Oops!

iDěs vykutal sjížděním virtuality toto:
http://video.idnes.cz/?idvideo=V130724_102313_tv-zpravy_Eli
a dodal i vlastní ynvestygatyvňý (bo to je fakt tvrdý) titulek a krátkou skoro reprtáž.
Tele parádní, hezké na pohled, jenže vono je to bejk. Se sakra vyvinutým „nádobíčkem“.
Hele, žurnalisti, když nevíte, co vidíte, tak zvolte nějaké neutrum. Třeba TELE vypadá jako panda…….

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice povzdechy. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

12 reakcí na Oops!

  1. 747 napsal:

    By mě zajímalo k čemu je dobré mít bejka/krávu co vypadá jako panda. 🙄
    Grilu je to snad úplně jedno.

    • oldwomen napsal:

      No, tady ale ani nejde o nějaké nové plemeno. Prostě se barva telete takhle povedla. Navíc je jeblotina snažit se kravího trpaslíka. Nechápu proč. Kráva, co má metr v kohoutku, je vlastně menší, než normální koza, ale projevy i potřeby má kraví. Jsou přirozenou evolucí vzniklá malá plemena – galoway třeba. Nebo jerzey. Jenže to jsou zvířata vyvinutá na místech, kde je málo potravy, jsou drsnější povětrnostní podmínky. Zubr či bizon jsou blízcí příbuzní skotu domácího- Krávy kolem tří metráků, býci půl tunoví. Pidi krávy jsou slepá ulička vývoje. Ani mlíko, ani maso. Ono tedy i vyšlechtění mega masáci jsou akorát tak na vztek. Krávy těchto plemen rodí většinou císařským řezem!

  2. Witch napsal:

    Vlastně jde o „z nouze ctnost“. Koho by zajímalo, že je na světě nové plemeno? Jen odborníky. když se tomu dá fantastický podtext… Jen počkejte, až se někde objeví flek s fousatou hlavou – má trnovou korunu nebo turban? To bude hlavní téma dne…

  3. Kutil napsal:

    Ale v komentáři je řečeno, že je to býček… A titulek má jediný cíl – přinutit ke kliknutí… Nemyslím, že bych neměl fantazii, ale tu pandu tam nějak nevidím. Ani auto, ani zvíře…

    • oldwomen napsal:

      A uvedení správného pohlaví by ke kliknutí případného čtenáře nesvedlo?
      Ano, titulek je poutač. Jenže včera ráno jsem viděl v lidovkách silně zavádějící „Strojvůdce telefonoval a nedával pozor.Z vazby ho pustili“ Ve článku pak bylo uvedeno, že toto je jednou z vyšetřovacích verzí. Podle mne je tento titulek silně za hranou. Zřejmě nejen pro mne, protože aktuálně má ten samý článek tento titulek: „Strojvedoucí prý telefonoval a nedával pozor. Z vazby ho pustili“.
      Jistě, jsou to detaily a možná jsem zbytečně přecitlivělá. Jenže vypálenou kulku i slovo již nejde zastavit. A slovo dovede nadělat větší paseku, kaž kulometná dávka.

      • Kutil napsal:

        Nojo, máte pravdu. I seriózní tisk se bulvarizuje. Na prvním místě je prodat, od toho se to všechno odvíjí. Neprodáš, neexistuješ. Někdy to ovšem zachází až příliš daleko, to jo… Tuhle jsem viděl titulek Češi mají u aut rádi hnědou barvu. A článek byl i o tom, že stoupl prodej hnědých aut o dvě nebo tři procenta. Vychází to z ověřených postupů – když je takhle postavený titulek a je tam slovo Češi, zaujme víc, než kdyby to tam bylo po pravdě. Jenže když je toho moc, a to poslední dobou je, tak to přestává fungovat. (Podle titulků by si jeden myslel, že Češi jsou nejhorší ve všem. Nikolivěk, to je jen takový trik.)
        P.S.: Nepřeceňujte napsané. Slova samy o sobě nemají takovou sílu, to až kontext. A od kravobejčího videa na iDnesu přece nikdo žádnou serióznost neočekává, to snad opravu ne.

        • oldwomen napsal:

          Bohužel od iDnes očekává serioznost jen nevyléčitelně naivní 😦
          Došlo mi tužidlo na krajky. Přes horka jsem nechtěla řídit, bála jsem se kolapsu za volantem. Jsem zase sama doma, nemohu si dovolit úraz. Jen jsem brzo ráno a pomalu až se soumrakem udělala kolem zvěřince, co je nutné. A v hicu jsem likvidovala Bářino cuchance do něčeho pohlednějšího. Kukuřičné barvy jsou už skoro všechny „uklizené“.Bude foto, bude povídání, bude titulek – prvoplánově hodně zavádějící. I když to bude jen vyjadřovat holý a nevinný fakt. I mně lichotí, že jsem čtena.
          K těm autům. Místo „Češi mají rádi…“ bych volila „Češi si oblíbili…“ . Pokud se článek týkal stavu českého trhu automobilů. Pokud šlo o celoevropský či celosvětový trend, zvolila bych „I Češi si oblíbili…“, „Také Češi…“ Regionální nacionalismus je přirozený.
          Chápu, že prodej tištěného klesá a že inzerenti se musí chytat na elektronické mutace. Chápu, že senzace lákají. Viz Haškovo povídky o jeho redaktorském řádění. Ale nechápu, proč lidi, kteří se živí mateřštinou, ji tak neuvěřitelně kurví. Překlep, stylistický přešlap, chybějící čárky ve větě, chybné skloňování osobních zájmen, záměna druhého a sedmého, prvního a pátého pádu, to lze přejít v amatérském blogísku. Ale u profíka, kterého psaní živí? A to už se vůbec nenimrám v informační hodnotě mnohých článků. Klika, že zabírají místo jen někde na serveru.

          • Kutil napsal:

            I „Češi si oblíbili“ je vzhledem k realitě nesmysl. Mimochodem, teď je na iDnesu u jednoho videa titulek „Přivalový déšť zatopil stanici metra Můstek“ a přitom ukazuje trochu vody na podlaze vestibulu, asi tolik vody, jako bývalo, když jsme na vojně myli chodby… Ale kdo by kliknul, kdyby tam stálo „Dešťová voda se rozlila po podlaze vestibulu metra Můstek“? Výtvaření titulků je obor v profesi, hlavní je zaujmout, pravdivost není důležitá. To je jako obal zboží. Takže navrhuju „Báru jsem bez milosti zlikvidovala“… 🙂

            • oldwomen napsal:

              Článek jsem nečetla, je možné, že „oblíbili“ by bylo nesmyslem. Shodněme se, že titulek je obal a reklama článku, ale že by neměl být, stejně jako reklama, klamavý.
              🙂 včera jsem volala mamince, jestli je v pořádku, protože jsem na meteoradaru viděla, že se nad jejich vesnicí přehnalo vichřičně přívalové peklíčko. Dozvěděla jsem se, že bouřka děsná a náhlá a že jak nestačila zavírat okna, že má vytopenou chalupu. Čtěte: v jednom pokoji do půli zdi čůrek z nerovného parapetu a v druhém pokoji pět dešťových kápanců na koberci. Z úhlu pohledu mé matky bylo metro zaplaveno. Z mého a Vašeho úhlu a pohledu: vo-co-de-to-nemohli-vyslat-stírací-mašinu-když-se-konečně-ten-zašlapanej-smradlavej-sajrajt-vodmočil?.
              K vraždě jezevčice Báry jse již jedním titulkem vybízela. Tento bude naznačovat, že různé báby mají různé potřeby a tedy i nákupní seznamy absolutních nutností udržující domácnost v chodu 😆
              Mimochodem, tuze se mi líbí městská krajinka na první stránce Galerie, druhá zprava ve třetím řádku. Ale nabídku jsem brala spíš jako žert. To nejde takhle z mosta do prosta. Mám nápad. Vyměňme si díla. Vyberte si v chystaném blogu, až zveřejním, také něco. To moje by nemělo zabírat místo na zdi, spíš lapat prach a výprsky kafe, či ubryndlotinky vína na stole, případně škrábat manželku přes tričko, i když, další Vaší inspiraci se meze nekladou 🙂

Zanechat Odpověď

