… a je to zajímavý…

Dopaličkovala, natužila, odšpendlila a sešila jsem model horkovzdušného balónu. Zatím je bez gondoly a nejspíš tak i zůstane. Potřebovala jsem si ověřit konstrukci střihu, kudy tudy vésti nitě, a kudy raději nitě netahati a tak vůbec se prošmodrchat cestou slepých ptáků i probádat slepé uličky.

Potvrdila jsem si, že odfláknout podvinek, s tím, že oko vidí a pravidelně píchat špendlík je brnkačka, je omyl, který se krutě vymstí. I když dělám „jen“ zkušební vzorek. Pak také, že zákon o zachování počtu paliček je platný stejně jako zákon o zachování hmoty.

Tak jo. Ověřeno mám. Včetně toho, že nezkušební kouli luftbalonu nemám tužit na herduli do prkenna, ale jen zlehýnka a docementovat do tvrda až na balónku z pouti. Rukou pravidelný tvar nevymačkám.

Vrchlíky polohod, středový pás základní půdice pro torchonské krajky, zakončení plátnem.

IMAG1181IMAG1183

 

 

oldwomen se představuje:

Źiju mezi lidmi a zvířaty a tak píšu o lidech a zvířatech kolem sebe.
Příspěvek byl publikován v rubrice šmodrchání. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

8 reakcí na … a je to zajímavý…

  1. Vypadá to moc pěkně! Teda, Vaše ruce a trpělivost bych chtěla mít…:)

    • oldwomen napsal:

      🙂 děkuji. Jsem ráda, že mi sedí střih. Koule se normálně paličkuje na spešl vyrobené herduli – polokouli – pak se to k sobě sešívá. Tohle je dělaný na normální válcové herduli z jednoho kusu zubatiny. Průměr je cca deset čísel. Ráda bych, vše bílé (možná nebělená režná nit) celkem tři balóny, různě velké, každý jinak vzorovaný, s gondolami… Největší asi jako kopačák.
      Vidím je před sebou 🙂 Ale napřed opravdu musím velepečlivě prokreslit podvinek,aby pak nebylo vidět sešití dílků vrchlíku a vzor v půdici seděl jak zadek na hrnci. Měly by být mým majstrštykem. Musím se prezentovat nějak na výstavě, abych se prošmodrchala ke glejtu, že umím, a obrázky mě nebaví. Bych je dělala, jen aby něco bylo. To raději zhmotním vzduchoplavecké sny.
      I když, teda, vobrázky…. viděla jsem a celkem se mi líbilo a docela mne i láká k vyzkoušení, spojení fotosu a krajky. Už mám „odložené“ nějaké svoje fotky, jak potkám souseda fotoprofíka, tak ho naťuknu, jestli by šlo vytisknout barevně a vodovzdorně a nerozmatlavě a kolik by to stálo na A4. Pak budu přemýšlet dál.
      Ještě jednou děkuji za poklonu. Už fakt musím na trávu, aby měli přežvýkavci večeři 🙂

      • Upalujte na trávu, ať to Vaše zvířectvo neřve hlady a já Vám teda budu HODNĚ držet palce, ať získáte ten glejt! Protože takhle šikovný ruce se přece musí slušně zaplatit. A ty Vaše nápady taky! Tak zatím… a ať se Vám daří! 🙂

  2. Witch napsal:

    No, Vy se kritizujete, já obdivně škytám 🙂 tak jen dál a vějš! 😉

  3. Witch napsal:

    Jé, dneska jsem se přichomejtla k hadrům a je z toho pár starých polštářů. Ten nejstarší (zatím se mi nepodařilo úplně vyprat, byl skoro hnědý stářím) je olemovaný paličkovanou krajkou a podle pamětnice 90-100 let starý! Jinak různé typy výšivek, háčkovaná vsadka… To je nádhera!

  4. 747 napsal:

    Šmarjá to je hokny! Já snad pudu raději rekreačně betonovat… 😀
    Jste fakt moc šikovná. 🙂

    • oldwomen napsal:

      A pak se divte, že mám místo bačkůrek válenky 🙂 Jak hejbete jen rukama, tak vod nožiček zebe.
      Dík za pochvalu.
      Sem votrávená jak hadí zub. Včera jsem shodila celkem dost trávy před květem, že ráno svez na dvůr a dosuším … Než jsem si zalila kafe, tak spustila i nebeská konev. Grrrr…. Nó nic. Uklidit to musím. Jen místo na seník zavadlý zmočený poputuje rovnou do bachorů 😦 Dívejme se na věc pozitivně. Meze jsou obsečený a kráááásnýýýýýýý vzhlééééééééd je na ten bóooooooóžííííí svěéééééééét.

      • 747 napsal:

        Nj, je včíl to počasí nějaký hodně záludný, ale zejtra prý má být skoro celý den hezky a slunečno – aspoň u nás na Moravě. 😀 Tak si to užijme, páč potom bude nejméně tři dny hnusně – klasicky na víkend, což mně je vlastně úplně šumák. 😉

Zanechat Odpověď

