Rada nepřišla, lenost zvítězila!

IMAG1526

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Obrázek | Příspěvek byl publikován v rubrice šmodrchání. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

11 reakcí na Rada nepřišla, lenost zvítězila!

  1. Vladka napsal:

    A takhle je to moc pěkné, myslím že nějaká půdice vzadu by ten něžný motiv uvnitř uplně zabila. Gratuluju!
    Na dírky jsem zase líná já, když nemusím, nepouštím se do nich. A tak je dodnes musím šmodrchat podle návodu, protože si po dlouhé době postup nepamatuju. A stejně tak polohodové rohy, nebo takové ty předepsané… Nejraději si šmodrchám po svém 🙂
    Dostala jsem teď dárek – plnou krabici krajkářských pomůcek z pozůstalosti. Uprostřed trůní polystyrenová deska s rozpaličkovaným obrázkem – koš s květinami. Krajkářka už to nestačila dokončit. Nitě trochu zežloutly, špendlíky zapustily rezavou stopu, ale já na to koukám s posvátnou úctou. Tu paní jsem znala. Krátce jsem s ní pracovala jako mladej pulec. Dneska je to tak, že se mnou pracuje její vnučka, a v pozici její babičky jsem zase já. Tak jsem si tak říkala, že bych měla jít do sebe a snažit se dodělat ty nedodělky, co mám našpendlené na polystyrenové desce, aby to po mně s narezlými špendlíky a visícími paličkami v rohu nezdědil zas někdo další.
    Tobě se to, myslím, nestane. Máš v sobě ještě takové to hltavé chtění dopracovat se k okamžiku odšpendlení a tomu áááách na konci, když to z herdulky sejmeš dolů.
    Posílám pozdravy do stepi. Naše zvířena nás v létě drobet trápila, co se týká zdraví, tak jsem neměla na nic moc čas a poněkud jsem pověsila blogování na hřebíček a hlavně omezila brouzdání netem. Ale sem vždycky nakouknu ráda. Ahoj!

    • oldwomen napsal:

      Dík za reakci i zprávu. Mě potrápil zvěřinec v zimě a předjaří. Tfuj tfuj tfuj, snad už mám vybráno na pár let dopředu.
      Zjistila jsem, že dírky nejsou těžké, jen mám při první problém rozpočítat nitě, ale to asi každý. Rohy, kdyby nebyly povinné, tak se zrovna na tyto v plátně vykašlu, ale polohod – tam to jinak nejde a nitě si to samy ukáží.
      Mám dvě herdule. Na jedné mám napíchané, co mi ještě chybí do kompletního vzorníku a druhou nám pro oddychovky. Mno. Dírkovou půdici umím, řekla bych dobře. I vopičárny v podobě mušek a vraňátek v ní. O pavoucích a plátnových či polohodových čtvercích a kosodélnících…. prostě torchon, nemluvě. Ovšem školní dírková půdice s obtahovačkou – au, to je brutalita. Mohu jen za denního světla a na dvoře. Jsem v půlce a kolabuji. Ze zoufalství jsem se pustila do vopruzu největšího – stříhané krajky. Ta jde i pod umělým světlem. Těším se, až budu mít obtahovačku zvrácenou pomotanou za sebou. Valenciánka i krajka v hrašce jsou, i přes počet paliček, sranda.
      Zdědila jsem po babičce prádelník s rozháčkovaným, rozvyšívaným, a s předtištěnými plátny na ubrusy a se spoustou bavlny. Několik let jsem nebyla schopna do toho šáhnout a něco dodělat. Jo, dovyšito, doháčkováno, babička odešla v devadesátém roce, bavlnky snad do konce života nezpracuji. Nejvíc mi zbývá kdysi módního ombré 🙂
      Ať jste na blatech všichni zdrávi. Obdivuji tvoji barvířskou práci a následné roztočení kolovrátku. Předení i česání stále odkládám, nestíhám.

  2. 747 napsal:

    Tenhle druh lenosti zdá se mi býti kouzelným. 😀

  3. Witch napsal:

    Připojuji se k pochvalám, přidávám obdivné vzdechy. 😀

    • oldwomen napsal:

      Witch, není nad čím vzdychat. Kdyby jste viděla ty chyby, co vidím já a co uvidí lektorka… No jo, to je na vzdychání. Zoufalé.

  4. Bavor V. napsal:

    Vy možná svým zkušeným a cvičeným zrakem vidíte chyby. Ale ani dřívější krajky (nebo jak se tomu správně nadává) nebyly dokonale geometrické a mívaly své vady, které je činily o to krásnější. Takže hlavní je myšlenka a odvaha ji uskutečnit. Ostatní bývá podružné.

  5. Vladka napsal:

    Běžím sem dnes k tobě do stepi o radu z jiného soudku. Stalo se ti nebo jsi slyšela, že by se dala dojit koza, která ještě neměla kůzlata? Existuje u koz falešná březost nebo mám nějakou nenormální kozu? Naší roční koze se totiž přes léto nalilo vemínko k prasknutí a teď už z něj začalo mléko odstřikovat samovolně. Šli jsme jí odlehčit a nadojili jsme včera čtvrtlitrový plecháček voňavého mléka. Nekoštovali jsme, neboť je před pár dny ošetřená proti parazitům. Nezdá se mi ani, že by byla březí. Ale včerejší výsady, že taky může na ňamku do dojírny jako naše vůdčí koza, si náramně užívala. Jsem z toho jelen.

    • oldwomen napsal:

      Ano, říká se tomu „panenské mléko“ a je normálně pitelné. U koz je toto celkem častý jev. Stejně tak ani není velkou vzácností laktující kozel – u něj je to ale hormonální porucha.
      Kozičku normálně doj, pak cca dva měsíce před porodem ji, stejně jako ostatní, zasuš. Dostala se se ti do chovu koza potencinální rekordmanka. Mléko zatím dávej zvířatům, nebo s ním zalévej kytky, po uplynutí ochranné lhůty na odčervovák směle do jeho konzumace.

      • Vladka napsal:

        Konečně skvělá odpověď od člověka, co VÍ!!! Nemohla jsem o tom nikde nic najít, ani na iFauně. Ona máma od téhle kozulky rekordmanka je. Jednak vzrůstem a taky nádojem.
        Pamatuješ, jak jsem psávala: kozy neee! a ty jsi se jich zastávala, že je budu buď milovat nebo nenávidět. Fakt jsou občas na zabití, je s nimi víc práce než s ovcemi, ale staly se z nich moji miláčkové, mazlíčci. Kvůli nim v noci nespím, když jim něco schází. Na druhou stranu s nimi se tolik nasměju, jak jsou chytré a vynalézavé a vytrvalé, když si něco umanou. Řekla bych, chytřejší než pes.
        Velké díky, uklidnila jsi mě, protože poslední dobou to byla starost za starostí.

Zanechat Odpověď

