Modrá jako…

Mám vizi. Prozradila jsem svému krajkářskému božstvu. Mám vizi šály. Šály modré, šály k džínám. Jsem džínová holka. Krajka džínsovině sluší. Mám moc, hodně moc, moulinek. A mám jeden jediný list ke stavu, sedm a půl nítě na palec. Mám vizi tkanýho hadru kolem krku a paličkovanýho plandavýho visího. Mám vizi nudy kostkovanýho plátna a vodní hladiny. Z osnovních nití se mi ale rýsují jen půdice a to je blbost, to to rovnou můžu celý paličkovat.
Volná krajka! zvolala paní P. Nekreslete, jak to shodíte ze stavu, píchněte to rovnou na herduli a vono se to samo nějak srovná.
Ulevilo se mi. Ráda bych si udělala i tkalcovský rekvalifikáč, jenže tam se kreslí. Hodně kreslí. Dyslexii jsem léty praxe odříkání a zvědavosti a potřeby stále nových informací zpacifikovala. Vystrkuje své růžky jen v cizojazyčných textech. Démona dysgrafie jsem spoutat nedokázala. Děsila jsem se, že budu muset čmárat podvinek. Šálu chci nosit, ale taky ji chci předhodit ke zkoumání a vytěžit z ní minimálně jeden podpis do indexu.
Vysypala jsem šestivláknové poklady a vybírala přadýnka barvy hodně jetého hadru na podlahu. Když mám tu vizi MODRÉ vodní hladiny…
… Robátko holčička mi přidrželo osnovu a chechtalo se u toho, že prej MODRÁ
IMAG1597
Ano, opravdu vidíte dvě osnovní nitě na pravém a dvě osnovní nitě na levém okraji v barvě modré a všechny ostatní jsou nijaké a neMODRÉ.
Jsem v půlce tkaniny. Zatkala jsem cancoury zbylé z osnovy. Kostičkovaná nuda. Náznak hladiny lesního jezera. Vidím rybí šupiny. Sumčí vous i kapří hřbet.
IMAG1598
Tak ke stavu!
K herduli!

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice Až já budu velká ...., šmodrchání. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

11 reakcí na Modrá jako…

  1. samazakanalem napsal:

    Rybi supiny, to jako ze uz se to hrne k Vanocum? 🙂

    Salka SKVELA. Takova jemna, jakoby letma. Fajnova prace. Barvy bezvadny. Takovy opravdu vodni, smrncnuty lesem a tunema se zabincem. Parada. To bude elegantni.
    Dzinova nejsem ale saly (satky) apod. miluju. Vsech druhu. S lety jsem zjistila, ze kdyz tahne na krk, je to hnus. Tudiz je temer vzdy nejaky takovy kousek v tasce, i v lete (kor tady na severu kde si pocasi dela co chce a nekdy fuci i v lete, i kdyz je zrovna docela vedro). No a kdyz zaprsi, tak se to da narvat i na hlavu (ne ze by to teda pri vetsim lijaku nejak vyrazne pomohlo).

  2. oldwomen napsal:

    Ne, vánoce fakt ne. Sny víly. Jezerní hladina. Ještě tak týden práce. Spíš dva. Na přikrytí hlavy to nebude. Jen paráda pod límcem a pod kabátem.
    Ta děfka jezefčice Bára našla zásobičku piškotků. Jdu ji zabít. Eééééé—– odstranit mlsky z dosahu i doskoku.

    • samazakanalem napsal:

      :-)))))))))))))))))))). Nemuzu za to ale ten pes me rozesmal. To je jak kdyby se vratil nas Tom.

      Kdybys chtela si mirne privydelat – asi nebudes mit cas, to je mi jasny – a chtelo by se ti takovou volno krajkovou salku udelat i pro me z cehokoliv, co ti prijde pod ruku, tak bych ti fakt byla nesmirne vdecna a zaplatila (a rada) co si reknes. Myslim to vazne ale rozhodne na tebe netlacim. Ale klidne rekni at si trhnu ploutvi pokud se ti do toho nechce ;-).

  3. vimneok napsal:

    wow, vubec nechapu, jak muze byt nekdo tak sikovny…

  4. Witch napsal:

    Pospěšte si s tím, úplně Vás vidím ve smíšeném lese u studánky nebo tůňky, jak hopkáte po jemně ohýbajících se stéblech travin… Za chvíli už bude krajina jiná, se stíny před Dušičkami. To víly zalézají.

    • oldwomen napsal:

      Chvátám, v sobotu časně z rána již musím mít na herduli, jedu s tím do Brna na šmodrchací mejdan.
      Ehm, viděly jsme se… hopkání po jemně ohýbajících se stéblech… jóóóóooo to by se mi líbilo. Ale jsem spíš z jiné pohádky – viz: „Obře Koloději, máme pro tebe nevěstu! Jmenuje Stáňa!“ Jméno nesedí, proporce ano.

  5. 747 napsal:

    Moc pěknej kousek. Bude Vám slušet. 🙂

  6. Vladka napsal:

    Hmmm! Jsem zvědavá na výsledek. Při tvé píli to bude brzy 🙂 Zdravím do stepi!

    • oldwomen napsal:

      Taky jsem zvědava, co z toho bude. Už je sundaná ze stavu, vypadá dost dobře. Svištím na sobotním vzorníku, abych měla zítra volnou herduli na šálu. Teda svištím…. plátnové rohy nade mnou jasně vítězí. A to už mám každý pár jinak barevný 😦
      Zavzdychala jsem si nad tvými česanci. Rouno zpracovávat už (nebo zatím) nestíhám.
      Pozdrav na Blata.

  7. Milena napsal:

    Prosím, prosím, až to budete mít hotové, ukažte nám to. Něco podobného jsem také spáchala. Nepovedlo se, vnučky do toho balí panenky, aby jim nebyla zima. Ale Vám věřím. Jste strašně (hodně, moc ) šikovná.
    Milena

Zanechat Odpověď

