některých případech významnou měrou na celkové náladě. Pořád není ta správná zima, kdy se zaleze za pec a opravdu se venku nedá nic moc dělat. Takhle jsme chtěli stihnout to či ono, např. zastřešit nově ovčínek, spravit oplocenku, kterou divoká prasata rozbíjejí jak nikdy předtím a otevírají tak bránu srnkám a tak podobně. Takže doma jsem úklidu šlápla na krk, návštěvy přijedou jen nakrátko a později, takže honem nějaká potěmkinovka. A kupodivu, ono to šlo a klid větší než jindy. Ta okna za mne nikdo nevypucuje, nikdo mi neporoučí kolik druhů cukroví mám mít (takže jen dva a hotovo). Přeji odpočinek, pohodu a nabrání nových sil.

  4. oldwomen napsal:

    Svátky jsou u nás klidné a pohodové, dny před a po svátcích také. Úklidové šílenství mne míjí, hloubkové gruntování je spíše květnovou záležitostí. Hodně se toho dá vytahat na dvůr, je už celkem teplo i správně větrno, aby vše prosychalo a provoňovalo se povětřím 🙂 , do sena relativně daleko 😀 a porody za námi.
    Opravdu mám vánoční svátky ráda a obvykle se na ně velmi těším. Letos se ale z nějakého důvodu ono správné duševní rozpoložení nedostavilo. Je možné, že je to počasím, ale teplý prosinec tu přece není poprvé, nástup zimy druhou půli ledna je vcelku běžný. Je možné, že jak doma chybí lidská drobotina, že těšící se impuls slábne.
    Dneska jsem chtěla jít s Bárou na svatoštěpánskou mysliveckou vycházku. Utahat jezevčíka a setřepat ze sebe majonézový salát. Drahý dělá vynikající. Je tu takový fukéř, že jsem to vzdala. Několikahodinový pobyt v otevřené Stepi si nedovedu představit.
    Přiznávám se, že mne i blížící se Silvestr nechává lhostejnou. Asi už fakt stárnu.

    • Honza napsal:

      Nestárneš neboj mě Silvestr taky vůbec nebere. A s vánoci to bylo podobné jako u Tebe. jen ta procházka se dneska konala u nás /Teplicko/ je krásně. až by to člověka lákalo se rejpat v záhonech či tak něco…No nic za chvilku se jde na odpolední šichtu tak se tu mějte báječně!

  5. Bavor V. napsal:

    Přeji všem, aby se plnila krásná přání a zla se vyhýbala.

Zanechat Odpověď

