Pracovna oblečena jest

Uf.

Opěradlo a podsedák do křesla jsou hotové. Ještě chybí kapsář na dveře do nikam, ale ono chybí i ty dveře, takže ano, ano, ano! Pracovna je oblečena, šití rovných švů zopakováno, stejně tak i stehování a špendlení a párání. Hromada nasysleného klesla a nabobtnala a zase klesla a opět trošku nabyla objemu.

Ano, deka používaná jako přehoz „kanapíčka“ barevně ladí s chráničem zdi. Ale quilt by byl lepší. Letos už ale nestíhám. Srubové čtverce bych jistě zvládla. Asi i jejich sesazení a sešití. Ale už ne prošití. Pst. Patchworkový přehoz bych ráda měla klasický, včetně zdobného ručního prošití. Stejně tak i další plánované quilty.

Vlastně je fajn, že vím, z jakých čtverců chci mít jednotlivé pokrývky. Mohu si od hadráků odskakovat ke stroji. Ale letos už nejspíš ne. Mám velký skluz a mnoho restů na herduli. Také cosi uplést a utkat jsem slíbila pod stromeček a na to už je nejvyšší čas začít.

Opěradlo a podsedák do křesla jsou hotové.  Odstřižkový chaos smeten ze stolu do hadrového kouta, delší cancourky hozeny do hadrákové krabice. Pracovní plocha stolu je prázdná a setřená.

Pracovna oblečena jest.

Dopřeji si kochací a samochválicí chvilku …

… a …

… vzhůru k herduli

hoří

Školní vzorník.

IMAG1881 IMAG1882 IMAG1877

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice Až já budu velká ...., ekošílení, šmodrchání. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

9 reakcí na Pracovna oblečena jest

  1. jolana88 napsal:

    quilt – co to je? ruční prošití – to jako fakt „ruční“? díky

    • oldwomen napsal:

      Protože pestrý vršek je z kousíčků a pod ním je rouno (nebo něco jiného hřejivého a pod ním ještě, zpravidla už z jednoho kusu spodní látka, a celé se to musí nějak spojit, tak se to, kromě sešití v olemování, ještě prošívá. A celkem hustě, aby se zpevnilo to vrchní pestré vzorované. Hlavně při praní hrozí nebezpečí, že kdyby to bylo jen spíchlé v krajích, že se kousíčková nádhera rozpadne. Samo, že stačí rovně (trojúhelníky, obdélníky, čtverce) na stroji. Viz výše a dříve.
      Ale při ručním prošívání je méně varhánků, obrovská variabilita vzorů…
      Letos opravdu už ne.

  2. jolana88 napsal:

    v mém případě tak dalších dvěstě let určitě nee.. Já si vždycky myslela, že „ruční“ se napodobuje programem na stroji .. vracím se, kajícně, zpátky k jehlicím (přituhuje, tak abych fusekle užila ještě letos)

  3. ach, závist mnou cloumá, srdce pláče, duše dychtí po SVÉM koutku…
    ale zatím jsem nedozrála do stavu zbavit se muže či ratolestí…jediný způsob získání volné místnosti….
    takže zpátky ne svému skromnému stolíku s hromadou b******

    • oldwomen napsal:

      🙂 prosím tě, hlavně nezáviď, není co. Teda je – úklid pouhým zavřením dveří.
      Muže se zbavit nechci, i když občas, že jo, po těch letech, však to známe a takovej Pišta Hufnágl, to by byla bývala byla partyje 😀 …
      … dítko vysublimovalo tak nějak přirozeně, ale je to dobrý, vrací se do hnízda a nutno mu zachovávat prostor 🙂
      Zabrala jsem potencionální pokoj pro hosty. Protože host do domu hůl do ruky, jakýpak spaní a nedejbože bydlení 😆
      Já zase závidím všem, kteří mají podlahu a omítky v koupelně, tekoucí vodu a funkční odpad v kuchyni, kolem oken závěsy místo omlácené omítky a hadů stavební pěny a tak jinak běžně a normálně 🙂

  4. Věra napsal:

    moc pěkné a vkusné… Prozraď mi, jak to všechno stíháš? Když byly děti malé, ráda jsem na ně pletla ručně i na stroji, Šila a přešívala jsem na ně, ráda jsem i háčkovala. Dodnes používám několik deček, které jsem vlastnoručně uháčkovala i upletla. Ale teď na to nějak nemám čas a když vidím tvé krásné výrobky, přemýšlím o tom, že asi opráším své dovednosti a zase začnu tvořit V komoře mám velký pytel nové i rozpárané vlny, pytel odstřižků a krabice bavlnek. A večery jsou dlouhé, teď sice mám úklidu, práce a pečení až nad hlavu, ale po Vánocích se do toho dám. Určitě….

    • oldwomen napsal:

      Já se na celé léto, kdy jsem opravdu v jednom zápřahu, těším na pozvolné zklidnění pozdního babího léta a vítám první plískanice, protože ty už předznamenávají Advent a jeho dlouhatánské večery. Nepeču cukroví, jen trochu lineckého tchánovi, protože ho u nás stejně nikdo nejí. Vánoční úklid neprožívám. Vlastně ani Vánoce ne. Užívám si tvořivě odpočinkového Adventu. Oběhnu zvěř, odsmradím se ve vaně, uvařím si konvici čaje, pustím si nějakou četbu či mluvenou dramatizaci (dobrý jsou knížky pro slepce a internetové ab radio povídka), večeře se dělá sama v troubě nebo pomalinku probublává na sporáku, hurá a sláva zalezu do pracovny, psi se mnou, psi posléze usnou a já si kutím. Od pěti, kdy už je tma až do jedenácti večer, kdy mám nataženýho budíka, že by už bylo dobrý jít spát se toho stihne celkem dost. Vstávám plus mínus v šest – do rozednění zase zbývá dost času, minimálně k připravení si další práce.
      Navíc, jak jsem se letos počátkem října dočkala po letech vlastní nory a nemusím nic balit a uklízet a mohu těkat od jedné techniky ke druhé, tak ono to jde samo.
      Nemám vnoučata. Vařím po většinu času jen pro dva. Plus péče o zvířata. Ale ta je v zimě, díky honičce v létě, snadná.
      Neboj, přibrzdím se celkem brzo. Kozy vypadají na lednové porody. Včera jsem tu měla hodně dlouhou kontrolu na welfare zvířat a jejich celkový stav. A jak jsem tak ukazovala stáj, že tady je kozín a tady stání krav a tady je kůzlečí školka, zatím v ní mám pohotovostní zásobu slámy, tak mi kontrolující veterinářka při pohledu na na dvoře řádící kozy, povídá, že bude potřeba velice brzo… V každém případě v lednu (měla jsem jet 20.1.) do Prahy nejedu. Leda by už všechno bylo okozlené. U porodů chci být. Co kdyby.

      • Maruna P napsal:

        Dotaz na tu kontrolu: Vy přece nejste až tak velikánský chovatel, to chodí namátkově nebo na udání nějakého dobráka?

        • oldwomen napsal:

          Jsme v Českostánu. Namátkově ani omylem.Vlastně jsem ráda, že tu byli. Doladila jsem papírové nedostatky a protože se dobří holubi vracejí, tak každá následná už bude muška. Škoda, že nevím, která dobrá duše. Angažovala bych jí na post hlídacího psa. Bez výsady volného přístupu k misce granulí.

Zanechat Odpověď

