… a nepovaříš mládě v mléce matky…

Tohle přikázání se Joshuovi zrovna nepovedlo.
Jakkoliv chápu hygienické i mikrobiologické důvody židovských kuchyňských nařízení, ano, i já, směska atheismu a polytheismu, mám oddělené mléčné (čti sýrařské) a masové (čti zabijačkové) nádobí od ostatního, a jakkoliv uznávám racionalitu většiny židovských receptů, tak prostě nemohu souhlasit s tím, že kombinace mléka a masa je škodlivá a zavržení hodná a vůbec fuj.
Přežírání je fuj. Těžko a ospalo mi bude i po šouletu, když se jím přecpu. A to, prosím pěkně, nemluvím o šouletu s husím stehnem, ale o chudé směsi hrachu a krup postrašené omastkem z pekáče po upečeném opeřenci.
Pět ódu na svíčkovou je asi zbytečné. Nechápu její odsuzování pro složitost přípravy a údajnou těžkou stravitelnost a kalorickou náročnost… Opravdu to nechápu. Peču, pomalinku a bez nějakého zvláštního dohledu, poctivý kus hovězího na metráku kořenové zeleniny s divokým kořením. Když je maso měkké, tak zeleninu ve výpeku proženu mixérem a vzniklou hustou kaši naředím smetanou. Ano, chápu, není to košer bašta. Hovězí je dobré prošpikovat a prase je zvíře nečisté a na indexu. Hovězí maso a smetana z kravského mléka. Kopeček pravé šlehačky na lžíci brusinkového kompotu naaranžované na plátku citronu. Slano sladko kyselá chuť. Nebe v hubě. Klídně s osmi houskovými – a těžko mi po jídle není. Malátním až po sklenici ležáku. Chmel je mocné sedativum.
Jsem sama doma. Nechce se mi vařit. Jenže jíst musím. A tělo brečí po kvalitní živočišné bílkovině. Sýr i vločková kaše je mu málo. Potřebuji červené maso.
Hodila jsem balíček mladého hovězího do pekáčku. Na dvě lžíce pravého másla. Nekořenila jsem, jen mírně osolila. Neodlojovala jsem, neodblaňovala jsem. Tuk je nosič vůně i chuti. Pekla jsem pomalu a dlouho. Zdřímla jsem si. Vařila jsem dítě v mléce matky.
Obrazně i doslovně.
Mám opět sílu v těle.
Není mi těžko.
Netrápí mne výčitky svědomí.
Luxusní bašta na týden.
Studené tenké plátky na čerstvém chlebu i o trochu silnější teplé řezy s vařeným bramborem a dušenou zeleninou. Plátek v koprové a křenové a rajské omáčce s knedlíkem i těstovinou.
Animální orgie chuťových buněk.
Síla v pažích.
Vytrvalost těla.
Mozek pracující i v době spánku.

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice bašta ze dvora, jak to vidím se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

7 reakcí na … a nepovaříš mládě v mléce matky…

  1. 747 napsal:

    :olizující se smajlík: :mrgreen: :slintající smajlík:
    A du prošmejdit síň blahobytu!

  2. Milena napsal:

    Ježkovy oči, že jsem to četla! Manžela trápí žlučník a tak vaří samou zeleninu.
    Jdu se podívat tajně do komína, jestli tam zbylo ještě nějaké uzené maso. Nebo alespoň špíček.

  3. oldwomen napsal:

    Už jste viděli horníka vegetariána? Nebo jiného denně fyzicky celkem těžce pracujícího vegana?

    • 747 napsal:

      Baže, že ne-e! Faktem je, že totální vegani jsou divný vycmnrdlíci, bez šťávy a energie. Prostě chcípáčci fyzicky i mentálně, co furt meditují a štítí se práce. 😛

      • oldwomen napsal:

        ažžžžžžžžž bude čas, najdu přesné znění a ocituji i s uvedením zdroje… tedy, pokud na to do té doby nezapomenu, protože až tak důležité to zase není…
        … někdy nedávno, něco mezi měsícem a pětiletkou, kolem mne prošla studie porovnávající lidské všežravce, býložravce, nemasožravce a dravce. Jak z hlediska jejich rozprsku po planetě dle klimatických pásem, tak ale i z hlediska duševní aktivity, délky aktivního života a tak podobně výzkumnicky normálně. Celoživotní býložravci a zrnozobači ve studii vycházeli tuze nedobře. Lépe na tom byli ovo-lakto-vegetariáni. Shrnout by se to dalo asi do brutální zkratky, že otrokáři věděli velice dobře, proč otrokům dají něco kolem masa prošlé, jen když se spletou ale maso ani omylem, stejně tak, že diktát pomalu celoročního půstu kněžími ovečkám měl své, pro církev, výhody.
        Tohle by bylo na dlouho
        dobrou…

Zanechat Odpověď

